Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Slå tillbaka..., ...gärna det, men inom lagens råmärken
          Gillan
          Inlägg 22-10-2005, 06:52
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag ska över huvud taget inte behöva tänka
          tanken på, om jag ska kunna gå/eller inte?
          ( tyvärr , så har det blivit en utopi).

Det är vi som uppfostrar våra söner som
          bestämmer vad som är lovligt eller inte.
          Kontroversiellt? Ja, kanske det, men jag tror
          det ligger mer i det än vi själva förstår.

Skulle min son bete sig illa mot en kvinna,
          skulle det inte dröja länge förrän han låg
          som en blöt fläck på backen wub.gif tongue.gif

I min värld är mina barn precis som andras ungar tongue.gif wub.gif

Jag älskar dom, och just därför är det min skyldighet att
          uppfostra dom wub.gif tongue.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-10-2005, 14:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Skall kanske påpeka att jag inte gillar våldtäkt eller andra övergrepp överhuvud taget men ibland är offret nästan skyldig till medhjälp. Kanske för att man inte begriper bättre, tiderna är hårda. Funderar på att utveckla saken men inte idag, huvudet känns alldeles för ömt för sånt så det blir lätt fel. Hmmm, det övre huvudet alltså. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Reserv
          Inlägg 22-10-2005, 14:52
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2005, 15:37)
          Skall kanske påpeka att jag inte gillar våldtäkt eller andra övergrepp överhuvud taget men ibland är offret nästan skyldig till medhjälp. Kanske för att man inte begriper bättre, tiderna är hårda. Funderar på att utveckla saken men inte idag, huvudet känns alldeles för ömt för sånt så det blir lätt fel. Hmmm, det övre huvudet alltså. rolleyes.gif

wink.gif Mhm, är det dagen efter kvällen före kanske? rolleyes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-10-2005, 14:58
          Länk hit: #24

Medlem

Nä, inmundigar ej etanolhaltiga drycker. Bara normal lördagsmigrän. Fast jag har tagit lite för mycket anervan den senaste tiden så jag för hålla upp med dom nu, det får värka ut.

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 22-10-2005, 15:00
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2005, 15:58)
          Nä, inmundigar ej etanolhaltiga drycker. Bara normal lördagsmigrän. Fast jag har tagit lite för mycket anervan den senaste tiden så jag för hålla upp med dom nu, det får värka ut.

Jag hade också lördagsmigrän förr om åren... sad.gif ........ända tills jag kom på att det var abstinensbesvär för att jag fick i mig morronkaffet för sent på förmiddan. biggrin.gif Fast du kanske inte nyttjar den drycken heller? unsure.gif rolleyes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-10-2005, 15:15
          Länk hit: #26

Medlem

Nej, inget starkare än the. laugh.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 22-10-2005, 16:49
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag tihhör dom som skulle slå så hårt jag bara kan, om jag blir överfallen smile.gif
          och skrika..det är jag jättebra på, så dom skulle nog springa fort smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          kristerh
          Inlägg 22-10-2005, 17:55
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Felix matte @ 21-10-2005, 21:56)
          Det borde höra till de mänskliga rättigheterna att också kvinnor ska kunna röra sig fritt utomhus utan att riskera att våldtas. mad.gif

Det är ju helt självklart att en kvinna/tjej ska kunna röra sig ute utan att frukta ett överfall, Jag fattar inte vad det är för sjuka individer som tar chansen så fort de ser en ensam kvinna i en park eller nåt,
          är de så desperata får de väl lösa det på nåt annat sätt...
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-10-2005, 18:17
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Det handlar inte om sex, utan makt. Makten över andra när de kanske inte har makt över sina egna liv (eller något annat djupsinnigt psykologdravel). Egentligen är de mycket sjuka individer som behöver hjälp, men det gör mig inte mindre förbannad på dem. mad.gif

Nu gissar jag vilt lite här: Jag tycker mig se en obehaglig effekt till av att psykvården avvecklas. Det är inte bara sjuka men generellt sett harmlösa människor som dumpats av regeringen iom "sjukvårdsreformerna", det är livsfarliga ministermördare, våldtäktsmän och våldsfixerade galningar också. Så många som behöver hjälp, så lite hjälp som finns att få. Det gör mig ont att se. sad.gif

Men om det vore så skulle väl regeringen göra något? Väl? ohmy.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ophelia
          Inlägg 22-10-2005, 18:32
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Tyvärr är det ju inte alltid "psykgalna" människor som våldtar. De flesta våldtäkterna sker av gärningsmän som offret känner coh det kan allstrå vara en vän, äkta man eller någonannan närstående. Vid närmare undersökningar har det inte handlat om helknäppa galningar som springer runt och är totalt väck. Tyvrr handlar det i många fall om helt "normala" (eller vad andra vänner och bekanta sett som normala) män som inte riktigt har fattat vad de sysslar med. De har trott att det är deras rätt. Förvisso kan man ju anse att det måste vara fel i skallen på den (och jag håller med att något inte klickat). Det fanns en tid när makar inte kunde anmäla sin äkta man och det var fritt fram för den äkta maken att "kräva sin äktenskapliga plikt".

Blicka ut i samhället och se vad för intycks om människor matas med hela tiden. Kvinnor ses som objekt, kallas för både det ena och det andra i skolan. Unga människor blir mer och mer sexuellt avancerade.

Det är även viktigt att också vara klar över att anmälningsfrekvensen gällande sexualbrott har ökat markant under de senaste åren.

Givetvis har alla rätt att kunna få gå och röra sig överallt men det tycker jag är ett påstående som slutar mitt i någonstans. Nu är det ett faktum att kvinnor är mer utsatta för sexuellt våld än män. Bästa sätter att undvika drabbas AV OKÄNDA MÄN är att undvika utsätta sig för risker. Sedan är ju de som löper störst risk att utsättas för våld, en ung berusad man hem från krogen eller på fest/krogen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-10-2005, 18:40
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Nej, det har du rätt i Ophelia. Bara 12% enligt BRÅ är rena överfallsvåldtäkter där offer och gärningsman inte känner varandra. Exakt vad det blir av ca 2200 fall / år orkar jag inte räkna ut nu, men det blir ett par hundra. Alla de andra 88% har eller har haft en relation till gärningsmannen, och då är det så klart en helt annan femma.

Men nog måste det väl vara fel i huvudet på någon som tror att de har rätt att göra vad de vill med en annan människas kropp mot hans/hennes vilja? Sen om det är moralen som är snedvriden, fel på uppfostran eller vad felet består i vågar jag inte gissa, men det kan ju inte vara en frisk och vettig människa iaf.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ophelia
          Inlägg 22-10-2005, 18:52
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Nja...jag har slutat att tänka på om de är "normala/onormala". Det kan ju vara vem som helst. Vilken vän som helst i bekantskapskretsen kan ju ha utsatts/utsätts för våldtäkt av sin man/sambo. Finns säkert en hel del som är knäppa men andra ser det som sin "rätt" och säkert en del som inte riktigt fattat att de tilltvingar sig sex. Tänk på alla som "släppt till" när det tjatas i det oändliga om sex, eller de som försökt på ett "fint sätt" undvika sex menad mannen inte alls brytt sig/fattat vinken.

Om det är omorla, brist på uppforstran eller vad det beror på det vet jag inte. Men jag är tämligen säker på att denna objektifiering som i synnerhet kvinnor utsätts för i media, inte är speciellt moralskapande. Ett objekt är ju lättare att "avmänskliga" än en människa. Synen gör ju att diskussioner om jämlikhet mellan könen blir ganska urvattnad. En person som utsätter en annan för våld kan ju näpperligen se sitt offer som en jämlike.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 23:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon