Den hade allt jag ville ha, den kan ta bra närbilder vilket är bra när man ska fota blommor och insekter, den har svensk bruksanvisning, det är vanliga batterier i så man kan köpa engångsbatterier i närmaste mack ifall de laddningsbara batterierna är slut. +Priset hos Neton net var inte så högt. Nackdelen är nog att den inte får plats i en ficka men jag fotar mest i trädgården så det gör ingenting. (jag har dock inte lärt mig alla finesserna än på kameran, den är lite mer avancerad än morsans digitalkamera som jag använt hittills)
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Vi gav den mindre kameran (Olympus C1 Zoom) åt minstingen och nu letar jag efter ny som är "bra att ha med" på promenader... inte är känslig för kyla... är lagom stor att ha i fickan. Helst kosta max 2500 Jag har letat på nätet och hittat en del men tänkte höra om ni har bra erfarenhet av någon speciell modell.
Jag vet inte exakt vad den kostar att köpa eftersom jag fick den och en digitalfilmkamera som extra bonus då jag köpte min bil.
Ah, det är ju exakt min kamera det där! Jag gav 4 000 kr för den (kamera + 512 Mb minneskort). Detta var nätpriset, i vanliga affärer kostar den 1000 kr mer.
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Jag har en riktigt bra kamera som jag betalade 4600-4700kr för...OlympusCamedia C765 UltraZoom därför vill jag ha en lite billigare, smidigare som maken kan ha med sig när han ät ute.
Scrollan... din kamera ser ut att passa i storlek men lite för dyr.
Säkert är de bra kameror men jag letar efter liten behändig i fickformat... som inte heller är känslig för kyla (en del kameror tenderar att sluka batterier om temperaturen går under nol.l
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069
Jag har en casio och är jättenöjd. Min man är proffsfotograf och han använder uteslutande casion till vardagsbehov. Och den är miniliten med en av de största displayerna och har inga problem i kyla. Jag rekommenderar den varmt! Mulle
Jag vet inte exakt vad den kostar att köpa eftersom jag fick den och en digitalfilmkamera som extra bonus då jag köpte min bil.
Ah, det är ju exakt min kamera det där! Jag gav 4 000 kr för den (kamera + 512 Mb minneskort). Detta var nätpriset, i vanliga affärer kostar den 1000 kr mer.
Ojj...kostar den så mycket, det visste jag inte. Nåväl, den är bra iaf.
Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29
Min kamera heter Konica Minolita Z10 med svensk manual. Från OnOff.
Den är jag helnöjd med. Har inte hunnit kollat alla finesser men ännu så länge har det räckt för det ändamålet jag använt den till.
Om man köper utomlands som ni tidigare skiver om tänkt på när kameran går sönder och garantier. Lite bökigt att skicka iväg bättre att köpa på närmare håll. Kan vara svårt ibland också att lämna in den i Sverige även om de för samma märke, måste ibland visas att den är köpt i den butik man lämnar in den till.