Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fi fan....
          Reserv
          Inlägg 16-09-2005, 19:56
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (pejori @ 16-09-2005, 20:30)
          tur att det finns nån som håller me dom wacko.gif wacko.gif

Tur?? blink.gif Snarare helt otroligt att dom lyckats få nån över huvud taget att ens tänka i dom banorna, sambon och döttrarna ruskar bara på huvudena när man försöker få deras syn på ett kvinnoparti. wacko.gif

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 16-09-2005, 20:04
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

CITAT (cic @ 16-09-2005, 20:00)
          CITAT (wolkenkrabber @ 16-09-2005, 19:52)

Fi vill upplösa äktenskap och dem gillar inte män,

De vill att äktenskap ska vara könsneutrala. De är STOR skillnad. Vadå "dom gillar inte män". Det är ju en ren lögn. Vad har du fått det ifrån? blink.gif

F! Läs lite. sleep.gif

vart jag har fått det ifrån? ja dem har gjort lite dumma uttalanden, sen är det ju bara att glutta på den dära dokumentären om kvinnojourerna

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          pejori
          Inlägg 16-09-2005, 20:37
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Reserv @ 16-09-2005, 20:56)
          CITAT (pejori @ 16-09-2005, 20:30)
          tur att det finns nån som håller me dom wacko.gif  :wacko:

Tur?? blink.gif Snarare helt otroligt att dom lyckats få nån över huvud taget att ens tänka i dom banorna, sambon och döttrarna ruskar bara på huvudena när man försöker få deras syn på ett kvinnoparti. wacko.gif

ja...hade det inte funnits någon som höll med dom, så skulle dom inte haft några medlemmar. smile.gif
          JAG håller inte med dom.... laugh.gif
          cic...hur blir man könsneutral? ohmy.gif
          antingen är man kvinna eller man, men könsneutral...då är man ju varken eller...och hur många är det? ohmy.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-09-2005, 20:48
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag blir mest full i skratt när jag ser vad de har på agendan. Brukar man inte vänta med att presentera sin politik tills man tänkt färdigt?

"Heltidsanställningar ska vara regel på arbetsmarknaden." Ska alla halvtids- och deltidstjänster slopas helt? Ersättas med vad?

"Sex timmars arbetsdag med bibehållen lön ska införas." Vem ska betala det?

"Föräldraförsäkringen ska vara individuell, det vill säga hälften till män och hälften till kvinnor. Här visade det sig att styrelsen var oenig." Stärker inte det uppfattningen om att relationer är tvåsamma? Hur blir det med lesbiska par som skaffar barn?

"Gratis förskola och fritids." Vem betalar det?

"Avskaffa äktenskapsbalken till förmån för en samlevnadslag." Räcker det inte med att man kan registrera partnerskap, jämställs lagmässigt med äktenskap (en kristen instutition f ö)? Lagändringen skulle i praktiken innebära att polygami blir tillåtet. Jag vet inte hur det är med er andra men jag är traditionalist. Jag tycker faktiskt inte äktenskapet är så dumt, monogami är ganska okej i mina svartsjuka ögon. Kan inte vi som tycker äktenskapet är trevligt få ha det kvar?

"Flickor ska kunna ges pojknamn och tvärtom." A boy named sue, nämdes tidigare. Hur mobbat skulle inte grabben Lisa bli och tjejen Kalle skulle ju bli förnedrad på skolgården.

"Straffen för sexköp ska skärpas, liksom lagstiftningen kring våldtäkt." Kör hårt,säger jag bara. Se bara till att straffen för våldtäkt gäller våldtäkter som begås så väl mot män som kvinnor och att sexköpslagen omfattar manliga så väl som kvinnliga prostituerade.

"Däremot vill man ha en särskild minister med eget departement för jämställdhet, liksom en myndighet och ett utskott i riksdagen." Betalas av vem..?

"Landstingen som huvudmän för sjukvården ska avskaffas." Vem betalar? Kommunerna har inte råd i alla fall.

"Den allmänna värnplikten ska ersättas av samhällstjänst." Den ska gälla alla, män som kvinnor ANTAR jag??

Men åter igen saknar jag nyckelfrågorna. Ett exempel är skattepolitiken, vad vill Fi göra med inkomstskatten, villaskatten, förmögenhetsskatten? Eller arbetsmarknaspolitiken. Vad vill de där? Hur ska vi kontrollera långa räntan och begränsa inflationen? Hur ställer sig Fi till de många EU-frågorna?

Om de dessutom ska ha Schyman i spetsen får de allt vänja sig vid att identifieras som ett vänsterparti vare sig de vill elle rinte. Scyman är och förblir en ikon för Vänstern, man suddar inte ut årtionen av ideologiskt arbete över en natt.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          cic
          Inlägg 16-09-2005, 20:49
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (pejori @ 16-09-2005, 21:37)
          antingen är man kvinna eller man, men könsneutral...då är man ju varken eller...och hur många är det? ohmy.gif

Det är inte MÄNNISKAN som är neutral, utan ÄKTENSKAPET som ju är en juridisk term. Som det är nu kan bara man och kvinna ingå äktenskap, samkönade relationer kan bara ingå partnerskap.

Man kanske ska vänta med att kritisera eller såga något innan man är riktigt säker på vad man pratar om.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          annama
          Inlägg 16-09-2005, 20:51
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem nr: 6 218

Cic.

Jag har varit gift med samma karl i över 50 år, trivs med det fortfarande, känner mig inte som en förrädare mot mina "systrar" för att jag har gift mig med en karl. Enligt vad Tiina R. har sagt så är det precis det jag är, för det har faktiskt hänt att jag har legat med honom också, vilket bevisas av att jag har två söner.

Fi på mig mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          Tatta
          Inlägg 16-09-2005, 20:56
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

CITAT (annama @ 16-09-2005, 21:51)
          Cic.

Jag har varit gift med samma karl i över 50 år, trivs med det fortfarande, känner mig inte som en förrädare mot mina "systrar" för att jag har gift mig med en karl. Enligt vad Tiina R. har sagt så är det precis det jag är, för det har faktiskt hänt att jag har legat med honom också, vilket bevisas av att jag har två söner.

Fi på mig mad.gif mad.gif mad.gif

Ja f! på dig mad.gif

Jag kanske måste skilja mig så inte jag också blir en förrädare ohmy.gif

Asså, jag har lite svårt för F! måste jag säga.
          Den fråga som ajg mest blir upprörd över är föräldraledigheten som så många andra.
          Vi har VALT att jag var hemma för jag VILLE vara hemma. smile.gif
          Min man har aldrig velat va hemma med barnen, blir han en bra pappa om han tvingas till det?
          Mitt svar är nog nej.

Sedan är faktiskt frågan om hur man ska kunna amma upp till 1 år som WHO rekomenderar (6månaders helamning & så delvis).
          Jag vt att jag kan va en bra mamma även med flaskmatning. Jag har både ammat & gett flaska så jag har liksom båda erfarenheterna.
          men å vad jag önskar att jag haft orken att kämpa lite mer med mellankillen så han också skulle fått amma precis som de 2 andra.
          Ammningen är helt toppen nrä den funkar, det går inte att komma ifrån smile.gif

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 16-09-2005, 21:02
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Visst är det motsägelsefullt...... Könsneutrala äktenskap tolkar jag som man-man eller kvinna-kvinna huh.gif (rätta mig om jag har fel)
          Äktenskap man-kvinna är könsförräderi av kvinnan
          unsure.gif Samtidigt förespråkas mång-gifte, fattar 0... blink.gif

Apropå föräldra ledigheten, Det finns många ensamstående mödrar i vårt land som valt det eller att fäderna är helt ointresserade av barnet. Skall de då bara lämna över bebben, efter 5-10 mån. till en helt främmande person som dessutom inte vill veta av den huh.gif Vem bryr sig om barnet unsure.gif

Visst är politik till en del visioner, men de måste ju finanseras och vad jag sett har FI inte en aaaaning wink.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 16-09-2005, 21:02
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (cic @ 16-09-2005, 21:49)
          CITAT (pejori @ 16-09-2005, 21:37)

Det är inte MÄNNISKAN som är neutral, utan ÄKTENSKAPET som ju är en juridisk term. Som det är nu kan bara man och kvinna ingå äktenskap, samkönade relationer kan bara ingå partnerskap.

Man kanske ska vänta med att kritisera eller såga något innan man är riktigt säker på vad man pratar om.

som sagt...det är tur att nån håller med dom wacko.gif wacko.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          cic
          Inlägg 16-09-2005, 21:04
          Länk hit: #150

Medlem

Cic.

Fi på mig  :angry:  :angry:  :angry:

Och kan ni tänka er.. Jag är OCKSÅ tillsammans med en karl!! ohmy.gif Den bästa i världen!!

Han kan för övrigt också tänka sig att lägga sin röst på F!..

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          annama
          Inlägg 16-09-2005, 21:10
          Länk hit: #151

Medlem

Nä du Cic, bäst i världen är han bara i dina ögon och det är ju en jäkla tur biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          Det är nog med bråk som det är.

Citera
          cic
          Inlägg 16-09-2005, 21:34
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (annama @ 16-09-2005, 22:10)
          Nä du Cic, bäst i världen är han bara i dina ögon och det är ju en jäkla tur biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Såklart!! wub.gif

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          annama
          Inlägg 16-09-2005, 21:45
          Länk hit: #153

Medlem

Bra, då är vi i alla fall överens om en sak. Det övriga är förmodligen generationsklyftan. unsure.gif unsure.gif

Citera
          cic
          Inlägg 16-09-2005, 22:01
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (annama @ 16-09-2005, 22:45)
          Bra, då är vi i alla fall överens om en sak. Det övriga är förmodligen generationsklyftan.  :unsure:  :unsure:

Tror att många av oss skulle vara mer ense i många frågor om vi fick prata med varandra. Förklara med mer ord, gester och tonfall vad vi menar. Blir ibland svårt att "tala nyanserat" i skrift.

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 16-09-2005, 23:20
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Cic.

Fi på mig  :angry:  :angry:  :angry:

Inte alls Fi på dig wub.gif
          jag har också varit gift med samma karl i 40 år wub.gif
          och känner mig absolut inte som någon förrädare.

Partnerskap må väl gå an.. men att två av samma kön ska få gifta sig kyrkligt det är inte jag med på.

För att slippa få alltför många ruttna tomater och hårda äpplen slängda på mig så vill jag förtydliga med följande...
          Alla har rätt till att leva det liv som passar dem bäst... hetero, homo, bisexuell... men förden skull ska inte kyrkan ändra sig.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-09-2005, 23:35
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Men; två av samma kön, ska väl också få ha ett liv ihop??

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 16-09-2005, 23:36
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (zaaritha @ 17-09-2005, 00:35)
          Men; två av samma kön, ska väl också få ha ett liv ihop??

Jamen så klart de ska.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-09-2005, 23:37
          Länk hit: #158

Medlem

Svårt att säja nå´t i detta ämne! Men; ska de få adoptera barn??

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 16-09-2005, 23:38
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (zaaritha @ 17-09-2005, 00:37)
          Svårt att säja nå´t i detta ämne! Men; ska de få adoptera barn??

Tycker inte jag.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-09-2005, 23:40
          Länk hit: #160

Medlem

Nja--det tycker även jag är tveksamt--trots att jag har vänner som lever ihop, som "gaya".

Citera

13 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-09-2025, 18:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon