Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > spöken?, Är det någon mer...
          Ophelia
          Inlägg 29-07-2005, 20:52
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (fjodor @ 29-07-2005, 21:46)
          Spöken finns.... men bara hos de som vill se dem...

Själv tror jag inte på spöken , men är spökrädd....

biggrin.gif laugh.gif

Jag är likadan. Är livrädd och skrattar om vartannat när min kompis (som är expert att hirra upp mig) håller på att fåna sig och så är man en övervuxen kvinna!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Kan tillägga att jag kan inte titta på skräckisar fast jag vet att de bara är fåniga. MÅSTE sitta med kudde. Skyller på att jag inte är videovåldskadad! smile.gif

Citera
          rabalder
          Inlägg 29-07-2005, 20:56
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 5 717

CITAT (fjodor @ 29-07-2005, 21:46)
          Spöken finns.... men bara hos de som vill se dem...

Själv tror jag inte på spöken , men är spökrädd....

biggrin.gif laugh.gif

Jag tror att alla kan känna av stämningar, om man bara tillåter sig själv att känna. Man ska ha öppna sinnen då är man samtidigt lätt att umgås med för andra tror jag

--------------------
          Livet är för kort, för att inte njuta varje dag!
          ( går kanske inte alltid...)

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 29-07-2005, 21:07
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Tror inte alls att det finns några spöken... däremot att "andar" - "själar" kommer på besök biggrin.gif Här skrev jag om oförklarliga händelser och såg nu att jag glömt kolla vad det var för program som sändes sad.gif

Vi har många, många gånger haft "besök" i den förra bostaden som låg bara ca 15 meter från nuvarande. Också barnen och deras kompisar hörde besökarna då de gick i hallen och dörrar öppnades/stängdes... ibland ringde det på dörrklockan ... jag kände på mig när det var besökare som plingade... ett exempel...hela fam (fem pers) satt vid middagsbordet och alla hör dörrklockan... jag sa att det inte fanns någon där men maken gick ändå och öppnade... tomt.
          Faktiskt så var ingen av oss någonsin rädd, men det var ibland irriterande när man inte kunde somna pga fotsteg (heter det så?) i hallen.

Citera
          Betty
          Inlägg 29-07-2005, 21:16
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Ophelia @ 29-07-2005, 21:52)
          Kan tillägga att jag kan inte titta på skräckisar fast jag vet att de bara är fåniga. MÅSTE sitta med kudde. Skyller på att jag inte är videovåldskadad! smile.gif

Tack för den förklaringen! Nu vet jag vad jag ska skylla på nästa gång vi ser en otäck film och jag inte kan låta bli att skrika till när det visas plötsliga "skräm-grejjer". Mina söner brukar inte gilla att se skräckisar med mig - de säger att jag är en "effektförstärkare". rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          kristerh
          Inlägg 30-07-2005, 10:02
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag tror stenhårt på någon slags andar eller vad man ska kalla det wink.gif
          har själv varit med om att i mina föräldrars förra hus fanns det någon "inneboende", jag var där och vattnade en sommar när de var på landet, står och fyller vattenkannan på nedre våningen i tvättstugan, när jag känner någon stå bakom mig, det går nog inte att förklara för någon som inte varit med om något liknande, men jag fick gåshud över hela kroppen, ville inte visa något för den, så jag fortsatte som vanligt, men jag var LIVRÄDD, och det värsta var ju att jag var tvungen att gå in igen för att fylla kannan och samma sak hände, men på bara det stället wink.gif ? jag har nog aldrig vattnat så fort nån gång unsure.gif
          Mamma berättade oxså att hon märkt av den där... hon var ensam hemma en eftermiddag och hörde någon komma upp för trappan, så hon trodde att det var någon av oss ungar som hade kommit hem, men så var det inte,
          alla dörrar var låsta och ingen fanns där, tom katten som hon hade i sängen där hon låg o läste kvällstidningen reste ragg, så hon märkte oxså att något var där, men mamma kände sig lugn för det, hon har märkt av personen flera gånger och eftersom inget ont har hänt så kom hon på att det måste vara någon som vill väl, och så kanske det var.
          Zaarihta du som verkar kunna det här kan du inte berätta mer, jag är jätteintresserad.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 30-07-2005, 10:17
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Hemma hos min bror rullar det kulor på "vinden". Bara det att det inte finns något egentligt golv där för kulor att rulla på. Inga kulor heller för den delen (vad jag vet).
          Jag tror stenhårt på att det finns saker och ting som vi inte är medvetna om.
          Ta bara det hur dåligt vårat luktsinne är i förhållande till djurens. Varför skulle det inte finnas sådant som vi uppfattar ännu sämre eller inte alls?

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          yla
          Inlägg 30-07-2005, 11:54
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

jo nog e de så
          säger jag me som också varit me om saker

det finns dimensioner o saker
          vi inte lärt oss förklara ännu
          vilket inte betyder att de inte finns
          utan bara att vi inte har rätt ord för
          de hela
          o inte tror jag man behöver vara rädd
          det gäller bara att komma underfund med varför

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          farbror B
          Inlägg 30-07-2005, 11:59
          Länk hit: #28

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

[B][COLOR=red]
          Vaknade kallsvettig i sovrummet obanför trappan i morfars gamla hus en gång..

slog upp ögonen precis i samma sekund som stegen, dom tunga stegen nått upp till trappavsatsen.. hörde dom tydligt i drömmen och slog upp ögonen precis i tid för att se...
          ingenting....

men pulsen var kanonhög och jag var alldeles svettig..

läskigt så det räcker

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          liv
          Inlägg 30-07-2005, 13:59
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 6 074

ohmy.gif Visst finns det själar som inte kan vandra vidare ,som hänger sig fast i denna dimensonen .
          Men det är iallafall säkert , det är inget att vara rädd för , de kan absolut inte göara dig någonting .de är olyckliga varelser som inte vet om att de är döda .

Sen har vi de som har förmåga att gå, igenom ,till sina nära och kära. ´
          . det här är ett svårt ämne som jag inte vill gå in på just nu ialla fall.

Men jag har haft kontakt med andar i hela mitt liv , så för mig är det helt naturligt att leva i två världar , och det kan vara både på gott och ont . Har många gånger önskat att jag inte, haft gåvan ,
          blink.gif

Citera
          Caprice
          Inlägg 30-07-2005, 14:24
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Spöken tycker jag inte är rätt ord...

Självklart finns det andra, övernaturliga makter, andra divisoner, och det är inte alla som kan få kontakt med dem...
          Och de som kan få kontakt, de får de vare sig de vill eller inte...

Tyvärr finns det många som föröker tjäna pengar på detta, och de är dessa som sänker trovärdigheten på detta område...
          Är oxå övertygad om att de flesta som försöker tjäna pengar på detta är de som inte har kontakt med andra sidan... sleep.gif

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Tesa
          Inlägg 30-07-2005, 15:36
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Hmmm....jag är väldigt oemottaglig för allt sånt där...men jag är helt övertygad om att nåt finns som vi inte kan förklara....
          Har hört steg på övervåningen när jag varit ensam i huset...och en gång pratade jag med ett trebent träbord....DET var läbbigt... unsure.gif
          Min dotter och hennes förrapojkvän hade obehagskänslor i ett av rummen här...samma rum som min son vaknade varenda kväll fem i tio i...oavsettom han sovit i 10 min eller 2 timmar....
          Jag har haft det som sovrum också men jag sov ju som ett barn vaklart....jag märker ju ingenting....
          Gubben kan gå med slagruta...och jag kan gå på samma ställe och det händer INGENTING...sad.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Sylvia
          Inlägg 30-07-2005, 16:17
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Jag är känslig också, får konstiga vibbar på vissa ställen och håret reser sig. Men jag har inte sett någonting som kan kallas för spöke eller andar, bara känt.

Däremot har mamma sett det, sa hon. Strax efter att min far hade dött, låg hon i sin säng o grät. Då kom pappa gående från rummet intill, tittade på henne och sa: Gråt inte, var glad, för jag har det bra.

Men jag är telepatisk med många personer jag känner, min make. t.ex.
          Vi säger samma sak samtidigt, ibland behöver vi inte ens säga det, den ena går och gör det den andra tänker på.

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Lena N
          Inlägg 30-07-2005, 16:24
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

CITAT (Sulawesii @ 30-07-2005, 11:17)
          Ta bara det hur dåligt vårat luktsinne är i förhållande till djurens. Varför skulle det inte finnas sådant som vi uppfattar ännu sämre eller inte alls?

Bra uttryckt Sulawesii!

Vetenskapen är mycket bra på det de har utforskat och bevisat. smile.gif

Det är det de ännu inte har utforskat och bevisat som de är mindre bra på. Att förneka det som ännu inte är utforskat är som att hävda att jorden faktist var platt, tills det bevisades att den var ett klot. tongue.gif

Någon förmåga att själv uppfatta andra dimensioner har jag inte, men vi trädgårdsmänniskor har nog ofta ändå en känsla för att tillvaron inte enbart består av fysiska och kemiska processer.

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 30-07-2005, 18:41
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Det finns så oerhört mycket --i en annan dimension...........
          Jag har "sett "personer o djur, se´n jag var ca 8 år!
          Min man som verkligen inte "tror" på dylikt, har ändrat sej!
          Djuren "ser" ju också!
          Katterna kan få ståpäls o fräsa mot "inget".
          Tessi reagerar med att morra o krypa under byrån i vardagsrummet...

Citera
          Ophelia
          Inlägg 30-07-2005, 19:21
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Har väl märkt av ditten och datten men bryr mig inte. Bor i hyreshus med grannar. Ser det som om något liknande. Har väl samma syn när det gäller liv på andra planeter. Anser själv det orimligt att tro att det inte finns liv på andra planeter. bryr mig inte sedan över att fundera på vad det kan vara.

Citera
          Latmask
          Inlägg 30-07-2005, 19:46
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Jag har upplevt samma sak med kalla kårar i vissa rum, men jag trodde att det bara var mörkrädsla. sad.gif

Vi har ganska många uteförråd, men ett av dem klarar jag knappt av att gå in i. Så fort jag kliver in där så skriker hela kroppen "gå ut", jag blir nästan paralyserad av skräck och bara tumlar ut. Ibland lyckas jag få med mig det jag kom för att hämta men skräcken växer sig starkare för varje sekund. Jag har aldrig sett eller hört något, det är bara den fruktansvärda obehagskänslan. I de andra förråden upplever jag inte alls samma.

Den enda händelse jag konkret kan tala om som hänt mig var när jag var 11 år. Den brände sig fast oerhört mycket och skrämde skiten ur mig.

Vi bodde tillfälligt i ett gammalt hus medan vi renoverade vårt andra. Det var en liten trappa och en dörr, sen en lång trappa upp till en vind (nere fanns ingenting, inte ens rum, rummen nere hade andra ingångar, sväng höger genom en liten hall och sen in i vårt kök.

Jag satt vid köksbordet och läste och satt placerad så att jag inte kunde se den som kom förrän den tog steget in i köket.

Jag var den enda som var inne och mina föräldrar och moster satt ute på yttre trappen. Då hörde jag nån som började gå uppför den långa trappan. Tunga steg, det lät som stora stövlar eller träskor. Långsamt steg för steg. Sväng höger, in genom hallen, och så stannade den precis innan klivet in i köket. Jag hade redan tidigare känt att nåt var fel och ropade "vem är det, hallå, hallå" utan att få något svar. När personen inte kom in i köket började jag gråta av skräck. Ingen gick därifrån för det hade hörts.

Efter ca tio minuter reste jag på mig och cirklade runt hela köket för att på avstånd kunna se vem som stod där - ingen. Sprang ner till mina föräldrar som sa att ingen gått uppför trappan, de hade suttit där hela tiden. Och jag hade hört om stegen gick nån annanstans. Det fanns ingen annanstans att ta vägen.

Det etsade sig verkligen fast och skrämde mig fruktansvärt mycket. Jag är fortfarande ofantligt mörkrädd, nästan värre än ett litet barn. Och i natt ska jag sova själv för sambon har pokerkväll hos kompisar... sad.gif sad.gif

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 30-07-2005, 20:06
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Var inte rädd! De "från andra sidan" vill inget ont!
          Tvärtom!!

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 03:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon