Full version: INGEMAR!
Sidor: 1, 2
amaira
Nu har personen lyckats ta sig in här igen. Annan dator, eller?

Kolla upp signaturen "Ordenarie" PLEASE!!! Ta helst bort, annars sätter allt fart igen.
Fialotta
CITAT (amaira @ 02-09-2005, 08:35)
Nu har personen lyckats ta sig in här igen. Annan dator, eller?

Kolla upp signaturen "Ordenarie" PLEASE!!! Ta helst bort, annars sätter allt fart igen.

Bara att bemöta med motsvarande attityd....så får vedebörande ingen näring och tröttnar.... smile.gif
AnitaO
Verkar vara en obotlig "kärlek" lik besatthet.
Gillan
Hör ni!
Ibörjan , när jag hade registrerat mig här på
forumet verkade det vara ett himla liv på en
del, som jag inte förstod ett jota av wacko.gif
Vad jag förstod var situationen minst sagt otrevlig.

Men skulle vi inte kunna ta varandra i "tangenten"
och helt enkelt negligera alla såna där konstiga
"påhopp"

Kram/Evgeni
Fialotta
CITAT (Evgeni @ 02-09-2005, 08:51)
Hör ni!

"påhopp"

Kram/Evgeni

Dom är redan borta...finns inte nåt sånt längre....tycker jag i alla fall smile.gif wub.gif
pejori
Hör ni!

"påhopp"

Kram/Evgeni

sant,,,hoppar på där laugh.gif laugh.gif
TIGA ihjäl dom laugh.gif laugh.gif
yenny
å jag blir så jäkla trött..... har man inget bättre för sej än att förstöra för andra?????????????????????
amaira
Detär ingen fara biggrin.gif det ger sig. wub.gif wub.gif
Nu fortsätter vi ha trevligt, eftersom vi kan det laugh.gif wub.gif

Läget är under kontroll, liksom.
Reserv
CITAT (amaira @ 02-09-2005, 18:39)
Detär ingen fara biggrin.gif det ger sig. wub.gif wub.gif
Nu fortsätter vi ha trevligt, eftersom vi kan det laugh.gif wub.gif

Det är juh lätt att säga för den som inte ligger i skottlinjen sad.gif Vem du än är som behagar roa dig på andras bekostnad, hoppas att du drabbas av nåt liknande, för här va´nog droppen som rann över. Det är ett par veckor sen det va´en störthärlig stämmning här och vi hade några trådar som var väldans aktiva och roade många, men det är väl samma individ som ligger bakom dagens bottennapp. Jag säger bara en sak......Lågt, förbannat lågt Det värsta av allt är att det verkar va´nån jag skickat pm till, eller som har kontakt med nån jag har pm kontakt med, han/hon avslutar med// vilket jag också gör/gjorde. Dagens vinnare är utsedd, sug i dig!
Fialotta
CITAT (Reserv @ 02-09-2005, 20:08)
CITAT (amaira @ 02-09-2005, 18:39)
Detär ingen fara  :D det ger sig. wub.gif  :wub:
Nu fortsätter vi ha trevligt, eftersom vi kan det  :lol:  :wub:

Det är juh lätt att säga för den som inte ligger i skottlinjen sad.gif Vem du än är som behagar roa dig på andras bekostnad, hoppas att du drabbas av nåt liknande, för här va´nog droppen som rann över. Det är ett par veckor sen det va´en störthärlig stämmning här och vi hade några trådar som var väldans aktiva och roade många, men det är väl samma individ som ligger bakom dagens bottennapp. Jag säger bara en sak......Lågt, förbannat lågt Det värsta av allt är att det verkar va´nån jag skickat pm till, eller som har kontakt med nån jag har pm kontakt med, han/hon avslutar med// vilket jag också gör/gjorde. Dagens vinnare är utsedd, sug i dig!

Reserv.......låt inte människotrollet vinna nu....här ska vi ha god stämmning framöver...tänk på att vi går mot den mörka årstiden och då blir det mycke forum eller hur wub.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 02-09-2005, 20:08)

Förstår att det känns skit, men låt inte den här personen lyckas i sitt uppsåt.
Det är inte friskt helt enkelt.
amaira
Ååååhhh Reserv, vad händer, när du "går igång" så dant?
Märker du inte att du spelar denna person rakt i händerna då?

(dessutom tog det mig ett halvt dygn för att inse kopplingen till dig, så den kanske inte är så självklar för andra, även om den lyser dig i ögonen.)

Såklart det är samma person, "fingeravtrycken" är exakta.
Alla de gamla signaturerna med samma fingeravtryck är borta, men personen "existerar" ju fortfarande. Sånt kan man inte varken haka upp sig på, eller göra nåt åt.
Världen är full av människor som är både störda och psykiskt sjuka. De blir inte "friska" av att försöka "prata vett" med dem (eller vädja, hota, finna nya/andra vinklingar, eller nåt annat. Man når helt enkelt inte fram.)

Tydligen har denne person nu tillgång till en annan dator, men det spelar mindre roll. Personen är bortgjord en gång för alla, och en "brandbomb" eller ett "osmakligt inlägg" till, gör även denna dator otjänlig för personen.
Så slappna av lite biggrin.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Till den personen som sysslar med denna verksamhet, vill jag bara säga: Sök hjälp, för din egen skull.
Jag skriver det inte "hånfullt" även om du läser det så.
Om jag skulle se en människa med ett brutet ben, skulle jag ju säga Sök läkare, eller hur. Det är inte mer skamligt, att ta ansvar för sjukdomar, skador och störningar i psyket än i kroppen.
Det som är skamligt, är att utagera sina sjukor på andra och inte ta ansvar för sig själv.

Och nu har jag "en fiende" skulle jag tro (fast det hade jag redan före, förstås smile.gif ). Det gör inget.
Det finns människor som det är illa att ha som fiende, men rena katastrofen att ha som vän - då föredrar jag fiendeskapet. smile.gif

Stor varm kram på er alla goa wub.gif wub.gif wub.gif
och gomorron förstås! Önskar er en fin dag wub.gif smile.gif
*Felix matte*
Jag fattar ingenting unsure.gif blink.gif

men gomorron på er allihopa wub.gif
Ophelia
Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med biggrin.gif biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03)
Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  :D  :D

Ja, tack tongue.gif rolleyes.gif

Ophelia
CITAT (AnitaGg @ 03-09-2005, 08:38)
Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  biggrin.gif  biggrin.gif

Ja, tack tongue.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif nu fick jag dagens goda skratt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 10:13)
Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  :D  :D

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif nu fick jag dagens goda skratt laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

Anitas lilla moonspel var underbart. Bart är såååå skön. Alla har vi nog en liten Bart inom oss som bara vill och behöver släppas ut då och då biggrin.gif
amaira
Instämmer i skrattsalvorna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (amaira @ 03-09-2005, 06:22)
Såklart det är samma person, "fingeravtrycken" är exakta.
Alla de gamla signaturerna med samma fingeravtryck är borta, men personen "existerar" ju fortfarande. Sånt kan man inte varken haka upp sig på, eller göra nåt åt.
Världen är full av människor som är både störda och psykiskt sjuka. De blir inte "friska" av att försöka "prata vett" med dem (eller vädja, hota, finna nya/andra vinklingar, eller nåt annat. Man når helt enkelt inte fram.)

Tydligen har denne person nu tillgång till en annan dator, men det spelar mindre roll. Personen är bortgjord en gång för alla, och en "brandbomb" eller ett "osmakligt inlägg" till, gör även denna dator otjänlig för personen.

Amaira, du verkar ha klurat lite på det där med vem det skulle va`. Du får gärna dela med dig av funderingarna så skicka ett pm är du snäll. Sen så "går jag inte igång" av inlägget, man blir bara smått uppgiven och känner att det var väl självaste......... Vi har inte haft igång nån av våra roliga "tramstrådar" just för att undvika såna här tilltag, men det hjälpte juh inte mycket (så vi har haft tråkigt i onödan rolleyes.gif ) Jag vet att jag spelar denna person rakt i händerna, men inser inte du Amaira och andra att personen kommer att fortsätta sina tilltag och stämmningen här inne kommer att känna av det. Min önskan är att "småprat ej trädgårdsrelaterat" just skulle kunna få vara det, och att vi som anses som galenpannor får vara som vi är i toktrådarna. Vad det sen gäller trollanklagelser, trollen vill skapa osämja, starta sjuka trådar och förstöra stämmningen, i det avseendet tänker jag inte klassa mig som troll. Inte heller tänker jag aceptera att nån kallar mig för nåt sånt heller. "Istället för" och "Ordenarie" däremot är till 100% bra råmaterial för ett troll. Nån sa att det varkade va´en kärlek lik besatthet, jag är upptagen sen många år tillbaks och är inte intresserad av en sån kärlek/besatthet, så snälla lämna mig ifred nu. Vem jag är sambo eler gift med spelar ingen som helst roll om jag sköter mig i ett forum, så länge jag inte beter mig som ett troll. Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med. Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen? Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.
pejori
CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 11:33)
Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.

vill också veta rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
det är lättare att undvika dom då ohmy.gif ohmy.gif
Hannele
Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med.
Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen?

ohmy.gif huh.gif unsure.gif Tveksamt som du håller på...
Reserv
CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 12:33)
ohmy.gif huh.gif unsure.gif Tveksamt som du håller på...

Hmm, det där kan juh behövas en mer utvecklad förklaring av unsure.gif wink.gif Jag var faktiskt i allra högsta grad medverkande i dom trådar vi hade kul i, att sen andra dysterkvistar kommer och förstör stämmningen för oss kan juh jag näppeligen klandras för sleep.gif
shiva

Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig!
Du är sååå härligt tokig.

Kan man vara kär i någon man inte träffat?
Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia. wub.gif wub.gif
Berith
Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med.

Och vad fan har jag med det här att göra?? mad.gif mad.gif
cic
Kan NÅGON förklara vad den här tråden gäller? blink.gif wacko.gif

"Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med"
Reserv.. Finns särkert dom som tycker så om dig med, men inte säger. Kanske ska man inte slänga ur sig såna komentarer?
Hannele
CITAT (Berith @ 03-09-2005, 14:02)

Och vad fan har jag med det här att göra?? mad.gif mad.gif

Instämmer med Berith, vad har jag med det här att göra??
Jag har dessutom varit borta härifrån tio dagar!! wacko.gif
Reserv
Om damerna kunde läsa inläggen i dess helhet och inte bara haka upp sig på en separat rad, läs och fatta innebörden innan ni skriker halsen av er och svär ve och förbannelse över mig. Dom som klankat mest på mig är ni, nämnda damer, och jag menar verkligen det när jag säger att jag är glad över att slippa fösas ihop med er istället, jag har min sambo och är nöjd med henne. Vad skulle det ha vart för förhållande där ni bara klagar och gnäller vad man än gör? Inget bra förhållande vill jag juh lova. Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen så kunde jag låta bli att skriva inlägg helt och hållet, och den kommentaren är juste? Berith, du snäser och fräser för det mesta, men det hör väl kanske till din natur. Posse gastar om mobbning och påhopp ideligen, men inte ett ord till mitt försvar då det kommer sjuka inlägg, det görs väl skillnad på folk och fä har jag förstått. Fenja, jaa ett kapitel för sig, det vanligaste/vänligaste sättet att välkommna nya medlemmar på verkar va´"lär dig använda sökfunktionen" eller "skicka inläggen till rätt avdelning om du vill ha nåt svar", snyggt sätt att välkommna nya medlemmar på. Är det nån som sen undrar varför jag tog just er fyra som exempel på vilka man inte vill va´sambo/gift med så är det för att såna grejer händer oftast just från er. Nu skiter jag faktiskt högaktningsfullt i att jag får hela forat på mig för att jag vart för ärlig, men översitterierna måste juh kunna få ett slut nån gång, många vågar juh nästan inte skriva nåt längre för att dom är rädda att få en verbal snyting från nån av er. Det här är mina åsikter som jag står för, det är inget inlägg för vidare diskussion, jag står fast vid mina åsikter. Att ni fyra sen tycker likadant om mig har jag faktiskt redan förstått för längesen, så det är inget ni behöver ödsla nån tid med att printa ner här.
Gillan
Hör ni!

"påhopp"

Kram/Evgeni

Jaha, och så var det med det blink.gif wub.gif
mulle
Nu tänker jag ta dig i försvar, Reserv! Jag har nämligen också reagerat på avsnäsande tonfall.
Det är så onödigt i ett forum som detta som ju är så trevligt!
Man kan vara fräck i käften, ha egna avvikande åsikter, vara allmänt provokativ - det är helt OK.
Men man ska vara hövlig och snäll!
Tycker jag!
Mulle
Gillan
CITAT (mulle @ 03-09-2005, 14:48)
Nu tänker jag ta dig i försvar, Reserv! Jag har nämligen också reagerat på avsnäsande tonfall.
Man kan vara fräck i käften, ha egna avvikande åsikter, vara allmänt provokativ - det är helt OK.
Tycker jag!
Mulle

Det skriver också jag under på smile.gif

Evgeni
Ralf
CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 14:42)
Om damerna kunde läsa inläggen i dess helhet och inte bara haka upp sig på en separat rad, läs och fatta innebörden innan ni skriker halsen av er och svär ve och förbannelse över mig. Dom som klankat mest på mig är ni, nämnda damer, och jag menar verkligen det när jag säger att jag är glad över att slippa fösas ihop med er istället, jag har min sambo och är nöjd med henne. Vad skulle det ha vart för förhållande där ni bara klagar och gnäller vad man än gör? Inget bra förhållande vill jag juh lova. Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen så kunde jag låta bli att skriva inlägg helt och hållet, och den kommentaren är juste? Berith, du snäser och fräser för det mesta, men det hör väl kanske till din natur. Posse gastar om mobbning och påhopp ideligen, men inte ett ord till mitt försvar då det kommer sjuka inlägg, det görs väl skillnad på folk och fä har jag förstått. Fenja, jaa ett kapitel för sig, det vanligaste/vänligaste sättet att välkommna nya medlemmar på verkar va´"lär dig använda sökfunktionen" eller "skicka inläggen till rätt avdelning om du vill ha nåt svar", snyggt sätt att välkommna nya medlemmar på. Är det nån som sen undrar varför jag tog just er fyra som exempel på vilka man inte vill va´sambo/gift med så är det för att såna grejer händer oftast just från er. Nu skiter jag faktiskt högaktningsfullt i att jag får hela forat på mig för att jag vart för ärlig, men översitterierna måste juh kunna få ett slut nån gång, många vågar juh nästan inte skriva nåt längre för att dom är rädda att få en verbal snyting från nån av er. Det här är mina åsikter som jag står för, det är inget inlägg för vidare diskussion, jag står fast vid mina åsikter. Att ni fyra sen tycker likadant om mig har jag faktiskt redan förstått för längesen, så det är inget ni behöver ödsla nån tid med att printa ner här.

Stor Trollvarning på Reserv!!! Låt denna tråd dö ut nu.
cic
Reserv.. Det här forumet fanns och fungerade lååångt innan du kom hit och skulle fortsätta att fungera om du slutade vara här. Det är inte du som bestämmer vad som är roliga trådar. Det är inte heller du som bestämmer vilka "damer" som ska tagga ner osv.

Det har till och från varit olika dispyter sen jag började här. Men sen nån gång i våras är jag här allt mindra. Vad det beror på tänker jag inte skrika ut här. Ingen blir lyckligare.

Berith! Ingen har så HÄRLIGT syrlig och rolig ton som du!

Fenja! Du svarar ALLTID på mina frågor och säger ofta saker som jag tänker..

Hannele! Det är härligt att ta del av all din trädgårdskunskap!
Reserv
Käre Ralf, trollen går in för att störa lugnet, det var juh knappast jag som störde det här lugnet (som har vart komaartat sen förra smällen), men även jag kan faktiskt få nog nån gång. Att tiga förbättrar ingen beteende, jag fick mig ett par kängor från början för att jag var för burdus och brutal, det har jag ändrat. Ska du utfärda trollvarning på damerna som nämnts också? Dom har juh verkligen satt ner stämmningen flertalet gånger och lär så fortsätta, vissa hjälper det med att säga till, andra skiter högaktningsfullt i vad andra anser och fortsätter sitt gamla vanliga race. Suck blink.gif Är det nån idé att försöka förklara det här för dig?
Hannele
Att du Hannele vart borta 10 dar har juh inget med att göra att du redan från början knäppte mig på näsan med att om jag inte lärde mig citatfunktionen

Du hoppar på flera olika människor här titt som tätt. Jag har inte skrivit på något sätt av elakhet, inte heller som personangrepp, utan som en helt vanlig kommentar (den gången var det fullständigt omöjligt att följa inläggen här, när de bestod av sidovis citat på citat, och samma citat igen). Om jag ska bli förföljd vecko- och månadsvis för liknande inlägg, så är inte detta forum och dess "diskussioner" värda någonting.
Annlo
Så där ja! Då fick denna "osynlige medlem" igång alla igen...

Brukar aldrig lägga mig i dessa diskussioner för jag har svårt att "tycka saker " om människor jag inte träffat och fått bilda mig en uppfattning om!

Men måste bara få kommentera att ni har precis spelat detta "troll" i händerna...

Måste väl ändå vara bättre att tiga ihjäl dyligt snack!

wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Biggan_
CITAT (shiva @ 03-09-2005, 13:06)

Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig!
Du är sååå härligt tokig.

Kan man vara kär i någon man inte träffat?
Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia. wub.gif wub.gif

Åh,så romantiskt biggrin.gif biggrin.gif
Har ni inte träffats än? unsure.gif
pejori
CITAT (Annlo @ 03-09-2005, 15:09)
Så där ja! Då fick denna "osynlige medlem" igång alla igen...

Brukar aldrig lägga mig i dessa diskussioner för jag har svårt att "tycka saker " om människor jag inte träffat och fått bilda mig en uppfattning om!

Men måste bara få kommentera att ni har precis spelat detta "troll" i händerna...

Måste väl ändå vara bättre att tiga ihjäl dyligt snack!

wacko.gif wacko.gif wacko.gif

instämmer sad.gif sad.gif sad.gif
det blev precis som ordenarie ville mad.gif mad.gif
cic
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 15:14)
det blev precis som ordenarie ville mad.gif mad.gif

Vet inte vem "ordinarie" är. Men det var väl i alla fall amaria som startade DEN HÄR tråden i alla fall..

Kan NÅGON berätta vad det är som insinueras hela tiden??
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 03-09-2005, 14:51)
CITAT (mulle @ 03-09-2005, 14:48)
Tycker jag!
Mulle

Det skriver också jag under på smile.gif

Evgeni

Jag också smile.gif
pejori
CITAT (cic @ 03-09-2005, 15:18)
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 15:14)

det blev precis som ordenarie ville mad.gif  :angry:

Vet inte vem "ordinarie" är. Men det var väl i alla fall amaria som startade DEN HÄR tråden i alla fall..

Kan NÅGON berätta vad det är som insinueras hela tiden??

visst mad.gif mad.gif
läs och begrunda mad.gif
troll
cic
Aha.. Tack pejori. Jag är lite trög.. rolleyes.gif
Berith
Berith, du snäser och fräser för det mesta, men det hör väl kanske till din natur.

Aha! var det så du menade.... Neej, tyvärr Reserv, jag tycker inte att du är charmig i alla fall.
Berith
CITAT (cic @ 03-09-2005, 14:57)
Reserv.. Det här forumet fanns och fungerade lååångt innan du kom hit och skulle fortsätta att fungera om du slutade vara här. Det är inte du som bestämmer vad som är roliga trådar. Det är inte heller du som bestämmer vilka "damer" som ska tagga ner osv.

Det har till och från varit olika dispyter sen jag började här. Men sen nån gång i våras är jag här allt mindra. Vad det beror på tänker jag inte skrika ut här. Ingen blir lyckligare.

Håller med i allt det där! Och tackar samtidigt för supporten.
Hannele
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:22)
Öh, du, hon vart aldrig uttagen till lagen som jag och Solis skulle välja. Osportsligt beteende diskvalifiserade henne redan vid uttagningen. Du får hejja på nån annan tongue.gif

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 12:46)
andra dysterkvistar kommer och förstör stämmningen för oss kan juh jag näppeligen klandras för sleep.gif

CITAT (cic @ 03-09-2005, 14:57)

Reserv, känner igen det där du skriver.
Det är inte första gången du försöker bestämma, vilka som ska få vara med och leka här. wacko.gif
Reserv
Hannele, ser du den lilla gula gubben bakom inlägget? Det var ett skämt, fast jag börjar bli ganska övertygad om att vissa här inte ens vet va´det är för nåt blink.gif Jag ser ingen vits med vidare tjafs.
Hannele
andra dysterkvistar kommer och förstör stämmningen för oss kan juh jag näppeligen klandras för sleep.gif

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 15:46)
Hannele, ser du den lilla gula gubben bakom inlägget? Det var ett skämt

Vad reserv tycker är roligt ska vi "andra dysterkvistar" tycka är roligt?
Medan reserv tar illa upp och förföljer andra för deras skämt...? wacko.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 15:54)

CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 15:46)
Hannele, ser du den lilla gula gubben bakom inlägget? Det var ett skämt

Vad reserv tycker är roligt ska vi "andra dysterkvistar" tycka är roligt?
Medan reserv tar illa upp och förföljer andra för deras skämt...? wacko.gif

Det här tycker inte jag är roligt sad.gif sad.gif sad.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 03-09-2005, 15:56)
Det här tycker inte jag är roligt sad.gif sad.gif sad.gif

Inte jag heller. mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon