Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Om Ordassocieringsleken, Lite statistik...
          LarsV
          Inlägg 19-10-2005, 18:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 196
          Medlem nr: 597

Jag kan inte låta bli att förundras över all energi som läggs på forumet, både av mig själv och andra. Och att det skulle bli sån "fart" på ordassocieringsleken!

Jag fick ett ryck och tänkte göra lite statistik. Det borde ju egentligen sparas för framtida forskare. Tänk vilken källa att ösa ur när det gäller att veta vad som rör sig i våra medvetanden - helt omedvetet - nutidsmänniskor i början av 2000-talet.

Jag har inte kommit så långt ännu. Jag har bara tittat igenom de första 100 sidorna (av 675!) och här kommer en lite lägesrapport:

- Totalt 1441 inlägg med olika ord. Där har förekommit andra kommentarer oxå, men de har jag inte räknat in.

- Här är faktiskt väldigt lite om trädgård. Även om den ligger under småprat borde här ju funnits en hel del associationer till det området. Tycker jag.

- Några ord som förekommer väldigt ofta är ord associerade till "jul" och "julklappar" (17 ggr). "Stress" finns med 4 gånger, "brasa" 4 ggr så här långt, ord med "skola" finns 9 ggr, "sommar" 8 ggr, "äckligt" 7 ggr (!)

- Några som inte förekommer lika ofta (dvs bara en gång) är "rumpstek", "pank", "o-lugg-bar", "odla-forumet" (konstigt, va?) och "liten grå trädgårdstomte".

- Snacka om att det är mycket ping-pong. Framför allt på nätterna. Eller vad säger ni, Caprice, Lotta, Eva i Skåne, Betty, Berith, bara för att nämna några. Där finns flera inlägg med bara någon minuts mellanrum där ni svarar varandra. Måste varit kul...

- Och så blir det lite extra kul när det är flera som skriver samtidigt så att associationen går förlorad, att det hinner in ett annat ord emellan. Några exempel: "Astrid Lindgren" följt av "höns", "fågelskrämma" följt av "Birgit Friggebo" (eller oxå var den planerad...) och slutligen "Alf Svensson" följt av "homosexuella". (planerad::??)

Fortsättning följer. När jag orkar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-09-2025, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon