Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad är det som händer, med stockholms lokaltrafik?
          Taxus
          Inlägg 04-11-2005, 21:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 79
          Medlem nr: 4 877

CITAT (lilla mamma @ 04-11-2005, 21:04)
          Jag vet inte hur ni tar mitt svar, men välkommen till obygden.
          /
          Vi får klara oss utan allmänna kommunikationer för det mesta och jag känner ingen empati för storstäderna när deras kommunikationer är 20 minuter försenade.

Det är riktigt att det var en person här som berättade att han inte blivit mer än 20 minuter försenad. Andra har berättat annat.

Det är många som måste klara sig utan bil här i Stockholm. Då är man helt beroende av att de allmänna kommunikationerna fungerar. Man kan lätt efter en mindre försening missa dagens enda förbindelse om man ska ut i periferin, det har hänt mig många gånger tyvärr, och jag har ingen bil att ta till då.

Hur jag tar ditt svar? Att du säkert egentligen är en empatisk person men att du är ovetande om hur det kan vara här. Precis som stadsmänniskor säger okunniga saker om förhållandena i mindre städer eller på landsbygden.

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 05-11-2005, 11:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

ovetande? Ja det kanske jag är om er situation men du taxus är det samma om hur vi har det också. Har jag ingen bil-går det ingen buss-kan jag inte jobba- hur ska jag då leva?

Flytta till stan där det verkar som de små bekymren blir stora för att allt finns.

Vi har en regering som sitter och säger att de förstår allt, men inte vet de ett skit. Vi vill leva på landet och får acceptera alla försämringar för att kommunikationerna i stadsnära miljöer ska bli bättre.

Vi i familjen pendlar över 10 000 mil med bil per år, tänk om det gick att pendla med buss vilken skillnad i kostnader.

Vi kan ta ett exempel, konsumentverkets flytt till karlstad
          . Varför ska allt ligga centralt, tex Stockholm?
          Vi fick snällt acceptera att regementet i Kristinehamn försvann.
          Men nu ska kons.verket flyttas till karlstad som ersättning men nej det accepteras inte.

Är allt pest utanför storstäderna?

Jag önskar en förståelse och ett samarbete stad och landsbygd emellan

Men dit kommer vi aldrig, tyvärr

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera
          kristerh
          Inlägg 07-11-2005, 11:18
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (lilla mamma @ 04-11-2005, 21:04)
          Här går två bussar var vardag. Vi får klara oss utan allmänna kommunikationer för det mesta och jag känner ingen empati för storstäderna när deras kommunikationer är 20 minuter försenade.

20 minuter, det finns ställen som har 20 mil till närmsta busshållplats.

Kanske är lite skillnad på trafikantunderlaget wink.gif här i stockholm är iaf alla bussar o tåg smockfulla, de kan ju inte köra med tomma bussar var 10:e minut på landsbygden, det måste ju finnas underlag att fylla dem oxså.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          bikiv
          Inlägg 07-11-2005, 18:58
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 5 207

I dag var tre T-banetåg inställda efter varandra! I rusningstid! Så fullt med folk att man knappt hade plats för fötterna! Jag kom en halvtimme senare till jobbet för naturligtvis missade jag anslutningskommunikation vid Slussen!

--------------------
          Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon