CITAT (Linda_A @ 10-11-2005, 19:27)
CITAT (maimiti @ 10-11-2005, 09:03)
Oki! Jag tror dig.
Vilken tur ni har som hittar en sån massa i er närhet. Häromkring finns ingen butik som tar in några större mängder Hoyor. Jag såg en linaris på en blomsterhandel igår, och australis finns lite då och då... ett tämligen magert utbud.
Ja det är jag faktiskt glad för. Vi i skåne (eller jag i alla fall) hittar jämt något kul.
Iofs säger det mesta något om hur lite hoyor jag har.
Men seriöst, det finns rätt många affärer som har hoyor. Vilket "Linda- fönstertittare med ser i förnsterna"
Såg en super fin australis som nådde flera varv runt fönstert hemma hos någon i karlshamn..

Inte i den här stan

Jag brukar alltid gå runt i blomsteraffärerna när jag är nere på stan. Det mest exotiska jag hittat på många år var en retusa. För några år sedan var det en handelsträdgård som tog in ett par elliptica och deykei. Jag köpte båda (förstås) och några andra växter. Köldskadade allihop så de dog inom ett par veckor *grymt* och inte fick jag någon ersättning från butiken heller *hrmf*
I Göteborg finns det nog en hel del, men det är ju tyvärr inte där jag bor. Jag åkte iväg till utställningen i Lockryd i våras (höggravid med ett par veckor kvar till beräknad förlossning tog jag bussen den halvtimmesresa det innebär *klokt?*) men inte ens där hittade jag något ovanligt. Eller, jag tyckte inte de var så ovanliga. Det var massor av polyneura, gracilis, linearisar på rader och compacta... Nej, när jag tänker efter hade de bara de sorter som brukar finnas hos de flesta som samlat hoyor mer än ett år