Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inkassering av pengar
          netaave
          Inlägg 29-07-2005, 09:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

En kompis jag haft i många år lånade pengar av oss i början av Februari, det handlar om 300 kr, inget sas om när hon skulle betala igen så jag tog för givet att jag skulle få pengar i slutet av den månaden.
          När jag inte fick det sa jag att hon kunde vänta nån månad då eftersom hon uppenbarligen inte kunde betala.
          När vi sen pratat under våren har hon alltid så fort jag ringt (hon har inte ringt en enda gång) talat om hur dåligt med pengar hon haft så jag har inte sagt något mer.
          I början av juni skjutsade min man henne i bilen 7 mil, då skulle han få bensinpengar när hon fick pengar i juni, dom har vi inte heller sett.
          I slutet av juni sa jag då åt henne att hon skulle få komma och måla av skulden ( måla på altanen) sen dess har vi inte hört ett ljud. Nu har vi målat själva, kunde ju inte vänta på att hon skulle kunna.
          Nu ska hela vårt kompisgäng där hon ingår ha en årlig fest på lörd, jag har medvetet legat lågt med att prata med henne eftersom jag nu är ganska irreterad. En av våra andra kompisar har dock ringt och erbjudit henne husrum så jag vet att hon kommer.
          Jag har i veckan skickat ett mail där jag förklarat att nu är jag både irreterad och förbannad och gett henne den här veckan att betala, det har hon antingen inte läst eller också svarar hon inte. Jag ringde i tisdags och jag vet att hon har nummerpresentatör, hon har inte ringt tillbaka.

Min man tycker inte vi ska bråka, några kompisar vet om det här men tycker inte heller att några hundralappar är något att bråka om. Jag däremot tycker det är en principsak och jag har stöd av några i gänget. Dom här hundralapparna hade t.ex. kunnat gjort att jag och barnen hade kunnat göra något kul i veckan som gick när gubben var borta på jobb.
          Jag vet inte hur jag ska kunna ha en kul fest på lördag med det här ouppklarat.
          Vänskapen är kanske värd 300 kr, men jag vet ju att jag kommer att ha svårt för den här människan i fortsättningen.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon