Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Saknar min Mamma
          labarradepan
          Inlägg 05-11-2005, 16:07
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

Oj, nu fick jag tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg. Jag är lessen för din skull.. jag vet inte alls hur jag skulle reagera om min mamma dog. Själv är jag 29 år o mamma är 60 år, hon kan liksom jag försvinna när som helst. Klart att tankarna finns där, att det kan hända,. Jag lider med dig.

Min vän är lika gammal som mig o blev föräldralös iår.. jag lider med henne med.

Ta hand om dig. wub.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 05-11-2005, 17:13
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

TACK ALLA!!

för tröst och stöd.

Och ursäkta Boxer att jag "kapade" din tråd.... det bara blev så.... (får väl skylla på omständigheterna...)

sleep.gif sleep.gif sleep.gif

björn

Citera
          birgitek
          Inlägg 05-11-2005, 21:49
          Länk hit: #23

Gäster

Känner mej så ledsen och hjälplös just nu, har just pratat i telefon i två timmar med min mamma. Hur tröstar man någon som förlorat sin största, första och enda kärlek, dom hade levt tillsamans och älskat varandra i sextio år , sedan mamma var tjugo år. Min mamma har aldrig någonsin levt ensam förrän nu när hon är åttio år.
          Pappa borde varit här, han hade fått oss att bli glada igen och att skratta åt hela sitautionen, han hade alltid en lösning på allt. Jag saknar honom så.
          Birgit Ek

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 05-11-2005, 21:54
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (birgitek @ 05-11-2005, 22:49)
          Känner mej så ledsen och hjälplös just nu, har just pratat i telefon i två timmar med min mamma. Hur tröstar man någon som förlorat sin största, första och enda kärlek, dom hade levt tillsamans och älskat varandra i sextio år , sedan mamma var tjugo år. Min mamma har aldrig någonsin levt ensam förrän nu när hon är åttio år.
          Pappa borde varit här, han hade fått oss att bli glada igen och att skratta åt hela sitautionen, han hade alltid en lösning på allt. Jag saknar honom så.
          Birgit Ek

Skickar många kramar wub.gif
          Mina föräldrar hade varit gifta i 64,5 år då pappa gick bort i september 1993.. mamma gick bort i september året därpå.
          Saknar också wub.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 05-11-2005, 22:14
          Länk hit: #25

Gäster

Tack Felix Matte.
          Och till Boxer och Gammelnalle jag förstår precis hur ni känner och ber om ursäkt för jag tagit över.
          Det är sex veckor sedan min pappa dog och jag har inte kunnat skriva om det förrän nu när någon annan tar upp ämnet, det känns som det är först nu som jag kan känna sorg och hur oehört mycket min pappa har betytt för mej,ochvilken fantastisk gåva han givit mej genom att lära mej att tycka om och tro på mej själv, och att tycka naturen , älska livet, att kunna stå för den jag är och mina åsikter.
          Birgit Ek

Citera
          Boxer
          Inlägg 06-11-2005, 00:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (gammelnalle @ 05-11-2005, 18:13)
          Och ursäkta Boxer att jag "kapade" din tråd....  det bara blev så....  (får väl skylla på omständigheterna...)  

Känner absolut inte att någon "kapar".

Ämnet är oerhört laddat och berör alla på något sätt. Det hjälper att ventilera.

Det flyger många konstiga tankar och idéer genom huvudet i sådana här situationer
          Som en treåring i trotsåldern kan jag förtfarande tänka: Nu räcker det. Jag vill inte vara med på den dumma leken längre. Ta hit min mamma igen. sad.gif Förnuftet flyger all världens väg.

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Kathy
          Inlägg 06-11-2005, 10:45
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Tänker på er, Gammelnalle och Boxer. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Och jag tänker på hur det kommer bli då mina föräldrar inte längre finns, De är idag 71 och 79 år, och jag har så svårt att tänka mig ett liv utan dem - det finns liksom inte i min världsbild.

Citera
          caprifol
          Inlägg 06-11-2005, 17:21
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Nej Scrollan - det kan man inte, d v s tänka sig livet utan sina föräldrar förrän det blir så. Jag vill instämma i det flera säger till Gammelnalle och Boxer: saknaden finns länge, länge (kanske alltid?) men det blir lättare med tiden.
          Min mamma gick bort i en trafikolycka för sex år sedan. Länge efteråt hade jag känslan av att "nu har hon varit borta tillräckligt länge - nu får hon lov att komma tillbaka!". Jag saknar henne jättemycket och det har inte gått en enda dag utan att jag tänkt på henne.

Citera
          liv
          Inlägg 06-11-2005, 19:20
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 6 074

huh.gif Livet blir aldrig det samma mera, när man plötsligt är äldsta generationen , liksom äldst , Inget barn till någon längre
          Det är ingen som kan trösta , lyssna och visa empati som en älskat mamma , ingen som har funnits där hela ditt liv , som vet allt om dig som en mamma .

Min egen mamma dog för 5 år sedan , jag är fortfarande på väg till telefonen för att berätta för mamma när något speciellt händer .

Bara tomhet kvar när man inser att nej hon finns inte längre Tomt tomt . Men livet går vidare ,men minnerna finns inom en , de ger glädje .
          Och nog är det väl så att sorgen och glädjen går hand i hand .

Men alla som har era mammor kvar ,var rädda om de ni vet inte hur länge de finns hos er

Jag känner djupt med er alla som mist sin mamma , saknaden känns ju speciellt mycket nu på alla helgons dag .

Tänker på er ,

Citera
          ah56
          Inlägg 06-11-2005, 19:53
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 448
          Medlem nr: 3 314

Mamma är fortfarande i livet men pappa gick bort i cancer för fem år sedan. Mitt sätt att bevara pappas minne är att berätta om honom för mina barnbarn. Två av dem var inte födda när han gick bort. Sjuåringen var då bara två. Svärdottern tycker att mitt prat leder till tankar på döden för barnen men jag tycker inte att det är negativt. Hade med snart fyraåriga Engla i minneslunden i lördags då hon fick hjälpa till att tända ett ljus. På väg därifrån säger jag.
          Nu vet du hur det är på en begravningsplats. Hon ser helt frågande ut. Jag förtydligar: där man är när man är död. Engla säger: När man skjuter?
          wub.gif wub.gif

--------------------
          Annika i Mölndal Zon 2

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-11-2005, 20:25
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Så liten plats en människa tar på jorden.
          Mindre än ett träd i skogen.
          Så stort tomrum hon lämnar efter sig.
          En hel värld kan inte fylla det.

Så litet en människas hjärta är.
          Inte större än en fågel.
          Rymmer ändå hela världen
          och stora rymder större än hela världen
          ändlösa tomma rymdskogar utan sång.

Ingrid Arvidsson

Jag beklagar sorgen.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Annlo
          Inlägg 06-11-2005, 20:28
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Jag tänker på er alla o skickar varma kramar i höstmörkret... sad.gif

Citera
          stina
          Inlägg 06-11-2005, 20:29
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Skickar också massor av kramar!!! Har just varit och firat min älskade mamma som fyller 79 år idag. Hon är min trygghet i livet!!!

Citera
          lolo
          Inlägg 06-11-2005, 23:49
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 130
          Medlem nr: 382

Jag lider oerhört med er alla som mist nära anhöriga. Varje dag är en underbar gåva. Att få komma hem till sina föräldrar och känna sig älskad av dem, det är lycka! Att tala om och visa hur mycket man älskar sina föräldrar och övriga nära och kära, det kan man aldrig göra för ofta...

Kram till er alla!

--------------------
          Ann-Louise zon 5

"Fyll inte livet med år utan åren med liv"

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 19:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon