CITAT (MrNorth @ 08-11-2005, 14:40)
Hej och tack för svaren. Detta rör dock min hem pc. Men där kan det hända att jag sitter några timmar för att skriva eller spela nåt spel. Och då vill jag sitta korrekt.
Det jag är mest fundersam över är musen. Alla skriver att musen skall vara på samma avstånd som tangentbordet och att musarmen skall vara nära kroppen. Som jag sitter nu är armen i ett L ca 2-3 dm från kroppen och handen är vilandes på museni höjd med magen. Dvs på samma skiva som tangentbordet. Bildskärmen är 2 dm högre upp. Jag har sett på bilder att de sitter med musarmen helt utsträckt och musen är på en armlängds avstånd från kroppen. Dvs mycket längre än det avståndet jag har.
MVH
Henrik
Jag har musen bredvid tangentbordet. Aldrig på skrivbordet.
Hade förut alltid ett underarmstöd som var mycket bra. Man skruver det på utdragsskivan men tyvärr fungerar det inte här på skrivbordet. Jag tro vi köpte det hos Clas Ohlson
När jag fick min axelprothe i högre armen då fick jag börja med musen på vänstra sidan av tangentbordet. VAr ovant i början men man lär sig.
Jag tycker man skall byta lite oftare, ibland på höger ibland på vänster.
Jag måste hela tiden tänka på det hur jag sitter , hu rjag skriver o.s.v.
Att sitta för länge är pest, gå ifrån. Har man problem då skall man inte sitta i timtal framför datorn (jag vet det låter tråligt men tyvärr är det så)
Elisabeth