Ja, ni är ju inte kloka
Jag minns en grej som inte är så virrigt kanske (mest Pinsamt) men here we go!
Jag har en gång gjort bort mig så grundligt att jag skäms att berätta!
Men detta var ett par år sedan vid en julmarknad. Det hade regnat kopiösa mängder och jag hade jobbets buss. (gammal renault...)
Skulle vända bussen lite snyggt på en gräsmatta bakom en lada intill marknaden. KÖR FAST i gräsmattan direkt.
Ok, ingen panik, vi knuffar och har oss. LÄNGE.
Näe, den sitter där den sitter. Vi knackar på i huset som ladan hör till, men ingen öppnar.
Jaha, vad gör vi nu? Då kommer jag på den brilljanta idéen att vi kör ner en bit till på gräsmattan och vänder där nere för att få fart och kunna köra upp för den lilla backen. Sagt o gjort!
Vi kör ner alltså ner ännu längre på deras gräsmatta och sitter naturligtvis fast ännu mer

(Jag skäms bara jag tänker på det!)
Ja, min jobbarkompis går iväg för att hämta hjälp på någon närliggande gård. Jag sitter kvar i Bussen och begrundar mitt öde när det plötsligt knackar på bilrutan!
Där står ägaren till gården med sin mor....
Och undrar vad i H-vete jag har gjort! Ja, jo ähum.... försökte förklara mig men hörde ju hur dumt det lät! Jag hade verkligen kört sönder hela gräsmattan bakom ladan. (det var alltså inte den som hörde till huset, klen tröst ,men men)
Ja hur som helst så drog killen upp oss ur slänten med sin bil och han var inte alls så upprörd som hans mor! Hon var skitförb... Jag bad nog om ursäkt tusen gånger och erbjöd mig att betala men killen sa att det inte behövdes....
Det glömmer jag aldrig! Får fortfarande en illamående känsla när det känns som om bilen sitter fast i något!