Jag blev fruktandvärt ledsen den dag då småprat fick en egen avdelning.
Inte över det praktiska i det hela, en mera renhet i diskussionenrna. Utan mera dessa ständiga kommentarer från medlemmar som anser sig lite finare än andra. Inte ens så kunde småpratsavdelningen ligga som en avdelning över de andra utan stort mellanrum för att ytterligare visa distansen till " de där andra".
"Dom där andra" vill vi bli av med. Sedan så fortsatte tjafset om att småpratsavdelningen tog för mycket plats.
Samtidigt så kommer "de finare" medlemmarna ständigt in och fäller fula kommentarer. Börjar gärna sin litianina med att jag brukar inte skriva på småprat eftersom det håller så låg nivå men nu........Och så hasplar de ur sig en massa skit som ligger på ännu lägre nivå. Kommentarer som att jag och många andra skulle bli glada om ni på småprat försvann härifrån, skaffa en chat, kontakta msn....Ogrundade anklagelser om vem som är vem osv.
Visserligen blir småprat då och då ett fält för vissa knäppgökar som ställer till oreda, dubbla identiteter, trolling och annat jäkelskap. Sådant får man försöka hand ha så gott det går. Men det är masterns sak. I samhället i övrigt så är det så att man är skyldig till man är dömd.
Ibland kommer det en extremeist med extremåsikter och attityden alla ska tycka som jag annars jäklar. Sådant finns på alla fora. Oftast så tröttnar de efter ett tag eller också blir de avstängda.
Läste Azemans gästspel på djur och natur. Jag kan instämma i att hennes inlägg om jakt inte här hemma på djur och natur. Åsikter hör hemma på småprat. Inte delar jag Azemans åsikt heller.
Det jag inte är glad över att se är uttryck som "kvalite" genast luftade. Svara inte på detta inlägg av låg kvalite. Flera ger uttryck för att inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat.
Alltså man kan inte ens en gång säga att ämnet hör hemma på småprat.
Nej då, inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat.
Är det så att människor som skriver på småprat är människor av lägre kvalite också.
Tänker med lägre kvalite, avhandlar ämnen med lägre kvalite och kan inte disskutera.
Diskussionerna är inga diskussioner utan sk jams. Det tas fram ordbok för att befästa vad en diskussion är, avsett för de idioter som inte begriper vad en diskussion är dvs så som den sk läraren anser att de skall vara.
Det verkar också som om vissa medlemmar behandlar småprat som vissa rökare gjorde med rökkupeérna på tågen. Man beställer biljett i rökfri vagn eftersom man vill ha bra luft. Sedan går man in i rökkupén och röker för fullt. Vilket gör att de stackarna som sitter i rökkupèn vilka ibland tom är icke-rökare och inte har fått tag på någon annan biljett får i sig rök för fem gånger antalet förmodade rökare i rökkupén. Dvs man ha sina diskussioner på ena forat. Så när man är på dåligt humör, har behov av att platta till folk, vill visa sig bättre än andra då gör man ett gästspel på småprat och häller ur sig galla för där kan man bete sig hur som helst.
Ofta berömmer man sig av att vara rak. Det är väl en OK egenskap så länge man inte är elak. Att vara plump och elak är inte detsamma som att vara rak. Det är en ren förolämpning till de personer som är raka.
Vad man vill göra och vad man gör behöver ofta inte överenssstämma har jag märkt. Vad folk tycker om en och vad man vill eller tror att de tycker behöver inte heller stämma överenns.
Jag vill inte uppfattas om om jag JAMSAR, är ointelligent, håller DISKUSSIONER PÅ LÅG NIVÅ och är en sämre människa som ska hålla sig i skamvrån.
IRL uppfattas jag ofta som en tråkig, men snäll arbetsmyra. Empatiskt problemlösare. Har oftast policyn att om jag inte har något positivt att säga så håller jag käften. Fast jag letar alltid, för lite pratsjuk är jag.
När jag väl säger något jobbigt eller mindre kul budskap till personer så lyssnar man alltid eftersom jag så sällan säger något elakt fast även det händer.
Nehej. nu var det nog med JAMS, inlägg på låg nivå och babbel för min del.
Fast det är väl ok. Jag håller till på småprat. Just nu i alla fall.