Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hemsida
          Lotta150
          Inlägg 01-10-2005, 07:46
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

CITAT (LadyG @ 01-10-2005, 00:19)
          CITAT (Lotta150 @ 01-10-2005, 00:14)
          Tack  :D  :D
          Jag ska börja testa lite, men det gäller ju att få tiden att räcka till också sad.gif
          Vore ju jättesnällt om jag fick återkomma med nå'n fråga då och då......
          wub.gif  :wub:  :wub: är inte ute efter nå'n "gratiskonsult" men det vore ju skönt att kunna fråga om man kör fast fullständigt

Klart du får fråga - vi är nog många här som kan hjälpas åt att hitta bra svar smile.gif

Tack wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Lotta150
          Inlägg 05-10-2005, 16:47
          Länk hit: #42

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-10-2005, 00:19)
          CITAT (Lotta150 @ 01-10-2005, 00:14)
          Tack  :D  :D
          Jag ska börja testa lite, men det gäller ju att få tiden att räcka till också sad.gif
          Vore ju jättesnällt om jag fick återkomma med nå'n fråga då och då......
          wub.gif  :wub:  :wub: är inte ute efter nå'n "gratiskonsult" men det vore ju skönt att kunna fråga om man kör fast fullständigt

Klart du får fråga - vi är nog många här som kan hjälpas åt att hitta bra svar smile.gif

Jag tar fasta på erbjudandet att få fråga....det var snällt wub.gif wub.gif

Har valt webhotel nu, loopia. Du föreslog frontpage. Det har jag inte i min burk, men jag har i Officepaketet nå't som heter Microsoft publisher. Funkar det tror du?

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-10-2005, 17:17
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Publisher är jättebra på att göra presentationer, du vet de där man kör på OH-projektor eller storbildsTV för att visa grafer och annat jox för en större publik. Det är däremot inte lika lämpat för Internet tyvärr.

Ta hellre Word i så fall, eftersom Word kan spara sidor som html-sidor och det är det formatet du ska använda om du ska publicera en sida på Internet.

Hur går det med hemsidebyggandet annars? Vet du vad du ska göra med din hemsida?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Lotta150
          Inlägg 05-10-2005, 21:09
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (LadyG @ 05-10-2005, 18:17)
          Publisher är jättebra på att göra presentationer, du vet de där man kör på OH-projektor eller storbildsTV för att visa grafer och annat jox för en större publik. Det är däremot inte lika lämpat för Internet tyvärr.

Ta hellre Word i så fall, eftersom Word kan spara sidor som html-sidor och det är det formatet du ska använda om du ska publicera en sida på Internet.

Hur går det med hemsidebyggandet annars? Vet du vad du ska göra med din hemsida?

Varför passar det inte så bra för Internet? Jag som blev så glad när jag hittade "mallar" för websidor där... sad.gif
          Tja, hur det går...började för första gången att testa lite idag...så jag har en bit kvar.... blink.gif blink.gif unsure.gif Jag tänkte mest att det var kul att ha för att lägga ut lite blombilder och kanske andra foton. Ungarna börjar bli vuxna och jag måste skaffa lite hobbysar... rolleyes.gif och först på tur står att lära mig fota och bygga en hemsida...gissar att jag har att göra en stund med bägge delarna biggrin.gif

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 05-10-2005, 21:24
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag brukar använda Notepad när jag gör hemsidor, fast då har jag å andra sidan gjort websidor sen mitten av 90-talet.

Det finns ju fina program att använda så som Macromedia Dreamweaver som du kan ladda ner demos på...

www.macromedia.com

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-10-2005, 22:07
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Lotta150 @ 05-10-2005, 22:09)
          Varför passar det inte så bra för Internet? Jag som blev så glad när jag hittade "mallar" för websidor där... sad.gif
          Tja, hur det går...började för första gången att testa lite idag...så jag har en bit kvar.... blink.gif blink.gif unsure.gif Jag tänkte mest att det var kul att ha för att lägga ut lite blombilder och kanske andra foton. Ungarna börjar bli vuxna och jag måste skaffa lite hobbysar... rolleyes.gif och först på tur står att lära mig fota och bygga en hemsida...gissar att jag har att göra en stund med bägge delarna biggrin.gif

Åjdå, det kände jag inte till tongue.gif Alltid lär man sig något nytt biggrin.gif

Jag trodde inte det fanns en sådan funktion, men om den finns ska du ju använda den smile.gif

Sorry att jag luras, hoppas jag inte ställde till det sleep.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Lotta150
          Inlägg 06-10-2005, 05:57
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (LadyG @ 05-10-2005, 23:07)
          CITAT (Lotta150 @ 05-10-2005, 22:09)
          Tja, hur det går...började för första gången att testa lite idag...så jag har en bit kvar.... blink.gif  :blink:  :unsure: Jag tänkte mest att det var kul att ha för att lägga ut lite blombilder och kanske andra foton. Ungarna börjar bli vuxna och jag måste skaffa lite hobbysar... rolleyes.gif och först på tur står att lära mig fota och bygga en hemsida...gissar att jag har att göra en stund med bägge delarna biggrin.gif

Åjdå, det kände jag inte till tongue.gif Alltid lär man sig något nytt biggrin.gif

Jag trodde inte det fanns en sådan funktion, men om den finns ska du ju använda den smile.gif

Sorry att jag luras, hoppas jag inte ställde till det sleep.gif

Nädå, inte ställde du till nå't. smile.gif Jag har ju inte mer börjat - skrivit rubriken ungefär... tongue.gif och anslutit mig till ett webhotell, Loopia. Så nu vet jag vad jag ska göra i vinter... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-10-2005, 09:53
          Länk hit: #48

Medlem

Det är ganska bra med en egen hemsida, för då kan du lägga upp andra bilder än de som får plats här på Odla.nu och länka oss till dem så vi får titta smile.gif

--------------------

Citera
          Hajjen
          Inlägg 06-10-2005, 14:46
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 95
          Medlem nr: 4 520

Jag använder Dreamweaver till min hemsida.

Citera
          Lotta150
          Inlägg 06-10-2005, 15:11
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Hajjen @ 06-10-2005, 15:46)
          Jag använder Dreamweaver till min hemsida.

Jag kollade lite på det också. Men eftersom jag nu hade Publisher i min burk så tänkte jag försöka slippa att köpa nå't ytterligare. wink.gif
          I alla fall till dess jag ser att det är nå't för mig - vem vet, jag kanske tröttnar på "hela baletten" snart... tongue.gif

Är du nöjd med Dreamweaver? Är det lättanvänt pch lättförståeligt för en fullständig nybörjare?

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 06:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon