Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ballerina, Epidendrum Ballerina
          manara
          Inlägg 10-10-2005, 19:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 6 661

Hej!
          Jag är ny i klubben och har tittat runt lite och undrar om ni kan hjälpa mig?
          Jag har en Epidendrum Ballerina som blev bokstavligt talat dränkt av misstag för mer än 2 år sen och sedan dess har den inte blommat igen. Alla blommor dog och själva orkidéen var på väg att dö men tillfrisknade efter ett drastiskt ingrepp med saxar där jag klippte bort allt som var ruttet eller dött. Orkidéen ser sedan länge frisk ut igen och nytt bladverk har växt upp men den har inte blommat igen.
          Under sommaren har alla orkidéer, har 8 st nuförtiden, varit utomhus och nu när de är tillbaka inne ser de ut att må utmärkt och de flesta är på väg att blomma igen men inte Ballerina. Hur kan jag hjälpa den att blomma igen? Kommer ihåg dess fina små gula blommor och det skulle glädja mig jättemycket att se den blomma igen.
          Tack på förhand!

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 10:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon