CITAT (Hetta @ 21-10-2005, 13:05)
Hej!
Den har inte fått näring på ett tag, men jag har planterat om den i ny fin jord + en ny stickling. Vad ska den ha för näring?
Då verkar det ju som om du åtgärdat allting som skulle kunna vara fel, du vet säkert att man inte ska ge näring åt nyplanterade växter förrän de etablerat sig ordentligt och ätit upp allt de har på tallriken (i krukan, förlåt). Hibiskus växer inte särskilt bra under ljusbrist, så det skulle också kunna vara en orsak. Står den framme vid fönstret? Mängden ljus som når det inre av rummen minskar med kvadraten på avståndet, så en växt som står t.ex. två meter in får bara en fjärdedel så mycket som en växt som står på fönsterbrädet.
Ett näringstillskott som jag håller på att marknadsföra hårt åt alla är flytande tångkoncentrat (jag vet inte om ni har det i Sverige, men det finns i sortimentet hos nästan alla finländska växtnäringsproducenter.) Innehåller bl a cytokinin som enligt uppslagsboken livar upp celldelningsförmågan, sätter fart på ämnesomsättningen och förlänger livslängden på bladen, och skall enligt tillverkarna vara särskilt bra under årets mörka tid.
Gällande albumet, klicka på ditt användarnamn i vänstra spalten. Det tar dig till "Visa profil" sidan. Där klickar du på "Redigera min profil" uppe under användarnamnet", och i rutan för "användarnamn i ditt fotoalbum" skriver du in ditt användarnamn. Missade själv det steget för ett par veckor sen...