| |
Hallå, foruminnehavaren! |
|
|
|
|
12-08-2005, 12:58
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Fenja @ 12-08-2005, 13:53) Bettson, jag avser inte att försvara "I stället för", omröstningen var ett rätt korkat tilltag.
Vilka uppgifter som kommer med när man lägger ut ett pm eller mail beror ju helt och hållet på hur du kopierar! Jag har i och för sig lite svårt att tro att någon annan skulle vara betjänt av att "hota" mig i Copys namn....
Mvh Fenja Av samma skäl som man väljer ett nick för att misskreditera Reserv. Eller att man väljer att göra en omröstning som indikerar att det skulle vara Posse som startat den. Djävelskap helt enkelt. På det sättet djävlas man med både copycat och dig.
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
12-08-2005, 12:58
|
Gäster

|
CITAT (Bettson @ 12-08-2005, 13:50) CITAT (Rossi @ 12-08-2005, 13:47) CITAT (Bettson @ 12-08-2005, 13:45) Hur är det Rossi du som kan sånt. Får man lägga ut andras PM på nätet? Tror inte att det finns något lagstadgat som hindrar det i och för sig - detta är nog mer fråga om etik och moral. Men man får inte lägga ut andras bilder. Inte skriva om dom på hemsodor utan deras tillåtelse. Är det inte så också att upphovsrätslagen gäller. Det du skriver till en enskild person har du inte gett ditt tillstånd att publicera. Kommer inte ihåg hur det gick för Ulf Lundell, hans brev publicerades ju i boken "Fittstim" Vet att han stämde författarna men inte hur det gick. Citera ur andras texter får man ju göra, om man anger källan. Om man rent juridiskt kan publicera ett privat brev som nån annan skrivit vet jag faktiskt inte, hur som helst tycker jag att det är osnyggt att göra så Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 13:00
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (birgitek @ 12-08-2005, 13:58) Kommer inte ihåg hur det gick för Ulf Lundell, hans brev publicerades ju i boken "Fittstim" Precis! Då har man publicerat och distribuerat det. Men att lägga ut det på ett forum tror jag nog räknas lite annorlunda.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 13:03
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
CITAT (Rossi @ 12-08-2005, 13:47) CITAT (Bettson @ 12-08-2005, 13:45) Hur är det Rossi du som kan sånt. Får man lägga ut andras PM på nätet? Tror inte att det finns något lagstadgat som hindrar det i och för sig - detta är nog mer fråga om etik och moral. Absolut inte!!!!Skriver du ett pm, så skriver du ju något till just den personen, annars kunde man ju lika gärna skriva det i en tråd.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 13:59
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (Posse @ 12-08-2005, 09:17) CITAT (Tropeden @ 11-08-2005, 10:45) CITAT (istället för @ 11-08-2005, 10:41) Varför hoppas du att ingen röstar? och alternativet nej är inget alternativ i min omröstning! Birgit Ek du kan fixa en egen omröstning med dom alternativ som du vill ha.
istället för.
Jag har bara ett ord. SJUKT! Vill du ha numret till psykakuten? CITAT (amaira @ 11-08-2005, 10:55) Ja, jag håller med. Bara en sjuk person kan komma på en sådan idé. Och jag förstår att denne sjuke föredrar att vara dubbel-anonym, kanske både trippel- och dubbel-trippel-anonym också, vem vet?
Det är sorgligt, det är tragiskt och ... det är definitivt sjukt. Jag anser att här ovan två citerade inlägg på det grövsta bryter mot allmän Netikett och t.o.m. mot Odla's användarvillkor: CITAT Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Inläggen fann jag i tråden Ett stort hus med massa rum, Reserv sitter och filosoferarFör egen del anser jag att det är foruminnehavarens ansvar att moderera forumet och att börja beivra de numer mycket ofta förekommande brotten mot allmän Netikett och användarvillkoren. Märkligt att ni övriga som skriver i tråden inte fördömmer det språkbruk som försekommer här. Det är bra Posse att du uppmärksammar det. Förövrigt så är det upp till den enskilda personen om den vill vara anonym eller ej, själv är jag det ej.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:04
|

Medlem

|
Hur menar du att du inte är anonym? Jag gick in på din profil men kunde inte se några uppgifter som berättar vem du är. Eller syftar du på Andersen.... Tror inte att det gör dig så mycket mindre anonym av förklarliga skäl.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:05
|
Medlem
Antal inlägg: 188
Medlem nr: 6 050

|
CITAT (andersen @ 12-08-2005, 14:59) CITAT (Posse @ 12-08-2005, 09:17) CITAT (Tropeden @ 11-08-2005, 10:45) CITAT (istället för @ 11-08-2005, 10:41) Varför hoppas du att ingen röstar? och alternativet nej är inget alternativ i min omröstning! Birgit Ek du kan fixa en egen omröstning med dom alternativ som du vill ha.
istället för.
Jag har bara ett ord. SJUKT! Vill du ha numret till psykakuten? CITAT (amaira @ 11-08-2005, 10:55) Ja, jag håller med. Bara en sjuk person kan komma på en sådan idé. Och jag förstår att denne sjuke föredrar att vara dubbel-anonym, kanske både trippel- och dubbel-trippel-anonym också, vem vet?
Det är sorgligt, det är tragiskt och ... det är definitivt sjukt. Jag anser att här ovan två citerade inlägg på det grövsta bryter mot allmän Netikett och t.o.m. mot Odla's användarvillkor: CITAT Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Inläggen fann jag i tråden Ett stort hus med massa rum, Reserv sitter och filosoferarFör egen del anser jag att det är foruminnehavarens ansvar att moderera forumet och att börja beivra de numer mycket ofta förekommande brotten mot allmän Netikett och användarvillkoren. Märkligt att ni övriga som skriver i tråden inte fördömmer det språkbruk som försekommer här. Det är bra Posse att du uppmärksammar det. Förövrigt så är det upp till den enskilda personen om den vill vara anonym eller ej, själv är jag det ej. Språkbruket? Ordet sjukt är väl inte på något sätt kränkande? Det där om psykakuten kan dock tolkas vara det, men står för mitt ordval trots det. Om jag lagt ut det jag först skrev men sedan raderade hade jag nog blivit avstängd fortare än kvickt! Det som detta citatet var svar på tyder ju på att det kanske behövs ett besök där, eller så är personen rakt i genom elak.
--------------------
Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:07
|
Medlem

|
CITAT (andersen @ 12-08-2005, 14:59) CITAT (Posse @ 12-08-2005, 09:17) CITAT (Tropeden @ 11-08-2005, 10:45) CITAT (istället för @ 11-08-2005, 10:41) Varför hoppas du att ingen röstar? och alternativet nej är inget alternativ i min omröstning! Birgit Ek du kan fixa en egen omröstning med dom alternativ som du vill ha.
istället för.
Det är sorgligt, det är tragiskt och ... det är definitivt sjukt. Jag anser att här ovan två citerade inlägg på det grövsta bryter mot allmän Netikett och t.o.m. mot Odla's användarvillkor: CITAT Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Inläggen fann jag i tråden Ett stort hus med massa rum, Reserv sitter och filosoferarFör egen del anser jag att det är foruminnehavarens ansvar att moderera forumet och att börja beivra de numer mycket ofta förekommande brotten mot allmän Netikett och användarvillkoren. Märkligt att ni övriga som skriver i tråden inte fördömmer det språkbruk som försekommer här. Det är bra Posse att du uppmärksammar det. Förövrigt så är det upp till den enskilda personen om den vill vara anonym eller ej, själv är jag det ej. Men Andersen då! Både du och Posse har nog missat själva poängen. Ni ser inte skogen för alla träden helt enkelt. Det är ungefär som att om man skulle påtala tortyr svält och orättvisa och i hastigheten bli så förbannad att man svär, så är det stora brottet att man svär. Det skulle vara mera klandervärt än att det pågår tortyr, svält och orättvisa. Ta det nu som ett exempel bara. Det är inte illa ment men ibland förstår jag inte riktigt hur du resonerar.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:10
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 12-08-2005, 15:04) Hur menar du att du inte är anonym? Jag gick in på din profil men kunde inte se några uppgifter som berättar vem du är. Eller syftar du på Andersen.... Tror inte att det gör dig så mycket mindre anonym av förklarliga skäl.  Jag menar mitt efternamn ja, och om man läser vad jag har skrivit under dom åren som jag har varit här så kan man se både var jag bor och var jag jobbar med, så det kan inte vara svårt att "hitta mej"om någon vill det.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:12
|

Medlem

|
CITAT (andersen @ 12-08-2005, 15:10) CITAT (Rossi @ 12-08-2005, 15:04) Hur menar du att du inte är anonym? Jag gick in på din profil men kunde inte se några uppgifter som berättar vem du är. Eller syftar du på Andersen.... Tror inte att det gör dig så mycket mindre anonym av förklarliga skäl.  Jag menar mitt efternamn ja, och om man läser vad jag har skrivit under dom åren som jag har varit här så kan man se både var jag bor och var jag jobbar med, så det kan inte vara svårt att "hitta mej"om någon vill det. Nja, jag klassar dig nog som anonym. Har varit medlem här i ett år nu och har faktiskt ingen aning om vem du är.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:15
|

Medlem

|
Bettson vad jag menar är att om någon bryter mot någon regel här så ger det inte andra rätt att bryta mot andra regler. Sedan kan jag förstå att man blir förbanad och skriver dumma saker det har jag åxå gjort, men då har jag sakt förlåt efter åt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
12-08-2005, 14:19
|
Gäster

|
Andersen, du menar väl inte att tilltaget att ordna en omröstning om en annan forumdeltagare verkar särskilt friskt. Kan inte se något som helst fel att skriva att sådant är sjukt eftersom DET ÄR SJUKT och kränkande. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 14:21
|
Medlem

|
CITAT (andersen @ 12-08-2005, 15:15) Bettson vad jag menar är att om någon bryter mot någon regel här så ger det inte andra rätt att bryta mot andra regler. Sedan kan jag förstå att man blir förbanad och skriver dumma saker det har jag åxå gjort, men då har jag sakt förlåt efter åt. Jo det förstår jag och det är bra. Men det många reagerar starkt mot är att någon försöker skapa konflikter och få folk att må dåligt. En hel del känner sig oskyldigt utpekade. Det är så himla taskigt. Att då gå in och tala om språkbruk och regler är inte riktigt rätt läge om du förstår vad jag menar. I stället för överskrider alla normala gränser och då irriterar det ännu mera att titta på mindre förseelser. Liksom tänk om det var du som var utpekad, hurilla skulle det inte kännts.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-08-2005, 20:26
|
Medlem
Antal inlägg: 218
Medlem nr: 5 434

|
Alltså Posse, vad Du nu är, skaffa Dig ett liv! Eller sätt eld på datorn. Du är nog den TRÅKIGASTE varelse jag läst i hela mitt liv! Magnus.
|
|
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|