Åkte ned till täppan när det mest idoga regnet avtog. Det var inte kul. Jag hade haft oartiga gäster. Upptäckte rätt snabbt ett stort mansfotsavtryck i löklandet. Insåg strax efter att mitt rabarberstånd var skövlat. Alla blad var slängda härs o tvärs över blommorna. Gick runt och inspekterade...
En skönt blommande digitalis hade blivit uppryckt ur jorden och blommorna var avplockade. En lika fint blommande röd lobelia var också uppryckt ur jorden och skövlad på alla blommor. Halva stånde av purpurklätt var avbrutet men hängde kvar i luften. Ett stånd King Edward upptaget. Potatisen låg kvar på jorden, de var nog inte stora nog ännu. Ett stånd bondbönor hade också ryckts upp med rötterna och röda krusbärsbusken var länsad.
Grannen hade befriats från låset på sin stora låda, och blivit av med två plasthinkar och två plastlådor (att plocka krusbär i

?) ... Den ena hinken hittade jag vid parkeringen tillsammans med avskuren blast från gul lök. I en annan grannes lott låg morotsblasten avskuren. Troligen hade någon även skördat morötterna.
Jag ringde runt till de jag känner och bad dem komma ned. Fick dessvärre inte tag i ordförande för föreningen. Lotter längre från gångstråket hade klarat sig bättre. Detta är så himla trist. Man har jobbat, jobbat och jobbat i ett halvår... och sen ska man inte få njuta av skörden i fred.

Ska jag ringa polisen?

Nej, det är bara att bita ihop och hoppas att resten får vara ifred.