Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 11 12 13  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fi fan....
          myskmadra
          Inlägg 22-09-2005, 18:51
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 647
          Medlem nr: 2 895

Ojj, ojjj vilken lång tråd!
          F! sätter verkligen igång en del.
          Mitt inlägg blir: (och gör tråden ännu längre)

1. "kärleken finns i själen och själen har inget kön"

2. "kvinnor har rätt att sticka upp, medietränade eller inte"

3. Jag tycker att det bra att ta tag i saker som är fel och orättvisa i samhället. I F! görs det samt att debatt sätts igång, vinklad eller inte.
          Alltid leder det någonstans. Värst är när det står stilla och alla tigande accepterar läget. De som kämpade för den kvinnliga rösträtten var säkert inte heller så väl sedda, vad tror ni?

Hälsar Myskmadra
          smile.gif

--------------------
          "brukar är inte alltid"

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-09-2005, 19:17
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (LadyG @ 22-09-2005, 18:56)
          Men det är det ju? Homosexualitet förekommer i djurriket också. Det är inte bara människan som har sex för att det är kul heller för den delen. Varför skulle mänskligheten ha patent på allt roligt? smile.gif

Det kanske inte är lika vanligt med homosexualitet, men det är lika naturligt.

Var då? Det enda jag känner till är hos bonobonerna(dvärgschimpanser) och där har man sett honor som stimulerar sig själv och andra. Men det är ljusår därifrån till att honor eller hanar bara försöker ha sex med varandra. Den bonobonhane som hoppar upp en annan hane och stoppar upp snoppen i analöppningen blir nog inte långlivad.

Sen förekommer det väl lite här och var att hanar försöker bestiga varandra men mer än så blir det inte. Dom stackarna är väl frustrerade över honbrist. tongue.gif

Känner du till mer?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-09-2005, 20:04
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Gossen Ruda @ 22-09-2005, 20:17)
          Sen förekommer det väl lite här och var att hanar försöker bestiga varandra men mer än så blir det inte. Dom stackarna är väl frustrerade över honbrist. tongue.gif

Känner du till mer?

Missade du rabaldret om pingvinerna Squawk och Milou? Svenska flickpingviner importerades för att gay-pingvinerna skulle omvändas, men se de ville de inte alls. De svenska flickpinvinerna ratades och hanarna fortsatte att gulla med varandra istället smile.gif

Sådant beteende har observerats i det fria också, där har hanarna tagit sten att ruva istället. Samma sak hände i New York Zoo och Aukland f ö.

Man räknar med att cirka 6-10% av baggarna i världen är homosexuella.

Sen har vi diverse ödlor, delfiner och hyenor. Det är inte unikt, bara okänt.

Källor:
          http://news.nationalgeographic.com/news/20..._gayanimal.html

Samt en bok värd att ta fram från biblioteket och plöja igenom: "Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity" av Bruce Bagemihl.

Jag vet inte hur komplett den här listan egentligen är, men det kanske räcker med de som finns med?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_anima...sexual_behavior

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-09-2005, 20:21
          Länk hit: #244

Medlem

Ok, vi pratar bara om lite olika saker. Pingvinerna kommer jag ihåg men det går knappast att dra in djurparksdjur i sammanhanget. Dom är nog ganska störda redan från början och dessutom har dom inte mycket att välja mellan. Visst händer det att en pingvinhane tar miste även i naturen, det har observerats, men könen är rätt lika. Han får dock sig en rejäl åthutning.

Även tamdjur är lite onaturligt framavlade. Tjurar kan försöka bestiga varandra och det gör även kor ibland men frågan är om det är ett naturligt beteende.

Vad som skiljer djuren från människorna däremot är att i naturen innebär ett homosexbeteende en biologisk återvändsgränd. Det genmaterialet kommer obönhörligt att kasseras för djuren har inte uppfunnit inseminationssprutan. Den konstgjorda då alltså. rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 22-09-2005, 20:41
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Oftast så är en bestigning av samma kön ett rent dominansbeteende, har oftast inget som helst med sex att göra.

Citera
          Svante, zon 1
          Inlägg 22-09-2005, 21:45
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

Vi börjar med det enklaste. LadyG har ju redan kommit med ett boktips om homosexuell aktivitet hos djur, men för den som inte hinner/orkar/kan få tag på den boken kommer här en website i stället:
          http://www.rotten.com/library/sex/homosexu...-homosexuality/

Citera
          Svante, zon 1
          Inlägg 22-09-2005, 22:02
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

CITAT (Gossen Ruda @ 22-09-2005, 16:44)
          Jaha Svante, med Statens Ofantliga Utredningar kan man få fram allting.

Jaså, då är det väl en smal sak för dig att leta fram en utredning som visar att barn till homosexuella får en sämre uppväxt på något sätt. tongue.gif

Jag tänker inte gå in och diskutera saken vidare, det kommer säkert inte att resultera i något av värde. Dessutom måste jag plöja igenom hela bibban för att se om dom invändningar jag har nämns och det orkar jag som sagt inte. Det är inte staten som skall tala om för mig vad jag skall gilla och inte gilla.

Jag skall erkänna en sak: Jag har inte läst hela utredningen själv heller. Däremot vet jag om att den finns och vad den fick för resultat. Jag tycker det är ganska enkelt - vill man uttala sig om hur barn till homosexuella föräldrar mår kan man börja med att fråga dem själva - de finns nämligen redan mitt ibland oss. Svaret man får är att de inte mår sämre än alla andra och därmed borde det vara sluttjafsat. Det är alltså inte staten som talar - det är de homosexuellas barn.

Min ståndpunkt är att efter årmiljoner av utveckling så finns det en art människa på jorden med två kön och som under hela utvecklingen fortplantat sig på vad jag kallar naturmetoden. Det har uppenbart fungerat i tusentals generationer så varför ändra ett framgångsrikt koncept?

Och som jag och andra har påpekat är homosexualitet en naturlig del av människoartens och flera andra arters sexuella liv. Varför förklara något som onaturligt när det i själva verket är naturligt?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-09-2005, 06:56
          Länk hit: #248

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 22-09-2005, 21:21)
          Vad som skiljer djuren från människorna däremot är att i naturen innebär ett homosexbeteende en biologisk återvändsgränd. Det genmaterialet kommer obönhörligt att kasseras för djuren har inte uppfunnit inseminationssprutan. Den konstgjorda då alltså. rolleyes.gif

Missade du det här? rolleyes.gif Om det är ett naturligt beteende varför då en återvändsgränd?

--------------------

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 23-09-2005, 07:51
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

CITAT (Gossen Ruda @ 23-09-2005, 07:56)
          Vad som skiljer djuren från människorna däremot är att i naturen innebär ett homosexbeteende en biologisk återvändsgränd. Det genmaterialet kommer obönhörligt att kasseras för djuren har inte uppfunnit inseminationssprutan. Den konstgjorda då alltså.  :rolleyes:

Missade du det här? rolleyes.gif Om det är ett naturligt beteende varför då en återvändsgränd?

Gosse lilla,
          Vill du få oss att tro fortplantning är enda anledningen till att du då och då vill 'stoppa in den'!? wacko.gif

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-09-2005, 09:49
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Ok, vi pratar bara om lite olika saker. Pingvinerna kommer jag ihåg men det går knappast att dra in djurparksdjur i sammanhanget. Dom är nog ganska störda redan från början och dessutom har dom inte mycket att välja mellan. Visst händer det att en pingvinhane tar miste även i naturen, det har observerats, men könen är rätt lika. Han får dock sig en rejäl åthutning.

Nej, det gäller inte bara förvirrade tamdjur. Som jag faktiskt skrive ri mitt tidigare ilägg gäller det även vilda djur. Forskare har med intresse följt pingvinernas beteenden i det vilda: ruva sten istället för ägg, gosa och sköta om varandra samt även sex. Oftast går relationerna mellan de homosexuella pingvinerna djupare än "bara sex". De bildar ett par, monogamt. Ofta för livet.

Även tamdjur är lite onaturligt framavlade. Tjurar kan försöka bestiga varandra och det gör även kor ibland men frågan är om det är ett naturligt beteende.

Löpande kor försöker bestiga varandra, i brist på tjur kan man väl säga. Eftersom detta beteende finns hos vilda bisonoxar och vattenbuffel också kan man nog inte påstå att det har med tamboskapen att göra. Det är ett beteende som går djupare än så.

Vad som skiljer djuren från människorna däremot är att i naturen innebär ett homosexbeteende en biologisk återvändsgränd. Det genmaterialet kommer obönhörligt att kasseras för djuren har inte uppfunnit inseminationssprutan. Den konstgjorda då alltså.  :rolleyes:

För alla som tittar på animal planet eller national geopgraphics är det uppenbart att djur också har sex för att de gillar det. Det är faktiskt betydligt vanligare än du tror att VILDA djur har sex utan att honan har ägglossning. Det är inte heller speciellt ovanligt att VILDA djur tillfredsställer någon av det egna könet sexuellt heller. Varför är en fråga för forskarna. Jag tror att det är för att de tycker om sex.

I Sparta ansåg man att om männen hade relationer med varandra skulle de slåss bättre. Man slåss aldrig så hårt som när man skyddar en älskare.

I antikens Rom ansågs manskroppen vara idealet. Kvinnorna smusslades in för att bli befruktade för ordningens skull. Det var med andra män en romare hade romanser, sexuella relationer och förhållanden med.

Med kristendomens intåg förbjöds homosexualitet, homofobi predikades i talarstolarna och det infördes dödsstraff för relationer mellan män. Personligen tror jag att den medeltida kyrkan lade sig i för mycket i allt och tog något fullt naturligt och gjorde det till skam. För innan de kristna började gapa var sexualiteten naturlig och sex inte tabu. Men det sista är bara min gissning.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Betty
          Inlägg 23-09-2005, 10:26
          Länk hit: #251

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (LadyG @ 23-09-2005, 10:49)
          För alla som tittar på animal planet eller national geopgraphics är det uppenbart att djur också har sex för att de gillar det. Det är faktiskt betydligt vanligare än du tror att VILDA djur har sex utan att honan har ägglossning. Det är inte heller speciellt ovanligt att VILDA djur tillfredsställer någon av det egna könet sexuellt heller. Varför är en fråga för forskarna. Jag tror att det är för att de tycker om sex.

Såg för inte allt för länge sedan en dokumentär om just detta fenomen, tror det var på Discovery eller Animal Planet. En forskare intervjuades bl.a. och han sa att anledningen till att homosexualitet i djurvärden är så pass okänd, faktiskt nästan tabubelagt, beror till stor del på homofobi.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

13 sidor V  « < 11 12 13
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 13:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon