|
|
  |
Virrhönor och tuppar....., vad har ni gjort? |
|
|
|
24-09-2005, 09:26
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 08:43) Det ser inte konstigt ut numera när folk går och pratar för sig själv, för dom har ju headset och pratar i mobilen. Första gången jag såg detta trodde jag inte personen var riktigt klok. Det var en kille som gick i affären och pratade och skrattade högljudt, och jag minns att jag trodde det var en sjuk människa på rymmen
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
24-09-2005, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Birgitta P @ 24-09-2005, 10:26) CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 08:43) Jag har tagit för vana att börja läsa den här länken och jag sitter och gapskrattar :lol: :lol: :lol: :lol:
Har väl själv virrat runt och pratat med folk i affären när jag trodde det var min kompis brevid eller pratat helt själv när hon stannat för att kika på någon men jag fortsatt och gå. Det ser inte konstigt ut numera när folk går och pratar för sig själv, för dom har ju headset och pratar i mobilen. Första gången jag såg detta trodde jag inte personen var riktigt klok. Det var en kille som gick i affären och pratade och skrattade högljudt, och jag minns att jag trodde det var en sjuk människa på rymmen  Oj,oj,oj, innan jag fattade att det var telefon folk pratade i  .Ni skulle bara veta vad jag trodde. Var det nån epedemi av nåt slag
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
24-09-2005, 09:51
|

Medlem
Antal inlägg: 3 022
Medlem nr: 2 566

|
CITAT (mulle @ 23-09-2005, 21:29) Ja, den blev riktigt rolig!! Sitter här och skrattar. Åkte och jobbade strax efter att jag skrivit, så jag har en massa att läsa nu. Superkul! Och jag känner igen mig i mycket.
--------------------
”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..” - Sun Axelsson 
|
|
|
|
|
24-09-2005, 10:46
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
24-09-2005, 10:49
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 11:46) Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja  trodde hon det var drive in?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
24-09-2005, 10:52
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 11:46) Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja Jag hade DÖTT av skam om det varit jag. Eller så hade jag stampat så hårt att jag försvann genom golvet. Hade INTE velat vara där. Fast det är jä...igt kul att läsa om det.
|
|
|
|
|
24-09-2005, 11:03
|

Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31

|
Ni vet väl om att det finns en förening för tankspridda människor Tankspriddas riksförbund -vi som ibland glömmer
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|
|
|
|
|
24-09-2005, 11:10
|

Medlem

|
Det här är några år sedan. - jag stoppar i mitt "minutenkort" i uttagsautomaten,den i sin tur frågar mig vilket språk jag vill använda Ja, det var ju artigt?! Och jag svarar -svenska- såklart, Sen frågade den några fler frågor som jag inte minns. Till slut fick jag svar om att det inte gick att få kontakt med min bank. Efter flera försök gav jag upp och ställde mig längre bak i kön. Det konstiga var att ingen annan fick samma artiga bemötande som jag när det väl var min tur igen ,  , Ja, då insåg jag var i felet bestod Jag försökte ta ut pengar med mitt "bensinkort"  Ja, jag gjorde i alla fall de andra "köande" en stor tjänst. They had the laugh of the day
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
24-09-2005, 11:13
|
Medlem

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
24-09-2005, 11:31
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Skämmigt tyckte jag det var när jag räckte fram Apotekskortet på OK/Q8... de har samma färg.  Hoppas ni "virrar" mycket under dagen så vi har kul läsning till kvällen själv ska jag iväg alldeles strax...får ha tjocktröja på mig...grått och ruggigt ute och skogen är snart helmörk, inte många löv kvar
|
|
|
|
|
24-09-2005, 12:36
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
24-09-2005, 12:38
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
24-09-2005, 12:41
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
24-09-2005, 12:43
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
24-09-2005, 14:10
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Kom just hem från affären, det är inte riktigt min grej det där med att köa bland en massa människor. Efter lite strulande fram och tillbaks med pengarna kommer jag ut till bilen och upptäcker att faen, jag glömde lämna fram pantkvittona hmmm, öppnar, sätter in matkassarna i baksätet och mig själv i framsätet. På men bältet och ska starta bilen........va´fasen är bilnycklarna, letar som en tok i alla fickor och matkassen jag når, kollar i sidospegeln.....jo men visst, där satt dom, på utsidan av dörren.  Upp med högerarmen för att hämta bältet, som är borta?  javisst ja, det hade jag juh redan satt på mig, lilljänta frågade om hon vågade åka bilen hem med mig.
|
|
|
|
|
24-09-2005, 14:19
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag lyckades en gång efter att ha pantat en massa returflaskor att slänga pantkvittona i sopnedkastet tillsammans med plastpåsarna som flaskorna legat i! Som tur var så var det såpass fullt i soptunnan att det bara var att sticka ner handen och fiska upp dem igen. Sen har jag också lyckats med konststycket att låsa in bilnycklarna i bilen trots att det inte borde gå. Man måste nämligen trycka på en knapp på nyckelknippan för att låsa dörrarna. Men lilla jag hade lagt nyckelknippan längst ut på kanten av bagageutrymmet medan jag lastade in väskor och sen drämde jag igen luckan rakt på nycklarna så att knappen trycktes ner och låste dörrarna. Vi var på semester dessutom och hade inga extranycklar med oss
|
|
|
|
|
24-09-2005, 15:09
|

Medlem
Antal inlägg: 572
Medlem nr: 5 267

|
För att inte tala om alla gånger man låst sig ute från olika saker för att man glömt nycklarna... Bodde i en lägenhet en gång där dörren gick i lås när man smällde fast den - livsfarligt. En gång kom jag hem och vicevärden gick inte att få tag på. Så jag knackade på hos grannen och frågade om jag fick klättra in via deras balkong, då min balkongdörr stod öppen. Tredje våningen... Flera gånger glömde jag nycklarna hemma när jag skulle till jobbet och eftersom jag hade som vana att vara på plats en timme innan alla andra fick jag snällt sitta ute i korridoren tills nån med nyckel kom och låste upp avdelningen. De tre första gångerna hämtade jag vakten, men efter det tordes jag inte. Glömde även nycklarna hem till min andra lägenhet på jobbet och fick sitta i trappuppgången tills min rumskompis kom hem, från 18-21... Det värsta var nog ändå när jag själv jobbade som vakt i en reception. Glömde nycklarna i båset för att gå på toa och kom tillbaka. Kö utanför båset med stressade människor, jag kunde inte komma in i båset och släppa in dem. Var tvungen att ringa på telefon och tillkalla vakthjälp från centralen för att de skulle släppa in mig. Jösses vad jag skämdes... Jag ska nog seriöst fundera på den där klubben...
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|
|
|
|
|
24-09-2005, 15:22
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
Jag är dessutom virrig när jag sover också... En gång då jag bodde i lägenhet gick jag till grannen mitt i natten och ringde på. Naken. Fast farbrorn hade Altzheimers så han fattade nog inte så mycket. En annan gång, då vi barn var med mina föräldrar på Teneriffa, vaknade jag sex trappor ner i hotellets pannrum. Naken. Jag hittade gamla tidningar i källarvåningen och jag lovar att jag var en syn då jag smög förbi nattportieren med italienska veckotidskrifter tätt tryckta mot de mest privata kroppsdelarna. Väl utanför mitt rum var det ju bara att konstatera att nyckelkortet, tja, det var ju naturligtvis innanför. Min syster, som bodde på en annan våning och som jag dunkade liv i, krävde att jag skulle sova i nattlinne resten av semestern... Mulle
|
|
|
|
|
24-09-2005, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 13:36) Jag glömde en gång att byta skor (typ Birkenstocktofflor) när jag skulle åka hem från jobbet. Upptäckte missen när jag stod på busshållplatsen och tyckte det var ovanligt kallt om fötterna. Det var mitt i vintern, snöigt och kallt... Gissa om jag fick bråttom tillbaks till jobbet! Mina jobbarkompisar fick sig ett gott skratt.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|