Just det. Nu ska jag göra slag i saken. Efter att förra hösten ha gått ner 10 kg med hjälp av någon slags egen mix av Atkins och GI, så har jag sedan januari inte följt någon särskild kost utan det har blivit för mycket av just allt det som jag borde undvika - vitt bröd, pasta, ris och framför allt SOCKER! 6-7 av de 10 kilona har kommit tillbaka (men jag intalar mig själv att åtminstone delvis är det muskler, eftersom jag från att ha varit helt arbetslös under sommaren praktikjobbat på ett "fysiskt" jobb, och känner både arm- och benmuskler på ett annat sätt nu).
Men nu ska jag igång igen och jag ska verkligen - VERKLIGEN - försöka kämpa mig ner till min målvikt utan att ge upp nånstans på vägen. Det vill säga så ska minst 22 kilo bort, och helst 25-26. Ändå ska jag försöka att inte stirra mig blind på vågen utan på hur kroppen ändras. Fram med måttbandet, kanske!

Den här gången ska jag köra enligt GI-metoden och framför allt tvinga mig själv att äta lite men ofta, vilket är jättesvårt för mig. Det är det där med blodsockret som ställer till det...
Tänkte att om jag skriver det offentligt här så pressar jag mig själv litegrann att faktiskt lyckas!

Började igår och klarade hela första dan utan något direkt sötsug. Otroligt! Hittills idag har det gått rätt bra också, men det kommer nog framåt läggdags...