...blir misshandlad av sin sambo. Det är en tjej som gick i samma klass som jag i gymnasiet och vi blev nära vänner och har hållit kontakten ganska bra sen dess. Nu bor ju jag dock ca 100 mil från henne sen några år men vi har försökt träffas någon gång per år iallafall, men vi har inte träffats sen förra sommaren nu.
Ikväll chattade jag med min ex-sambo som var med på den tiden jag umgicks mycket med tjejkompisen och han kände hennes sambo, de var i samma bekantskapskrets innan hon blev ihop med honom så hon träffade honom p.g.a oss. Jag har aldrig tyckt om honom men har aldrig vetat varför, han är helt enkelt bara obehaglig.
Nu berättade min ex-sambo att hans lillebror hade varit på en fest i kvarteret där de bor och han hade frågat om de kände XX. "Jodu, det svinet som spöar sin fru varje vecka" hade killen ilsket svarat. De bor i radhus och det är ganska lyhört så killen hade tydligen hört ett och annat.
Min ex-sambo började nu räkna upp en massa tecken som jag helt enkelt inte har lagt märke till, att hon brukade ha blåmärken, att tjejen som han var ihop med tidigare också brukade det. Han känner ju killen lite bättre än jag också och har även hört från andra i deras bekantskapskrets.
Varför ingen har sagt eller gjort nåt tidigare fattar jag bara inte. De har två småflickor på 2 och 4 år. Har han börjat slå dem också? Det är bara en tidsfråga annars. Jag vet inte vad jag ska göra när jag är så långt ifrån. Jag ska ringa henne det första jag gör imorgon men det är väl knappast nån idé att fråga på telefon? Ska jag ta reda på vad grannarna heter och ringa och prata med dem? Göra en polisanmälan ända härifrån eller vad?
Det jag känner för är ju bara att åka dit och slå en stor gjutjärnsstekpanna i skallen på honom. Det är så många fula,svavelosande ord som vill komma ut ur min mun men sånt säger man inte när man är prästfru. NÅT måste jag göra iallafall!!