Hej allesammans, idag gör jag min premiär på småprat.
Väljer ett ämne som jag började med häromdagen i avdelningen krukodling. Nämligen löss!!!!!
Jag har just stått i timmar, ja, det var fler än en timme och behandlat min dotter för huvudlöss. Inte särskilt kul måste jag erkänna.
Behandlade henne för ca 2 år sedan men då var det knappt ens ägg, men den här gången , wow....
Jag är 42 år och har aldrig haft huvudlöss, aldrig sett en ens och nu ikväll när jag kollade igenom tösens hår, så såg jag hur det kröp i huvudet på henne. Jag hade mina misstankar men var inte 100%, så jag hade behandlingsmedel hemma. Nu kliar det på resten av oss, har kollat igenom men det verkar OK. Bara att tänka och prata om löss gör att det kliar på oss alla.
Vad är detta, förr i tiden berodde det väl en hel del på bristande hygien, men nu ska väl inte detta vara ett problem. Men tydligen så fort skolorna sätter igång efter lov så är detta ett problem och man får genast papper hem från lärarna.
Nåväl, man är väl en erfarenhet rikare, men jag lovar, detta är inget jag kan rekommendera. Hoppas ni slipper gå igenom detta. ( jag svär över min dotters långa hår i vanliga fall, och säger att kan hon inte sköta om det och kamma det så klipps det av). Jag önskar ikväll att jag verkligen gjort det, klippt av det alltså.
Ha det MVH Lena
|