| |
|
  |
Jag börjar tröttna, Och då är det långt gånget. |
|
|
|
|
06-09-2005, 13:32
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:34
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:36
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 14:32) det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla. Det kan vara hur farligt som helst att skriva ett långt ironiskt inlägg utan några som helst smileys.. Det är precis ett sånt här inlägg som kan strata upp nästan vad som helst. Öppet mål för en massa spydigheter. Eller du kanske tycker det är kul att "röra om lite i grytan"..? Nä, Bettson kan inte tillfredsställa alla. Och alla kan inte tillfredsställa Bettson..
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:38
|

Medlem

|
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. I DEN HÄR TRÅDEN nä...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:39
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 14:32) det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla. Mitt i prick Pejori!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:43
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Nej, inte rakt och ärligt, men citerar och tar upp många ord och saker som du tagit upp i tidigare tråd.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Tack, cik, det var modigt. Hoppas du inte själv blir mobbad för detta.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:46
|
Medlem

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:38) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja.
I DEN HÄR TRÅDEN nä... Jag har inte diskuterat Hannele och Fenjas beteende i andra trådar heller. Däremot så bad jag Reserv, Hannele och Fenja skulle ingå vapenvila häromdagen. Enbart därför att de alltid mot varandra fäller fula kommentarer. Det är lite tröttsamt i längden. Jag har inte tagit ställning varken för eller emot endera pareten i det bråket. Bara uppmanat dom att sluta bråka.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 13:52
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån. Säg ifrån till dem du menar då så slipper andra känna sig utpekade. "Man är inte mer trampad på än man låter sig trampas på" - speciellt i ett internetforum.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:01
|
Medlem

|
CITAT (Betty @ 06-09-2005, 14:52) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån. Säg ifrån till dem du menar då så slipper andra känna sig utpekade. "Man är inte mer trampad på än man låter sig trampas på" - speciellt i ett internetforum. Nej Betty! Jag nämde tre personer vid namn häromdagen och bad dom sluta bråka. Efter det så är jag ute i kylan. Man skall nämligen inte säga något negativt om vissa medlemmar. Det är bara tillåtet att snacka skit om vissa medlemmar. Trots att jag sa att jag inte kritiserade som som personer utan att jag kritiserade deras inbördes bråk så är jag nu så att säga "ute i kylan". Orsak var att jag nämt några personer vid namn (vilket anses ofint) samt att två av personerna får man inte säga något om överhuvudtaget. Nu anklagas jag för att vara oärlig och insinuera. Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer. Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:01
|
Medlem

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:36) Det kan vara hur farligt som helst att skriva ett långt ironiskt inlägg utan några som helst smileys.. Det är precis ett sånt här inlägg som kan strata upp nästan vad som helst. Öppet mål för en massa spydigheter. Eller du kanske tycker det är kul att "röra om lite i grytan"..?
Nä, Bettson kan inte tillfredsställa alla. Och alla kan inte tillfredsställa Bettson.. tycker inte att smaylisar hör hemma i denna diskusion. om du vill ha smilysar, sätt dit dom själv. sedan är inte någon som helst ironi i mitt inlägg. vad du cic tolkar in i mitt inlägg, får stå helt för dej. det är heller inte min avsikt att röra om i några grytor...det gör jag vid spisen, det räcker. mitt inlägg är enbart MIN uppfattning om vad som sägs på odla. tycker du inte det stämmer, så ska du kanske läsa bakåt lite, så ser du att det är så. sedan om det finns folk som ser ner på småpratsskribenterna skiter jag fullständigt i. där emot kan jag tycka att "jag skriver inte här" eller jag läser inte här" är komentarer som visar motsattsen, då det är just det som händer. annars är det mycket konstigt att dessa vet så mycket om vad som skrivs här. jag avser i detta fallet varken hannele eller fenja, som jag mej veterligen inte har något otalt med, snarare tvärt om. så om du väljer att se mitt inlägg som ironiskt så säger det mer om dej, än om mej.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:06
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 14:46) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Tack, cik, det var modigt. Hoppas du inte själv blir mobbad för detta. Tack Cic!  Jag blir så GLAD när någon säger att jag gör något bra här på Odla! Sedan vet jag inte om Hannele och jag brukar "käfta", jag tycker ofta att hon har rätt i det hon säger... I dag i en annan tråd förklarade Felix matte något som Hannele skrivit som man säger i Finland. Jag tror att många missförstår och tolkar fel vad Hannele säger just på grund av tvåspråkigheten. Hannele skriver utmärkt svenska, det är inte så jag menar, men det kan bli små syftningsfel liksom. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:12
|
Medlem

|
ja du..syftningsfel kalar vi nog av allihop utan att vara från ett annat land det är inte alltid så lätt med komman och punkter
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:15
|

Medlem

|
Bettson: Du är knappast "ute i kylan". Du har en hel hög med människor som tycker att det du säger är bra. Läs trådarna en gång till.
pejori: Smileysar använder man om man vill förtydliga sina ord så att de inte misstolkas. Och det vet ju du med. Jag trodde inte i min enfald att du menade att vara så självömkande som jag tolkade ditt inlägg.
Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:17
|

Medlem

|
Och för att vara ÖVERTYDLIG menar jag inte att Pejori sysslar med personangrepp, utan jag bara förklarade allmänt varför jag överhuvudtaget skriver i den här tråden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
06-09-2005, 14:20
|
Gäster

|
CITAT (Fenja @ 06-09-2005, 14:05) Jag tror att det är många som börjar tröttna av lite olika skäl...
Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...
Mvh Fenja Skulle kunna vara min devis för jag kan helt enkelt inte förstå hur man kan känna sej kränkt/nedtryckt/förolämpad av en anonym, främmande röst på nätet. Fast ibland får jag känslan av att somliga letar efter saker att bli förolämpade av. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:27
|
Medlem

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:15) Bettson: Du är knappast "ute i kylan". Du har en hel hög med människor som tycker att det du säger är bra. Läs trådarna en gång till.
pejori: Smileysar använder man om man vill förtydliga sina ord så att de inte misstolkas. Och det vet ju du med. Jag trodde inte i min enfald att du menade att vara så självömkande som jag tolkade ditt inlägg.
Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det. det gör jag också MEN jag blir förvånad, att du ber mig använda smilysar, när du inte gör det själv. och som jag sa tidigare....det är din tolkning av mitt inlägg, att det skulle vara självömkande. JAG känner mej varken missförstådd, eller påhoppad av någon på odla. och jag tolkade inte ditt inlägg som att jag skulle syssla med personangrepp...så stirrig är jag inte riktigt än
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:30
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:15) Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det. Min tolkning av dina tidigare inlägg i den här tråden är nog den att du har en rätt så klar ståndpunkt vilket man väl inte kan ha om man inte "läser särskilt mycket". Det är fler som uttalat just det, och ändå lyckas dom på nåt vis hitta dom "rätta" trådarna i det stora utbudet på småprat när dom väl läser Tolkningen av vad som ska anses som personangrepp eller inte kan nog variera lite från person till person. Men eftersom du nu känner igen ett personangrepp när du ser det, så har du säkert inte missat i så fall att personangreppen även går åt andra hållet trots att du "inte läser så mycket"? *ironi* Sen är ju bara frågan: Vilket kom först? Hönan eller ägget? Omöjligt att avgöra tror jag. Bättre då att lägga ner som Bettsson föreslog i den andra tråden. Men det verkar visst vara lögn i h-e. Det finns personer som väldigt gärna håller brasan vid liv har jag märkt. För övrigt noterade jag att 82% av dina inlägg är just i "småprat". Och det säger ju inget om hur mycket du läser utan bara hur mycket du skriver.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:33
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 15:27) det gör jag också MEN jag blir förvånad, att du ber mig använda smilysar, när du inte gör det själv. och som jag sa tidigare....det är din tolkning av mitt inlägg, att det skulle vara självömkande. JAG känner mej varken missförstådd, eller påhoppad av någon på odla. och jag tolkade inte ditt inlägg som att jag skulle syssla med personangrepp...så stirrig är jag inte riktigt än  Ska bli bättre! Då tolkar jag det som att jag har tolkat dig på ett felaktigt sätt. Tolkar även din ton med tillhörande smileysar att vi inte behöver älta nåt mer.. /Ciczie
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|