Ja jag som gått ner 60 kg borde väl kunna det här
Faktum är att jag tror det är väldigt olika från person till person, jag har bantat hela mitt liv och till och med gått igenom en överviktsoperation utan att gå ner.
Jag hittade min grej när jag bestämde mig för att aldrig mer banta i hela mitt liv. Reducera fett tror jag inte ett dugg på om man inte äter grädde och bearnaise varje dag.
Nej jag slutade med alla s.k. lightprodukter, framförallt aspartam och transfetter. Minskar också så mycket jag kan på vitt socker, vitt mjöl och blekta behandlade livsmedel.
Jag har bytt socker mot honung, fruktos eller i enstaka fall mot farin och råsocker.
Vitt ris mot fullkornsris, köper enbart Icas, kvaliten varierar kraftigt mellan olika märken.
Pasta, fullkorns eller pasta gjord på durumvete.
Vitt mjöl är det som är svårast att skippa om man köper matbröd, men läs innehållsdeklarationen det ska stå så långt ner som möjligt.
Må bättre och Rund-och god äter jag mest.
Bakar jag själv försöker jag använda dinkelvetemjöl då det är lite grövre.
Aldrig mer än 4 timmar mellan måltiderna, oftast blir det bara 3.
6 mål, varav 3 mellanmål, varav 2 frukt.
Frukost
frukt
lunch
mellis
middag
frukt på kvällen.
Mycket grönsaker och rotfrukter, dock inga tillagade rotfrukter
potatis bara på helgerna.
Sen är det naturligtvis viktigt att man motionerar så där lite lagom. Simning, vattengympa och stavgång är det jag gjort. Är du ingen van motionär så ta det försiktigt i början, 10-15 min och öka på efter hand.
Ja som sagt men jag vet att det är olika, att oroa sig för 2 kilo känns som ett hån för mig. Det kan man pendla upp och ner under en enda vecka.
Är jag då lyckligare eller friskare för att jag gått ner mina 60 kilo, svar nej.
En satans massa överskottshud och jag är samma person som innan så tro inte på mirakel om att "allt blir annorlunda" för så funkar det inte.