| |
|
  |
nu har det hänt., mitt allt är död. |
|
|
|
|
03-11-2005, 14:03
|

Medlem
Antal inlägg: 863
Medlem nr: 305

|
Jag vet också hur det känns, pejori. Tragiskt. Att det går över vet vi, men det är en klen tröst just nu.  . Maiken och Berit skickar tröstekramar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 14:15
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Oj Pejori, där du är nu var jag förra veckan. Jag vet att jag inte kan skriva nåt som får dig att må bättre. Det spelar ingen roll att vi båda egentligen vet att vi gjort det bästa/det rätta osv... Det är som du skriver, det gör bara så förtvivlat ont. Nån tröstekram har jag inte, men jag gråter tillsammans med dig.
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 14:40
|

Medlem
Antal inlägg: 1 477
Medlem nr: 6 145

|
Pejori: jag beklagar din sorg. Går genom något liknade just nu. En av mina tamråttor har just gått vidare. Men det är skönt på ett sätt för han var gamla. Han är hos sin bror nu som gick vidare för några månader sen. Tänker på dig!
--------------------
//Linda
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 15:58
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24

|
Många tröstekramar från mig också! Klart det känns väldigt mörkt just nu, men efter ett tag blir bara de ljusa minnena kvar!
Låt sorgen ta sin tid, men kolla sedan alla de rara, ofta mycket underbara omplaceringshundarna som bara vänatr på att få komma till dig! Kanske ett parstycken, t o m!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 16:49
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Jag sänder både tröstekramar och styrkekramar. Styrkekramarna behöver du för att orka stå ut i din sorg. Hoppas dina små valpar kan trösta dej något. Du får väl borra in näsan i deras päls och gråta ut. Det är förfärligt sorgligt när våra familjemedlemmar går bort, men det är också skönt att känna att dom inte behöver lida. Många tankar och kramar från mej
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 1 278
Medlem nr: 1 399

|
Åhh vad jag lider med dig. Många tröstekramar. Jag gråter fortfarande ibland efter min Moses som gick bort för 16 månader sedan. Men ofta tänker jag på våra glada stunder också.
--------------------
Susanna (med fritidshus i zon 1)
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 20:47
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Stackars, jag tyckar verkligen synd om dig just nu. Jag var i din situation för ett antal år sedan och minns hur tungt det var. Sorgen bleknar så småningom och kvar blir minnet av de fina stunderna.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
03-11-2005, 21:06
|
Medlem
Antal inlägg: 727
Medlem nr: 3 230

|
Här kommer en BAMSEKRAM till dig Pejjan
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 13:37
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Hoppas du mår lite bättre idag Pejori. Tänker på dej
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Det gör verkligen jag med. Tänker på dig alltså. Hoppas värken ger med sig. Men det är klart att det inte går i ett nafs. Kram på dig /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 17:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
 Bamsekram från mig.
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 18:31
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Sylvia @ 03-11-2005, 16:58) Låt sorgen ta sin tid, men kolla sedan alla de rara, ofta mycket underbara omplaceringshundarna som bara vänatr på att få komma till dig! Kanske ett parstycken, t o m! det har varit två tunga dagar som förflutin nu. det värsta är , att jag har inte en aning om var jag har gjort av en massa saker, vem jag har pratat med.vad jag lagt mina glasögon ect. ect. jag går om kring som en zombie här, men der blir snart bättre. jag orkar till och med att skriva på odla, så det finns hopp. sylvia..tanken var god, men här blir det ingen omplaseringshund inte. jag har en vuxet tik och det sista han gjorde för mej var att ge mej valpar efter honom. hade bestämt innan han dog att två skulle få vara kvar. dessa blev det.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 18:58
|

Medlem
Antal inlägg: 703
Medlem nr: 3 971

|
önskar att jag kunde ge dig en tröstekram personligen.. jag känner verkligen med dig.. det är verkligen tufft att förlora sin fyrbenta vän.. jättefina valpar han lämnade efter sig som gåva till dig.. genom dem lever han på sätt och vis fortfarande kvar..
--------------------
Många kramar / Flower zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 21:05
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
Vilken tur att du har dina gosiga supersöta valpar, så att du har någon gosig att kramas med Det kan du nog behöva nu! *kram*
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 21:07
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Så fina små han lämnade efter sig.  tur att du inte är ensam. Kram
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2005, 23:24
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Stor kram!! Det är en hemsk upplevelse att förlora ett älskat djur! Det gör så ont!!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2005, 05:19
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Nog är det konstigt. Det sägs att man glömmer. Men gör man verkligen det? Ja, sorgen/smärtan, lanar ju av, men, minnet av, Katten/hunden eller vad det nu än är som man har, eller haft, försvinner ju inte. Personligen, har jag aldrig haft hund, men alltid katt. Och jag tror att jag kommer ihåg de flesta av dem, allt sedan jag var ett litet barn. Alla har de haft sin egen personlighet. En, som vi döpte till " Steppy " tex, pga, att han verkligen "steppade " när han sprang omkring, och dessutom trodde att han var hund, efter- som han bar omkring på "makens" strumpor, så fort han kom åt. Vad som hände honom vet vi än idag inte . Han gick ut, och kom aldrig tillbaka. Men minnet av denna speciella katt, lever för alltid vidare.
Den senaste katten som försvann, hette " Ekki, Ekki de wook, Ekki de fang". Ett väldigt speciellt namn som vår son bestämt. Han var livrädd för allt vad " vägar " heter. Ändå var det där jag hittade honom, påkörd och död. Han följde oss vart vi än gick. Men aldrig, och då menar jag aldrig, ens till brevlådan, som ligger vid vägen. Vi tror att någonting skrämde honom såpass att han "sprang fel väg" helt enkelt. Vad som förundrar oss mest, när det gäller "Ekki", är, att Fantast fortfarande reagerar , när vi nämner " Ekki´s" namn. Och det är trots allt tre år sedan. Att vi inte glömt honom, är en sak, men att inte ens Fantast glömt, är en annan. Jag skulle naturligtvis kunna skriva en hel historia om just Ekki, men jag gör inte det just nu och här.
Men du skulle kunna skriva dina anedokter om dig, till- sammans med "ditt allt". Och vi skulle lyssna. Det är fler än du tror som skulle känna igen sig.
Kram/Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2005, 07:40
|
Medlem

|
hejsan alla mina underbara vänner här på odla. utan er´, vet jag inte vad jag skulle gjort för att klara detta, som så fullständigt slog mej till marken. jag har haft hundar i 36 år och det är många som kommit och gått genom åren, men aldrig trodde jag att detta skulle bli så svårt. alla era tröstande ord och kramar har burit mej och hållt mej upprätt dom sista tre dagarna, och nu börjar jag vakna igen. jag kan tänka på hans tokigheter och le åt dom.. och jag vågar se likheterna i hans dotter här på golvet. jag ser honom i henne, och kommer aldrig att glömma mitt hjärtegryn. livet går så sakta vidare och jag kan skönja lite ljus i horisonten igen. nu väntar jag bara på att få hem hans aska, så är allting på plats igen. ett fotto i förstoring kommer också på posten, och ska sitta över hans sänghalva. (vi delade en dubbelsäng) han till höger och jag till vänster. nu ska jag ta mina små och mamman på en liten promenad. åter igen ett tackför ert stöd. Eva/pejori
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2005, 07:53
|

Medlem
Antal inlägg: 117
Medlem nr: 6 758

|
Jag vet hur det känns. Har gått genom det 3 ggr. Det är mycket smärtsamt i början men i minnet av vännerna finns kvar för livet.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2005, 08:37
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|