| |
|
  |
Jag börjar tröttna, Och då är det långt gånget. |
|
|
|
|
06-09-2005, 14:39
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2005, 15:30) Min tolkning av dina tidigare inlägg i den här tråden är nog den att du har en rätt så klar ståndpunkt vilket man väl inte kan ha om man inte "läser särskilt mycket". Det är fler som uttalat just det, och ändå lyckas dom på nåt vis hitta dom "rätta" trådarna i det stora utbudet på småprat när dom väl läser :rolleyes:
Tolkningen av vad som ska anses som personangrepp eller inte kan nog variera lite från person till person. Men eftersom du nu känner igen ett personangrepp när du ser det, så har du säkert inte missat i så fall att personangreppen även går åt andra hållet trots att du "inte läser så mycket"? *ironi*
Sen är ju bara frågan: Vilket kom först? Hönan eller ägget? Omöjligt att avgöra tror jag. Bättre då att lägga ner som Bettsson föreslog i den andra tråden. Men det verkar visst vara lögn i h-e. Det finns personer som väldigt gärna håller brasan vid liv har jag märkt.
För övrigt noterade jag att 82% av dina inlägg är just i "småprat". Och det säger ju inget om hur mycket du läser utan bara hur mycket du skriver. Nu har jag för mig att jag skrev att jag inte läser eller skriver skärskilt mycket längre. Jag har varit på odla tillräckligt länge för att ha hunnit skriva en del.. Eller hur? Om dig vet man däremot nästan ingenting.. Ja, jag kan se att man hackar på Hannele och Fenja lite här och där. Och jag tycker inte det är hyggligt.
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:42
|

Medlem
Antal inlägg: 320
Medlem nr: 5 507

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:39) Ja, jag kan se att man hackar på Hannele och Fenja lite här och där. Och jag tycker inte det är hyggligt.  känns lite som det är hackningar på nästan alla i olika former.
--------------------
Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:44
|

Medlem
Antal inlägg: 2 177
Medlem nr: 6 191

|
CITAT (Fenja @ 06-09-2005, 14:05) Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...
Mvh Fenja Jag tror att du kanske menar detta; Ingen kan få dig att känna dig mindervärdig utan ditt samtycke./Eleanor Roosevelt ...och visst var hon en klok kvinna, alltid!
--------------------
"Det är roligare att vara glad!" /Alexander Hoffman
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:44
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 15:01) Nej Betty!
Jag nämde tre personer vid namn häromdagen och bad dom sluta bråka.
Efter det så är jag ute i kylan. Man skall nämligen inte säga något negativt om vissa medlemmar. Det är bara tillåtet att snacka skit om vissa medlemmar.
Trots att jag sa att jag inte kritiserade som som personer utan att jag kritiserade deras inbördes bråk så är jag nu så att säga "ute i kylan". Orsak var att jag nämt några personer vid namn (vilket anses ofint) samt att två av personerna får man inte säga något om överhuvudtaget. Nu anklagas jag för att vara oärlig och insinuera.
Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer.
Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte. Du skriver i ditt första inlägg om "de finare" och om "de andra", varför delar du upp medlemmarna i dessa grupper? Jag får en känsla av att du räknar dig själv till "de andra" (för att du bara skriver i Småprat?) och jag får känslan av att du menar att de är "mindre fina"...? Varför säger du så? Förstår inte alls vad du menar med "att du är ute i kylan" - hur då? Och allra sist säger du CITAT Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer.
Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte. Varför skriver du så nervärderande om dig själv? Kom igen nu Bettson, ryck upp dig!
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:47
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:39) Om dig vet man däremot nästan ingenting.. Öhhh ... Vad är det för sorts information du tycker saknas?
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 14:56
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:08
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Bettson Hyser den allra största respekt för dig. Kanske inte håller med dig i allt (kan dock inte komma på något där jag har varit oense med dig) men sådant är ju livet. Anser, precis som du, att det är rent tråkigt att småprat ses som "mindre värt"och av "lägre kvalitet" (ungefär som en slask). Helt ärligt så tror jag att jag skulle gilla dig som människa IRL för jag gillar dina inlägg. Jag upplever även att du har en hel del stake.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:11
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
men lägg ner nu  har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat  snacka om livlig fantasi. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:22
|

Medlem

|
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:11) men lägg ner nu  har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat  snacka om livlig fantasi. krister Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:24
|
Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:22) Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!! Jo sitter på jobbet o vilar  väldigt lugnt för tillfället, men jag bråkar inte krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:28
|

Medlem

|
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:24) CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:22) Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!! Jo sitter på jobbet o vilar  väldigt lugnt för tillfället, men jag bråkar inte krister Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett! Ta du och flexa ut och gör något annat.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:33
|
Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:28) Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett! Får ta det en annan gång när det lugnat ner sig lite  för vi måste väl fördela lite  allt kan inte komma på en gång krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:34
|

Medlem

|
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 15:56) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?  Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:34
|

Medlem

|
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:33) CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:28) Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett! Får ta det en annan gång när det lugnat ner sig lite  för vi måste väl fördela lite  allt kan inte komma på en gång krister Du anar inte mina förmågor på det området
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:51
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 16:34) CITAT (Posse @ 06-09-2005, 15:56) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?  Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen. Posse jag valde att svara med ett pm därför att jag inte ville lägga sten på börda för tomas99. Jag tyckte han var jobbig men det är det gudbevars så många andra som har sagt, så det tyckte jag inte han skulle böhöva se ifall han går in på forat och läser fortfarande. Men nu har du namngett honom så så är det så. Inte heller fördömmer jag hans sätt att tala om att han slutade eller varför. Själv skulle jag inte göra det, jag skulle bara försvinna, men vi är ju alla olika. Jag talar om de negativa kommentarer som fälldes när han sa att han skulle sluta på forat. Jag tycker nog att en del av dom var i värsta laget. Om man inte tyckte om tomas 99 så behövde man inte säga något överhuvudtaget. Just kommentaren varför säga att du skall sluta, det blir bara pinsamt för dig när ingen saknar dig. Det tycker jag var hemst elakt sagt. Sitter i mitt synminne fortfarande. Tänk om personen man säger så till är i dålig psykisk kondition, de kan ju rentav begå självmord. Jag undrar faktiskt hur tomas99 har det idag. Inte för att han är en person jag skulle vilja umgås med. Men alla ha rätt att må bra, han också. Så det händer faktiskt att jag tänker ofta på honom.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 15:51
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Felix matte @ 06-09-2005, 13:53) CITAT (Scrollan @ 06-09-2005, 13:42) CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36) Tack för de orden, stack i hjärtat. ? ? ? Tar mig friheten att svara för Hannele eftersom jag förstår hur hon menade. På Finska säger man "Pisti sydähmen" = rakt översatt blir det "stack i hjärtat = berörde mig (djupt) minns inte om det heter "pisti eller kosketti Okej, då förstår jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 16:11
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 16:34) CITAT (Posse @ 06-09-2005, 15:56) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?  Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen. Snacka om osmaklig stil och nu är jag less på att sitta och bara jamsa med och läsa hur en del bara ältar hela tiden. Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu, istället så ska det käftas in till förbannelsernas gränser, får ni aldrig nog kvinnor? Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på. Detta är ett påhopp som jag mycket gärna står för så ni behöver inte älta det heller. Ältar ni gammal skit för att undgå demens eller? Gör som Posse, gräv ner er timtals i gamla trådar så har ni ännu mera kött på bena, och kan plocka citat som saknar sammanhang. det är inte bara Bettson som är less nu, att det skulle kunna bli samma härlioga stämmning här som vi hede ett tag, det tror jag tyvärr är en ren omöjlighet då dom som gärna ältar kommer göra det omöjligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 16:33
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 17:11) Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu Japp. Tänk så skönt det skulle vara. CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 17:11) Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på Inte bara ohederligt. Även olagligt.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 16:37
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:11) men lägg ner nu  har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat  snacka om livlig fantasi. krister Det undrar jag också.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2005, 17:36
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 17:11) CITAT (Posse @ 06-09-2005, 16:34) CITAT (Posse @ 06-09-2005, 15:56) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?  Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen. Snacka om osmaklig stil och nu är jag less på att sitta och bara jamsa med och läsa hur en del bara ältar hela tiden. Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu, istället så ska det käftas in till förbannelsernas gränser, får ni aldrig nog kvinnor? Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på. Detta är ett påhopp som jag mycket gärna står för så ni behöver inte älta det heller. Ältar ni gammal skit för att undgå demens eller? Gör som Posse, gräv ner er timtals i gamla trådar så har ni ännu mera kött på bena, och kan plocka citat som saknar sammanhang. det är inte bara Bettson som är less nu, att det skulle kunna bli samma härlioga stämmning här som vi hede ett tag, det tror jag tyvärr är en ren omöjlighet då dom som gärna ältar kommer göra det omöjligt. Det aggresiva, obehärskade sättet att formulera sig på känns mycket bekant sedan tidigare. Copycat verkade också helst vilja förtränga vissa av sina tidigare prestationer.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|