Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lerjord, nybörjar frågor...
          Tetti
          Inlägg 20-10-2005, 20:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 6 690

Hej! Jag och min lilla familj har precis flyttat till hus, och vi fick börja med att dränera om... så nu är våran tomt helt söndergrävd!
          Jag har börjat planera för hur trädgården ska byggas upp på nytt igen. Nu är jag faktiskt glad att den gamla trädgården försvann,( kvar står tre äppelträd, ett plommonträd+ ett kösbärsträd), ska bli hemskt kul och spännande att göra så att det blir precis som vi vill!!
          Trädgårds intresset är alltså HELT nyväckt hos mig, slukar trädgårdsböcker och sitter fastklistrad vi datorn och surfar varje kväll.
          Problemet är att våran tomt består av riktigt hård och torr lera.
          Mina frågor är:

1. Hur kan man göra så att jorden blir bättre över hela tomten, innan vi sår nytt gräs?? Jag har tänkt att man kanske ska hyta en jordfräs, och blanda i ngt. tex. sand? Men jag kan INGET om jord. Har ni ngt. bra tips??
          + finns den någon bra hemsida om just olika jordar, och om olika typer av gödsel och mull mm..Verkar finnas en uppsjö!!!

2. Jag ska också anlägga ett trädgårdsland, hur gör jag bäst där?

snälla hjälp mig, jag är helt förvirrad.....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 10:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon