CITAT (Anki på Öland @ 01-11-2005, 16:57)
Igår förmiddag när jag satt i telefonen kom plötsligt en talgoxe inflygande. Den flög genom vardagsrummet, in i sovrummet, vände och flög tillbaka ut i köket. Jag drog igen skjutdörren så den inte skulle komma in hit igen och gick in i köket för att se om den hade flugit ut. Det hade den inte gjort utan den hade fortsatt in i mitt hundrum där det också står ca 50 st. pelargoner. Där struttade den omkring mellan blomkrukorna på en bred hylla vid ett stort förnster. Jag öppnade dörren som leder ut därifrån och då flög den genast ut.
Den flög bort till syrenhäcken där resten av flocken satt och där satte det igång ett snattrande utan dess like. Det var som om den berättade för kompisarna vad den gjort och hur det såg ut här inna. Alla "pratade" i munnen på varandra och en av dom överröstade dom alla.
Det lät himla kul!!
Anki
Vilken härlig upplevelse, anki!
Tjusig nötkråka Zeppo! Bra foto!
Men är inte nötkråkor stannfåglar? Visserligen ganska sällsynta och skygga, men ändå? Varifrån kommer den annars?
Vad härligt att du har flera hundra vackra sidensvansar

, hit har de inte kommit än. Väntar ivrigt, älskar de vackra fåglarna med det spröda ljudet av silverklockor