Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Maxima alba ros blommar 1 ggn på gamla grenar, går hela grenar av nerifrån, inga blommor den sommaren. Från halva gamla grenar kan den blomma från korta sidoskott. Har även bambukäppar till mina albarosor.
Louise Odier, bourbonros kan frysa ner/ gå av men blommar på nya grenar. Blommar även på gamla grenar, så det blir fler blommor om man är rädd om dom också. Har min på en klätterställning mot väggen. Skotten är ju ganska mjuka första året.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
takläggning .. inget bredband
Hansa 2x2 meter -otaliga rotskott , Maxima nästa lika hög o vid M centennial -blir högst av de nämnda "låga" i övrigt ser det toppen bra ut med rosvalen !
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Jag ville bara visa hur min över 15 år gamla lilla "Minihansa" ser ut. Bland allt det där andra gröna klan man mitt i bilden skönja en liten ros. Det som står framför är knallröd vallmo som kommer att blomma nästa år. Om Hansan behagar blomma samtidigtkan det bli en mycket "spännande" färgkombination.
Vallmofröna hamnade där eftersom det var det enda stället där det fanns "öppen jord". Hansan trodde jag var borta/död.
2x2 meter hos Kerstin Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton