|
Du har rätt Pejori, bulllen vann! Här var bordern ca 4 månader, tuff som attan. Ofta när dom leker så låter bullen sig brottas ner av den lille, hon ligger på sidan och han morrar och tuggar på henne. Efter ett tag far hon upp och jagar in honom under en soffa och sen far dom runt i ca 2 minuter sen har hon motionerat klart för den dagen. Hon är synnerligen bekväm av sig, vill inte röra på sig i onödan. Liksom Attila stannar hon helst inne om det är dåligt väder. På sina vanliga dagliga rundor är hon alltid lös, hälsar på hundkompisar, dagisbarn och folk som hon vet har godis. Obekanta hundar som verkar stöddiga gör hon en omväg omkring, gitter inte bråka, har aldrig gjort. Däremot kan det bli sprutt i benen om hon ser en katt.
Jag tror inte att dom vita är större än de färgade, Siri väger ca 22 kg, de flesta hanhundar jag känner kan man lägga på 10 kg. Hoppas Attila är frisk och pigg, jag ha haft en del besvär med henne, allergier och hudproblem. Hon har diabetes sedan 1,5 år tillbaks och får en insulinspruta var morgon. Men det är inget problem hon mår alldeles utmärkt och kollas naturligtvis regelbundet. Man gör ju ALLT för sina fyrbenta.
|