Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > INGEMAR!, Igen!!! Tillbaka. Hjälp.
          Reserv
          Inlägg 03-09-2005, 10:33
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (amaira @ 03-09-2005, 06:22)
          Såklart det är samma person, "fingeravtrycken" är exakta.
          Alla de gamla signaturerna med samma fingeravtryck är borta, men personen "existerar" ju fortfarande. Sånt kan man inte varken haka upp sig på, eller göra nåt åt.
          Världen är full av människor som är både störda och psykiskt sjuka. De blir inte "friska" av att försöka "prata vett" med dem (eller vädja, hota, finna nya/andra vinklingar, eller nåt annat. Man når helt enkelt inte fram.)

Tydligen har denne person nu tillgång till en annan dator, men det spelar mindre roll. Personen är bortgjord en gång för alla, och en "brandbomb" eller ett "osmakligt inlägg" till, gör även denna dator otjänlig för personen.

Amaira, du verkar ha klurat lite på det där med vem det skulle va`. Du får gärna dela med dig av funderingarna så skicka ett pm är du snäll. Sen så "går jag inte igång" av inlägget, man blir bara smått uppgiven och känner att det var väl självaste......... Vi har inte haft igång nån av våra roliga "tramstrådar" just för att undvika såna här tilltag, men det hjälpte juh inte mycket (så vi har haft tråkigt i onödan rolleyes.gif ) Jag vet att jag spelar denna person rakt i händerna, men inser inte du Amaira och andra att personen kommer att fortsätta sina tilltag och stämmningen här inne kommer att känna av det. Min önskan är att "småprat ej trädgårdsrelaterat" just skulle kunna få vara det, och att vi som anses som galenpannor får vara som vi är i toktrådarna. Vad det sen gäller trollanklagelser, trollen vill skapa osämja, starta sjuka trådar och förstöra stämmningen, i det avseendet tänker jag inte klassa mig som troll. Inte heller tänker jag aceptera att nån kallar mig för nåt sånt heller. "Istället för" och "Ordenarie" däremot är till 100% bra råmaterial för ett troll. Nån sa att det varkade va´en kärlek lik besatthet, jag är upptagen sen många år tillbaks och är inte intresserad av en sån kärlek/besatthet, så snälla lämna mig ifred nu. Vem jag är sambo eler gift med spelar ingen som helst roll om jag sköter mig i ett forum, så länge jag inte beter mig som ett troll. Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med. Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen? Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.

Citera
          pejori
          Inlägg 03-09-2005, 11:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 11:33)
          Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.

vill också veta rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
          det är lättare att undvika dom då ohmy.gif ohmy.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Hannele
          Inlägg 03-09-2005, 11:33
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med.
          Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen?

ohmy.gif huh.gif unsure.gif Tveksamt som du håller på...

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-09-2005, 11:46
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 12:33)
          ohmy.gif huh.gif unsure.gif Tveksamt som du håller på...

Hmm, det där kan juh behövas en mer utvecklad förklaring av unsure.gif wink.gif Jag var faktiskt i allra högsta grad medverkande i dom trådar vi hade kul i, att sen andra dysterkvistar kommer och förstör stämmningen för oss kan juh jag näppeligen klandras för sleep.gif

Citera
          shiva
          Inlägg 03-09-2005, 12:06
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03)
          Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med biggrin.gif biggrin.gif

Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig!
          Du är sååå härligt tokig.

Kan man vara kär i någon man inte träffat?
          Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia. wub.gif wub.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 03-09-2005, 13:02
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med.

Och vad fan har jag med det här att göra?? mad.gif mad.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          cic
          Inlägg 03-09-2005, 13:13
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Kan NÅGON förklara vad den här tråden gäller? blink.gif wacko.gif

"Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med"
          Reserv.. Finns särkert dom som tycker så om dig med, men inte säger. Kanske ska man inte slänga ur sig såna komentarer?

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Hannele
          Inlägg 03-09-2005, 13:18
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Berith @ 03-09-2005, 14:02)

Och vad fan har jag med det här att göra?? mad.gif mad.gif

Instämmer med Berith, vad har jag med det här att göra??
          Jag har dessutom varit borta härifrån tio dagar!! wacko.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-09-2005, 13:42
          Länk hit: #29

Medlem

Om damerna kunde läsa inläggen i dess helhet och inte bara haka upp sig på en separat rad, läs och fatta innebörden innan ni skriker halsen av er och svär ve och förbannelse över mig. Dom som klankat mest på mig är ni, nämnda damer, och jag menar verkligen det när jag säger att jag är glad över att slippa fösas ihop med er istället, jag har min sambo och är nöjd med henne. Vad skulle det ha vart för förhållande där ni bara klagar och gnäller vad man än gör? Inget bra förhållande vill jag juh lova. Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen så kunde jag låta bli att skriva inlägg helt och hållet, och den kommentaren är juste? Berith, du snäser och fräser för det mesta, men det hör väl kanske till din natur. Posse gastar om mobbning och påhopp ideligen, men inte ett ord till mitt försvar då det kommer sjuka inlägg, det görs väl skillnad på folk och fä har jag förstått. Fenja, jaa ett kapitel för sig, det vanligaste/vänligaste sättet att välkommna nya medlemmar på verkar va´"lär dig använda sökfunktionen" eller "skicka inläggen till rätt avdelning om du vill ha nåt svar", snyggt sätt att välkommna nya medlemmar på. Är det nån som sen undrar varför jag tog just er fyra som exempel på vilka man inte vill va´sambo/gift med så är det för att såna grejer händer oftast just från er. Nu skiter jag faktiskt högaktningsfullt i att jag får hela forat på mig för att jag vart för ärlig, men översitterierna måste juh kunna få ett slut nån gång, många vågar juh nästan inte skriva nåt längre för att dom är rädda att få en verbal snyting från nån av er. Det här är mina åsikter som jag står för, det är inget inlägg för vidare diskussion, jag står fast vid mina åsikter. Att ni fyra sen tycker likadant om mig har jag faktiskt redan förstått för längesen, så det är inget ni behöver ödsla nån tid med att printa ner här.

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-09-2005, 13:47
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Evgeni @ 02-09-2005, 08:51)
          Hör ni!
          Ibörjan , när jag hade registrerat mig här på
          forumet verkade det vara ett himla liv på en
          del, som jag inte förstod ett jota av wacko.gif
          Vad jag förstod var situationen minst sagt otrevlig.

Men skulle vi inte kunna ta varandra i "tangenten"
          och helt enkelt negligera alla såna där konstiga
          "påhopp"

Kram/Evgeni

Jaha, och så var det med det blink.gif wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          mulle
          Inlägg 03-09-2005, 13:48
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Nu tänker jag ta dig i försvar, Reserv! Jag har nämligen också reagerat på avsnäsande tonfall.
          Det är så onödigt i ett forum som detta som ju är så trevligt!
          Man kan vara fräck i käften, ha egna avvikande åsikter, vara allmänt provokativ - det är helt OK.
          Men man ska vara hövlig och snäll!
          Tycker jag!
          Mulle

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-09-2005, 13:51
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (mulle @ 03-09-2005, 14:48)
          Nu tänker jag ta dig i försvar, Reserv! Jag har nämligen också reagerat på avsnäsande tonfall.
          Det är så onödigt i ett forum som detta som ju är så trevligt!
          Man kan vara fräck i käften, ha egna avvikande åsikter, vara allmänt provokativ - det är helt OK.
          Men man ska vara hövlig och snäll!
          Tycker jag!
          Mulle

Det skriver också jag under på smile.gif

Evgeni

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Ralf
          Inlägg 03-09-2005, 13:54
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 14:42)
          Om damerna kunde läsa inläggen i dess helhet och inte bara haka upp sig på en separat rad, läs och fatta innebörden innan ni skriker halsen av er och svär ve och förbannelse över mig. Dom som klankat mest på mig är ni, nämnda damer, och jag menar verkligen det när jag säger att jag är glad över att slippa fösas ihop med er istället, jag har min sambo och är nöjd med henne. Vad skulle det ha vart för förhållande där ni bara klagar och gnäller vad man än gör? Inget bra förhållande vill jag juh lova. Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen så kunde jag låta bli att skriva inlägg helt och hållet, och den kommentaren är juste? Berith, du snäser och fräser för det mesta, men det hör väl kanske till din natur. Posse gastar om mobbning och påhopp ideligen, men inte ett ord till mitt försvar då det kommer sjuka inlägg, det görs väl skillnad på folk och fä har jag förstått. Fenja, jaa ett kapitel för sig, det vanligaste/vänligaste sättet att välkommna nya medlemmar på verkar va´"lär dig använda sökfunktionen" eller "skicka inläggen till rätt avdelning om du vill ha nåt svar", snyggt sätt att välkommna nya medlemmar på. Är det nån som sen undrar varför jag tog just er fyra som exempel på vilka man inte vill va´sambo/gift med så är det för att såna grejer händer oftast just från er. Nu skiter jag faktiskt högaktningsfullt i att jag får hela forat på mig för att jag vart för ärlig, men översitterierna måste juh kunna få ett slut nån gång, många vågar juh nästan inte skriva nåt längre för att dom är rädda att få en verbal snyting från nån av er. Det här är mina åsikter som jag står för, det är inget inlägg för vidare diskussion, jag står fast vid mina åsikter. Att ni fyra sen tycker likadant om mig har jag faktiskt redan förstått för längesen, så det är inget ni behöver ödsla nån tid med att printa ner här.

Stor Trollvarning på Reserv!!! Låt denna tråd dö ut nu.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          cic
          Inlägg 03-09-2005, 13:57
          Länk hit: #34

Medlem

Reserv.. Det här forumet fanns och fungerade lååångt innan du kom hit och skulle fortsätta att fungera om du slutade vara här. Det är inte du som bestämmer vad som är roliga trådar. Det är inte heller du som bestämmer vilka "damer" som ska tagga ner osv.

Det har till och från varit olika dispyter sen jag började här. Men sen nån gång i våras är jag här allt mindra. Vad det beror på tänker jag inte skrika ut här. Ingen blir lyckligare.

Berith! Ingen har så HÄRLIGT syrlig och rolig ton som du!

Fenja! Du svarar ALLTID på mina frågor och säger ofta saker som jag tänker..

Hannele! Det är härligt att ta del av all din trädgårdskunskap!

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-09-2005, 14:00
          Länk hit: #35

Medlem

Käre Ralf, trollen går in för att störa lugnet, det var juh knappast jag som störde det här lugnet (som har vart komaartat sen förra smällen), men även jag kan faktiskt få nog nån gång. Att tiga förbättrar ingen beteende, jag fick mig ett par kängor från början för att jag var för burdus och brutal, det har jag ändrat. Ska du utfärda trollvarning på damerna som nämnts också? Dom har juh verkligen satt ner stämmningen flertalet gånger och lär så fortsätta, vissa hjälper det med att säga till, andra skiter högaktningsfullt i vad andra anser och fortsätter sitt gamla vanliga race. Suck blink.gif Är det nån idé att försöka förklara det här för dig?

Citera
          Hannele
          Inlägg 03-09-2005, 14:03
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 14:42)
          Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen

Du hoppar på flera olika människor här titt som tätt. Jag har inte skrivit på något sätt av elakhet, inte heller som personangrepp, utan som en helt vanlig kommentar (den gången var det fullständigt omöjligt att följa inläggen här, när de bestod av sidovis citat på citat, och samma citat igen). Om jag ska bli förföljd vecko- och månadsvis för liknande inlägg, så är inte detta forum och dess "diskussioner" värda någonting.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Annlo
          Inlägg 03-09-2005, 14:09
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Så där ja! Då fick denna "osynlige medlem" igång alla igen...

Brukar aldrig lägga mig i dessa diskussioner för jag har svårt att "tycka saker " om människor jag inte träffat och fått bilda mig en uppfattning om!

Men måste bara få kommentera att ni har precis spelat detta "troll" i händerna...

Måste väl ändå vara bättre att tiga ihjäl dyligt snack!

wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 03-09-2005, 14:11
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (shiva @ 03-09-2005, 13:06)
          CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03)
          Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  :D  :D

Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig!
          Du är sååå härligt tokig.

Kan man vara kär i någon man inte träffat?
          Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia. wub.gif wub.gif

Åh,så romantiskt biggrin.gif biggrin.gif
          Har ni inte träffats än? unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 03-09-2005, 14:14
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Annlo @ 03-09-2005, 15:09)
          Så där ja! Då fick denna "osynlige medlem" igång alla igen...

Brukar aldrig lägga mig i dessa diskussioner för jag har svårt att "tycka saker " om människor jag inte träffat och fått bilda mig en uppfattning om!

Men måste bara få kommentera att ni har precis spelat detta "troll" i händerna...

Måste väl ändå vara bättre att tiga ihjäl dyligt snack!

wacko.gif wacko.gif wacko.gif

instämmer sad.gif sad.gif sad.gif
          det blev precis som ordenarie ville mad.gif mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          cic
          Inlägg 03-09-2005, 14:18
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (pejori @ 03-09-2005, 15:14)
          det blev precis som ordenarie ville mad.gif mad.gif

Vet inte vem "ordinarie" är. Men det var väl i alla fall amaria som startade DEN HÄR tråden i alla fall..

Kan NÅGON berätta vad det är som insinueras hela tiden??

--------------------
          Groucho Marx

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 02:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon