Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kattfråga, Urinstenar?
          SaraS
          Inlägg 31-10-2005, 11:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

Det är laktosen som är farlig, precis som det står. Men det är väldigt lite laktos i grädde. Ju fetare produkt, destå mindre laktos. Därför klarar lagårdskatter av mjölk så bra, den är ofta fet.

Alla utekatter dricker ute, det kan man inte rå på. Vår 17-åring har faktiskt aldrig haft mask, trots att han är utekatt. Men har är hysteriskt kinkig med var han dricker. Det bästa är rinnande vatten eller vatten i rörelse. Så vi har en anordning i duschen, en vattenskål där man lägger duschantaget och slår på lite lätt rinn. wacko.gif Vi har fått rutiner så att han får dricka en stund ett par gånger om dagen. Inte så omständligt och billigare än dricksfontän... Men jag tror att det kan vara en god idé att testa med rinnande vatten, min känsla är att utekatter är lite extra kräsna vad gäller just vattenskålen... Regniga marschaller är därmot toppen... laugh.gif

Citera
          SaraS
          Inlägg 31-10-2005, 11:57
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

Tillägg: Ägg är smaskens, det bjuder jag den gamle till frukost på helgen... Jag tar hela ägget och kompenserar med Kitamins för b-vitaminförlusten. Det är också poppis... wub.gif Som sagt är han 17-pigg och nyter och har fin päls... Lite starr, men det är ju knappast fodrets fel... Utekatter kompenserar ju dessutom med att äta ute. Småfåglarnas äggskal är toppen, men småfåglar är menlösa. laugh.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 31-10-2005, 11:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Sollan @ 30-10-2005, 23:39)
          Torrfodret ska ha låg fosforhalt. Kolla i innehållsförteckningen.
          Mina kräk lapar i sig sunkigt vatten i stillastående pölar utomhus och vrålar uppfordrande att jag ska dra i gång vattenkranen i badkaret. Extragott vatten finns också i hinken som jag ställer ner krukväxterna i när jag genomvattnar dem. De dricker minst ur vattenskålen med rent och frächt vatten ... wink.gif

Det där låter precis som våran Fantast laugh.gif
          Allt vatten utom det i vattenskålen är gott.

Ett tips är faktiskt att ge katten c-vitamin i förebyggande
          syfte mot urinbesvär. Det rekomenderade vår veterinär
          när Fantast hade typ " urinvägsproblem".
          Vanlig Aco som du köper på apoteket. 1/2 tablett
          en till två ggr i veckan.
          /Gillan

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Sollan
          Inlägg 31-10-2005, 19:48
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Jag har faktiskt försökt lära mina små hårhögar att själva skruva på vattenkranen men icke...! Matte är välfostrad i det som i allt annat.... wub.gif

--------------------
          /sollan

Citera
          Lulle
          Inlägg 01-11-2005, 14:37
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 73
          Medlem nr: 1 181

Hej på Er!

Angående Iams torrfoder så måste jag hoppa in i detta.
          Lulle min äldsta katt fick urinsten av fodret Iams enligt veterinären, så jag fick byta till Science Plan Hill´s torrfoder K/D som vart kanon för min katt
          han har nu mumsat på dom i över 1 år och inga problem längre.
          Tipsar om att byt foder till din katt. Fodret ovan finns hos veterinärer att köpa.

Susan

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-11-2005, 14:43
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

En del katter tycker bättre om vattnet om de får en drickfontän, en sån man byter filter i en gång i veckan, sköljer ur och byter vatten varannan dag ungefär och som står och porlar och hållet vattnet fräscht.

Det räcker att titta på mängden klumpar i lådan så ser man om kissen dricker mer tongue.gif

Mina pälsbollar matvägrar nästan om de inte på Whiskas torrfoder med kyckling och ärtor (!?! Men hallå kissarna, ni är rovdjur, inte kaniner?!? ) de små knasbollarna wub.gif
          Det enda som smäller högre är portionsförpackad kycklinggegga, kyckling i sås eller vad den kallas. Fast de får ju inte det jämt, lite variation måste de ju ha så att de fortsätter att uppskatta det gottigaste när de får det.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon