Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26
Jag har turen att ha en "go gubbe" som är antikhandlare. Han fick tag i den när han köpte ett dödsbo. Jag försöker vara disciplinerad och inte "tigga prylar" som han köper men den här gången kunde jag inte hålla mej.....
Medlem
Antal inlägg: 1 113
Medlem nr: 4 545
[QUOTE=Citrusflickan,19-10-2005, 13:53] Klematis är fin att ha växande på elelr mot träd.
QUOTE] Jisses - måste hem och kolla så att inte min gubbe trimmat bort klematisen jag fick av Mors sambo och som jag plnaerat vid vårt gamla åkerö-träd
--------------------
Marianne, zon 3
När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden
Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
Eldkaprifol är också en tacksam klättrare, satte en för sex årsedan intill en jättesälg och den lyser verkligen opp med sina orange blommor under sensommaren
Medlem
Antal inlägg: 1 611
Medlem nr: 1 308
Här är en fin grej jag såg på en trädgårdsvandring i sommar. Hon hade kapat av en eka och ställt den upp. Inne upp efter botten klängde klätterväxter och på kedjan klängde humle. Vissa år var ekan helt täckt med växtlighet.
Medlem
Antal inlägg: 226
Medlem nr: 2 382
Herregud, nu börjar mina tankar får till plantering igen , får inte mycket gjort på jobbet idag:) Stege, jag har en gammal som jag inte vet om det håller så länge till. Den är knarrig och stegen man går på är lite vingliga, den ska inte eldas upp, den ska användas, har jag förstått nu.
Tog en spjälsäng och satte ner en sida på högkant och lät ärtor klättra upp på, funkade jättebra. Jag målade min svart men mina kära barn tyckte jag skulle ha den rosa.