Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hjälpa folk med barnvagn, Känner ni igen er?
          HippieSpellan
          Inlägg 19-09-2005, 10:34
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

CITAT (Linda_A @ 19-09-2005, 09:10)
          Om som jag åker längre och vill lägga upp en tung väska på hyllan. Och jag är så pass kort att jag inte riktigt når upp heller. tongue.gif Så oftast när jag ska hämta ner den får jag nästan allt över mig. Och då står folk oftast bara och tittar på en. wacko.gif blink.gif

jag är en korting jag med, så jag ställer mig på sätet för att ens nå upp, och då får man blickar(fast man tagit av sig skorna) eller när man inte hjälper de som har problem(vad kan jag göra, jag som inte ens når).

Så jag brukar försöka skynda mig in först av alla och dumpa mina största väskor på de där hyllorna i början och slutet av vagnarna, och hinna upp på sätet för att få upp de mindre väskorna=)

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          kristerh
          Inlägg 19-09-2005, 10:39
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag hjälper till med vagnen OM:

den inte är belamrad med en massa tunga kassar odyl, ibland verkar det som om man månadshandlat och tror att man ska lyfta.. ok med ett barn men inte massa kassar + barn.

Ingen annan hjälper till eller om vi är ensamma på hållplatsen.

har mamman sällskap räknar jag med att sällskapet hjälper till, men ibland gör de inte det.

bland får man inte ens ett tack wink.gif utan det verkar vara en självklarhet att man ska lyfta.

Jag har ett diskbråcksförflutet, var hemma i 6 mån pga detta,
          trots detta kan jag inte låta bli (ibland) är 40+:are
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Hannele
          Inlägg 19-09-2005, 12:22
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (kristerh @ 19-09-2005, 11:39)
          Jag har ett diskbråcksförflutet, var hemma i 6 mån pga detta

Ja, det finns mycket som inte syns.
          En kvinna 45+ som fött många barn och haft foglossning, kanske inte lyfter heller.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Pirum
          Inlägg 19-09-2005, 12:41
          Länk hit: #44

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Angående foglossning, så verkar smärtsam sådan ha blivit ENORMT mycket vanligare. På 1920-talet drabbade det 2%, idag drabbar det 50%. Samtidigt är det kvinnorna med tyngst arbeten som pekas ut som riskgrupp. Det tycker jag är konstigt, för nog arbetade kvinnor minst lika hårt förr?
          Kan det ha något att göra med att kvinnor fick fler barn förr, eller att de fick barn tidigare?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,699825,00.html

Vad gäller barnvagnar så bör man såklart endast hjälpa om man kan, man ska inte känna sig skamsen om man inte kan hjälpa, och det krävs ingen förklaring tycker jag.

Vi går nog mot ett samhälle med mer misstänksamhet, missunnsamhet, och mindre hjälpvillighet tror jag. För 10 år sedan skulle jag nog stoppa om det stod en person vid vägkanten med trasig bil, idag trampar jag nog på gasen om det inte är snöstorm eller uppenbart nödläge av andra skäl.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Latmask
          Inlägg 19-09-2005, 13:00
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Angående foglossning så har jag hört att det ökar för att kvinnor börjar äta p-piller som yngre och äter i flera år. Har ingen aning om det faktamässiga i det dock.

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 19-09-2005, 13:08
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

CITAT (Pirum @ 19-09-2005, 13:41)
          Vi går nog mot ett samhälle med mer misstänksamhet, missunnsamhet, och mindre hjälpvillighet tror jag. För 10 år sedan skulle jag nog stoppa om det stod en person vid vägkanten med trasig bil, idag trampar jag nog på gasen om det inte är snöstorm eller uppenbart nödläge av andra skäl.

hihi påminner om en kompis jag har som är från stockholm, han var på väg till nått fjäll och var i jämtland när bilen gick sönder och han gnällde så "Det var ingen som hjälpte till det minsta" och jag mkt förvånat sa att det var mystiskt, trodde nog att jämtarna var snälla nog att stanna "jovisst, det var tre som stannade men ingen av dem kunde ju hjälpa!"=DD

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          Hannele
          Inlägg 19-09-2005, 16:29
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Latmask @ 19-09-2005, 14:00)
          Angående foglossning så har jag hört att det ökar för att kvinnor börjar äta p-piller som yngre och äter i flera år.

Det stämmer, samma med beskördet i unga år av den anledningen.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Ciczi
          Inlägg 19-09-2005, 19:39
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Att hjälpa till på bussen eller att resa sig för äldre människor är en självklarhet och det gör jag mer än gärna om jag själv inte behöver platsen dvs för att jag sitter med kryckor eller dylikt. Då får någon annan minsann resa sig. Det säger ju sig själv att om man har ett skadat ben som gör att man behöver kryckor så kan man ju inte stå på bussen. LIksom en tidigare talare så har jag fått det i uppfostran.

Ibland när man ler åt folk på bussen, gamla som unga får man en märkligt sur blick tillbaka. Men det skiter jag högatktningsfullt i. Vill jag le och vara glad så gör jag det. biggrin.gif OCh sedan om det inte passar andra att jag ler så är det deras problem, inte mitt! tongue.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 22:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon