Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hittekatt, Snälla, vill ha råd!
          Svante F
          Inlägg 20-10-2005, 12:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 6 701

Jag har läst forumet ett tag och ser att det finns mycket kunniga människor här. Därför vill jag gärna ha goda råd ang en hemlös katt som jag har tagit hand om. Jag har aldrig haft katt förut och undrar över en del saker. Katten är en hankatt, ca 1-1½ år gammal, mager och skygg. Han är inte kastrerad. Jag har efter veckor av lock och pock fått honom att komma in i värmen för att äta. Nu har vi kommit så långt att han sover han i min säng på nätterna. Fortfarande är han väldigt rädd för allt nytt vilket tyder på att han inte har varit inne på länge. T.o.m taket är läskigt! Vi bor på landet så han kan vara ute hur mycket han vill, jag har installerat en kattlucka åt honom. Han är otroligt kelig och snäll så någon vildkatt är han definitivt inte. Jag har frågat alla grannarna men ingen känner till katten. När ska jag kastrera honom? Ska jag vänta tills han blir mer hemtam? När ska han vaccineras, och hur ofta? Han har fått avmaskining och fästingdroppar av mig. Ska man chippa eller öronmärka honom? Något mer som jag ska "göra" med honom? Vi kommer att skaffa en hundvalp till våren, kan katten acceptera det, tro? Tacksam för svar!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 02:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon