Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > viktminskningstråd, här kan man skriva allt om det
          yenny
          Inlägg 08-08-2005, 19:30
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

jag tror det är bättre att du äter lite flera gånger om dagen så ämnesomsättningen håller i sej hela tiden... annars ställer kroppen in sej på svält och då spar den ju på fettet...

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          bikiv
          Inlägg 08-08-2005, 19:50
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 5 207

För tre år sedan gick jag ner 17 kg med hjälp av en Viktväktarkurs på jobbet. Jag lärde mig äta! Från att tidigare hoppat över frukost och smörgås och kaffe till lunch samt en sen jättemiddag (många gånger väldigt onyttig och snabb... var ju vrålhungrig då) har jag ändrat mina matvanor radikalt. En ordentlig frukost, mellanmål, lagad lunch, mellanmål och lagad middag. Jag väljer sådant som innehåller få "points" (men jag räknar absolut inte idag, jag har lärt mig vad som är OK). Jag äter jättemycket grönsaker och MYCKET potatis. "Unnar" mig pizza, pommes frites, bullar och kakor o s v men inte varje dag.

Mina gamla kläder ligger i en "tjocklåda" i källaren och nu tror jag faktiskt att jag ska kasta den! Mycket roligare att prova och köpa kläder i storlek 36 än 44!

En annan vinst är att jag nu kan springa - nåja, halvspringa uppför en trappa! För tre år sedan hade jag jag väl "dött" om jag ens prövade!

Vardagsmotion lärde jag mig också -och nu orkar jag ju dessutom. Cyklar till jobbet och vinner både tid och kaloriförbränning!

Har bantat hela livet tycker jag. Men en massa konstiga metoder. Gått ner 5 kg och sedan gått upp dem likafort plus ytterligare ett eller några kilon.

Nu tror jag att min kropp är ganska säker på att den kommer att få regelbunden näring och inte behöva samla på sig fett att ta till vid "svältperioder".

Jag önskar alla er som vill gå ner i vikt lycka till!

--------------------
          Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 08-08-2005, 20:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

För att hålla ämnesomsättningen jämn så bör man äta frukost, lunch, middag och ett par mellanmål.. gärna frukt däremellan.
          Långa promenader, 1tim/dag gör också att musklerna får jobba och huden inte blir så slapp när kilona minskar... simning är också bra motionsform... den gör också att man i princip slipper överskottshud.

Inte av egen erfarenhet men nära vänner som lyckats. smile.gif

Lycka till alla som kämpar wub.gif

Citera
          LadyAdina
          Inlägg 08-08-2005, 20:03
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 350
          Medlem nr: 5 718

Jag gick förra hösten ner 10 kg med en egen variant av kostomläggning, inspirerad av Atkins och GI-metoderna. Åt mindre portioner men ofta. Mycket mycket grönsaker och kött (främst fågel och fisk). Godis försökte jag så långt som möjligt ersätta med frukt & bär, som visserligen ofta är rätt söta, men "naturligt" söta. Vitt bröd, potatis, vitt ris och vit pasta åt jag sällan, men unnade mig då och då pizza, hamburgare etc.

Sedan bröts den goda trenden i januari i år och på grund av brist på självdisciplin har jag inte kommit igång igen. "Men nästa vecka SKA jag börja igen..." Jo, så har jag tänkt sen i januari... Dock så höll jag mig väldigt länge kvar på samma vikt fast jag började äta "fel" igen. Nu har jag gått upp 4 kilo under sommaren, så till hösten blir det att sätta igång igen på riktigt. Kunde jag förra hösten så måste jag väl kunna denna höst också! Ska ner absolut minst 15 kilo till, helst 20 så att jag kommer tillbaka till den vikt jag hade för bara några år sedan. Medan jag är ung, och i långsam takt, så huden hinner följa med någotsånär.

Så det här var en metod som passade mig, jag som alltid annars ätit bara 1-2 gånger per dag, men desto mera. Det största problemet var nog att få till regelbundenheten i ätandet; jag är i vanliga fall sällan hungrig före 12-tiden på dagen.

Har kvar mina kläder i storlek small och 34/36 och jag tänker minsann komma i dem igen! biggrin.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 08-08-2005, 21:11
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det där med frukost är det många som har problem med, jag är en av dom.
          Jag har löst det så att jag äter två frukostar, tar bara en kopp te och en knäckemacka hemma, och sen äter jag lite youghurt med frukt på fikat på jobbet.
          Nu när jag är ledig går jag och lullar en stund på morgonen, plockar vissna blommor, vattnar lite o.s.v. sen kan jag äta. tongue.gif

--------------------

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 08-08-2005, 22:24
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

Vad härligt netaave, skönt att det går bra att äta på jobbet=)

jag är också för överviktig, men även en sådan kroppstyp som aldrig kommer komma i 34 igen någonsin, en sådan som oftast bygger muskler bra mkt snabbare än fettförbränning...
          Jag har haft ett sommarjobb nu under sommaren som innebär massor av spring(servitris) och ett rejält kondispass på tio minuter på morgonen(den ligger på en bergstopp=DD).
          Men icke! iof så har vi inte så nyttiga saker i cafet där jag jobbar, men man får i sig en tomat här och en gurkbit där iallafall. Har cyklat minst 7 km 6 dagar i veckan på våren på en spinningcykel, men inget resultat, äter husmanskost och använder minimalt med stekfett och såser o sånt om det nu används över huvud taget...äter bara godis/dricker dricka på helgerna. Tål inte laktosprodukter så yoghurt eller ost går bort... det är lite trist.

Längtan är ett gott bröd förövrigt, jag är en sådan som mest gillat vitt bröd hittills.

Men nu ska jag tillbaka till göteborg så får vi se om jag inte kan pressa in fler motionspass på fysiken.

(har föresten köpt dansmatta till playstation, superroligt och svettigt som bara den)

Ill keep you all posted=)=)

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          Bettson
          Inlägg 08-08-2005, 23:48
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (netaave @ 08-08-2005, 22:11)
          Jag har löst det så att jag äter två frukostar, tar bara en kopp te och en knäckemacka hemma, och sen äter jag lite youghurt med frukt på fikat på jobbet.
          Nu när jag är ledig går jag och lullar en stund på morgonen, plockar vissna blommor, vattnar lite o.s.v. sen kan jag äta. tongue.gif

Fast jag harlärt mig att motionen innan frukost är "dubbel" motion.

Då är insulinvärdet så lågt att man tar energi(fett) ur cellerna.

Kroppsbyggarna gör i alla fall så för att förbränna fett så musklerna syns ordentligt.

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 09-08-2005, 06:40
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

CITAT (Bettson @ 09-08-2005, 00:48)
          CITAT (netaave @ 08-08-2005, 22:11)
          Jag har löst det så att jag äter två frukostar, tar bara en kopp te och en knäckemacka hemma, och sen äter jag lite youghurt med frukt  på fikat på jobbet.
          Nu när jag är ledig går jag och lullar en stund på morgonen, plockar vissna blommor, vattnar lite o.s.v. sen kan jag äta.  :P

Fast jag harlärt mig att motionen innan frukost är "dubbel" motion.

Då är insulinvärdet så lågt att man tar energi(fett) ur cellerna.

Kroppsbyggarna gör i alla fall så för att förbränna fett så musklerna syns ordentligt.

fast bara 60% av din kapacitet, annars tar man ur fel reserver... så om manhar en hund så får man nog lagom med motion om man inte känner sin kropp så väl=)

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          netaave
          Inlägg 09-08-2005, 08:21
          Länk hit: #29

Medlem

Men vem som ska till jobbet tidigt på morgonen orkar motionera före frukost? Inte jag iaf, har jämt göra med att motionera mig ur sängen då.

--------------------

Citera
          yla
          Inlägg 10-08-2005, 09:11
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

Erik o jag går på promenad fyra gånger om dagen minst de korta promisarna e på en halvtimme o den längre på dagen är allt från en timme till två tre

men inte fasiken går jag ner i vikt av det heller
          fast jag tror att jag får mera muskler o dom väger ju mer än fett

för trots att jag är tyngre nu så känner jag mej "snyggare" i kroppen
          måja men jag får nog sluta äte för mycket av dessa goda pajer jag gör då bären kommer,kan inte låta bli blåbärspaj o äppelpaj o körsbärspaj o jag vill ha ordentligt me vaniljsås

hösten här där jag bor bjuder ju på så mycket godis gratis ,,bara o plocka o inte känns de som om mina promenader kompenserar pajerna
          för o inte tala om smörstekta kantareller på formbrödsmacka stkt i smöret som e kvar från kantarellerna

nää nu e de lika bra vintern kommer så jag får äta mindre hahaha

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          netaave
          Inlägg 10-08-2005, 17:19
          Länk hit: #31

Medlem

Den var bra!!!! tongue.gif

--------------------

Citera
          Anita S
          Inlägg 10-08-2005, 18:23
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 3 536

Netavee... Jag känner att detta med 3-4 timmar mellan "måltiderna" måste vara det bästa, för att få upp en hög förbränning i kroppen. Fibrer i samband med måltider ( tex ett knäckebröd) gör att blodsockret inte skjuter i höjden efter måltiden och skapar ett sockersug...
          Grattis till 60kg ner!

anita s

Citera
          Hannele
          Inlägg 10-08-2005, 18:26
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Anita S @ 10-08-2005, 19:23)
          Jag känner att detta med 3-4 timmar mellan "måltiderna" måste vara det bästa, för att få upp en hög förbränning i kroppen.

Ja, det går ju inte att banta genom att sluta äta, för kroppen börjar "spara",
          stänger av förbränningsmotorn.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          netaave
          Inlägg 10-08-2005, 18:34
          Länk hit: #34

Medlem

Det har funkat för mig iaf, och det bästa är att så här kan jag äta och känna att jag mår bra av det, och det finns inget "före eller efter"
          Visst funkar jag också så att jag fuskar ibland eller struntar blankt i vad jag äter om det är kalas, semester eller jul, men jag är så inkörd på att äta som jag gör nu så jag går automatiskt tillbaka till det sen.
          Hela familjen kan också äta som jag gör, jag behöver inte hålla på med flera rätter.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 10-08-2005, 19:24
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

tycker alla som lyckats är jätteduktiga smile.gif
          även om det är två kilo eller sextio kilo ner eller upp wub.gif
          att lyckas med sitt mål är det som stärker och gör att man vågar en gång till wub.gif
          jättegrattis till sextio kilo ner utan operation, som jag tycker är lite fusk biggrin.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          netaave
          Inlägg 10-08-2005, 19:49
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (pejori @ 10-08-2005, 20:24)
          tycker alla som lyckats är jätteduktiga smile.gif
          även om det är två kilo eller sextio kilo ner eller upp wub.gif
          att lyckas med sitt mål är det som stärker och gör att man vågar en gång till wub.gif
          jättegrattis till sextio kilo ner utan operation, som jag tycker är lite fusk biggrin.gif

Jag är opererad, men av den gick jag inte ner ett dugg mer än i början när jag spydde upp allt jag åt, sen var det tvärstopp. 7 kg totalt. sad.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 10-08-2005, 19:55
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

som min granne här då. sad.gif
          hon är opererad två gånger. den första sprängde hon upp med för mycket mat. den här har hon gått ner fem kilo av, men hon äter aldeles för mycket och fel. kaffebröd och godis i mängder sad.gif sad.gif
          även om du är opererad, så räknas det inte, det var ju inte det du gick ner av smile.gif smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Diabolique
          Inlägg 11-08-2005, 02:57
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

Själv skulle jag vilja gå upp några kilo, men det brukar ju betraktas som lyxproblem. Jag får väl starta en ny tråd om det. smile.gif

Men jag har hört att det ska vara bra att dricka mycket vatten. Tydligen tror många att de är hungriga fast kroppen egentligen behöver vätska. Supersmala modeller sa någon gång för länge sedan att de hade som knep att alltid före maten dricka ett stort glas vatten.

Skulle man dessutom ha i lite äppelcidervinäger i vattnet så borde det ju bli ännu mer effektivt.

GI är bra för alla, inte bara de som vill gå ner i vikt, blodsockernivåernas svängingar påverkar en ganska stor del av vårt liv. Inte minst humöret.

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          rosita
          Inlägg 11-08-2005, 05:23
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

CITAT (netaave @ 08-08-2005, 12:36)
          Nej jag slutade med alla s.k. lightprodukter, framförallt aspartam och transfetter. Minskar också så mycket jag kan på vitt socker, vitt mjöl och blekta behandlade livsmedel.
          Vitt ris mot fullkornsris, köper enbart Icas, kvaliten varierar kraftigt mellan olika märken.
          Pasta, fullkorns eller pasta gjord på durumvete.

Detta tror jag är det allra viktigaste av hälsoskäl! Transfetter är absolut det värsta! Men försök hitta t ex bröd utan "delvis härdade fetter", det är svårt. sad.gif Och aspartam, det finns ju snart i allt! mad.gif
          Att byta ut allt "vitt" är också bra. smile.gif Byta mot fullkornsmjöl, råris, fullkornspasta och äta mycket grönsaker och frukt. biggrin.gif Daglig motion är också viktigt! rolleyes.gif
          Jag har själv lagt om min livsstil och slutat röka och gått ner 20 kg och är piggare och friskare. smile.gif

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera
          Ewa L
          Inlägg 11-08-2005, 06:53
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag har väl i princip bantat hela mitt liv för att hålla mig till storlek 36--38. När kilona började smyga sig på mig rejält för några år sedan pga personliga orsaker snarast ökade jag mitt jo-jo bantande. När jag då dessutom slutade röka blev resultatet rejäl övervikt. Ännu mer jo-jo...
          Prövade med Viktväktarna men kunde aldrig komma upp i de stora portioner jag skulle äta och gick inte ner speciellt mycket.

I våras bestämde jag mig för att sluta banta!!
          Jag skulle istället ge mig själv 10 veckor och äta på det sätt som flera av er beskriver: Frukost, lunch och middag. Vanlig husmanskost men med ett litet öga på fett/socker. Dessutom generösa mellanmål av frukt.
          Efter några veckor infann sig hungern! Plötsligt var min längtan inte godis och kaffebröd, utan MAT!!
          När de 10 veckorna gått hade jag gått ner 7,5 kg och som present gav jag mig själv 10 veckor till. tongue.gif
          De är jag inne på nu. Visserligen har jag slarvat lite med den lagade maten nu i sommar men inte värre än att jag har åtminstone inte gått upp.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 09:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon