|
Maria i Helsingborg
09-11-2005, 19:11
Idag hittade jag ett ställe med mycket större urval av framför allt hoyor, än vad jag funnit på andra ställen i stan - JN Blommor Blommor och mycket mer.......Bl. a. australis + lisa, bella, calycina, carnosa, compacta, coronaria, kerrii, linearis, mindorensis, nummularioides, och salweenica (några fler fanns). Upp till 198:- (om jag såg rätt)
Linda_A
09-11-2005, 19:35
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-11-2005, 21:11) Idag hittade jag ett ställe med mycket större urval av framför allt hoyor, än vad jag funnit på andra ställen i stan - JN Blommor Blommor och mycket mer.......Bl. a. australis + lisa, bella, calycina, carnosa, compacta, coronaria, kerrii, linearis, mindorensis, nummularioides, och salweenica (några fler fanns). Upp till 198:- (om jag såg rätt) Låter ju som ett trevligt ställe för fröken Linda.  Blev det något för dig då? Jag kom på att tänka på en sak, man vad tragiskt det kommer att bli när man har alla de vanliga sorterna.
maimiti
09-11-2005, 20:52
Vägled mig, vilsna människa... Jag hittar inga hoyor alls på den hemsidan
Maria i Helsingborg
09-11-2005, 20:55
CITAT (maimiti @ 09-11-2005, 21:52) Vägled mig, vilsna människa... Jag hittar inga hoyor alls på den hemsidan  Oh, sorry, hemsidan var bara en adresshänvisning. Det finns inga bilder där. Du får ta mig på ordet, helt enkelt
Maria i Helsingborg
09-11-2005, 20:57
CITAT (Linda_A @ 09-11-2005, 20:35) Låter ju som ett trevligt ställe för fröken Linda.  Blev det något för dig då? Jag kom på att tänka på en sak, man vad tragiskt det kommer att bli när man har alla de vanliga sorterna. :unsure: De hade iaf 3 st. som jag inte hade och jag ville kolla upp dem hemma först innan jag köpte - jag gillar roliga former och mycket doft. Tragiskt, hurså?
Linda_A
09-11-2005, 21:32
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-11-2005, 22:57) CITAT (Linda_A @ 09-11-2005, 20:35) Låter ju som ett trevligt ställe för fröken Linda.  Blev det något för dig då? Jag kom på att tänka på en sak, man vad tragiskt det kommer att bli när man har alla de vanliga sorterna. :unsure: De hade iaf 3 st. som jag inte hade och jag ville kolla upp dem hemma först innan jag köpte - jag gillar roliga former och mycket doft. Tragiskt, hurså?  Ah, ibland är det väldigt jobbigt. jag vill inte köpa helst när jag inte känner igen dem. Jag menade för en del av det roliga, i alla fall för mig, är att hitta hoyorna. Det blir inte lika lätt att hitta dem i affärerna när man har de vanligaste, Man kan inte gå in och spontanköpa på samma sätt. Hoppas du förstår vad jag menar, blev lite förvirrat.
maimiti
10-11-2005, 07:03
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-11-2005, 21:55) CITAT (maimiti @ 09-11-2005, 21:52) Vägled mig, vilsna människa... Jag hittar inga hoyor alls på den hemsidan  Oh, sorry, hemsidan var bara en adresshänvisning. Det finns inga bilder där. Du får ta mig på ordet, helt enkelt  Oki! Jag tror dig. Vilken tur ni har som hittar en sån massa i er närhet. Häromkring finns ingen butik som tar in några större mängder Hoyor. Jag såg en linaris på en blomsterhandel igår, och australis finns lite då och då... ett tämligen magert utbud.
Linda_A
10-11-2005, 18:27
CITAT (maimiti @ 10-11-2005, 09:03) Oki! Jag tror dig. Vilken tur ni har som hittar en sån massa i er närhet. Häromkring finns ingen butik som tar in några större mängder Hoyor. Jag såg en linaris på en blomsterhandel igår, och australis finns lite då och då... ett tämligen magert utbud. Ja det är jag faktiskt glad för. Vi i skåne (eller jag i alla fall) hittar jämt något kul. Iofs säger det mesta något om hur lite hoyor jag har. Men seriöst, det finns rätt många affärer som har hoyor. Vilket "Linda- fönstertittare med ser i förnsterna" Såg en super fin australis som nådde flera varv runt fönstert hemma hos någon i karlshamn..
maimiti
10-11-2005, 20:32
CITAT (Linda_A @ 10-11-2005, 19:27) CITAT (maimiti @ 10-11-2005, 09:03) Oki! Jag tror dig. Vilken tur ni har som hittar en sån massa i er närhet. Häromkring finns ingen butik som tar in några större mängder Hoyor. Jag såg en linaris på en blomsterhandel igår, och australis finns lite då och då... ett tämligen magert utbud. Ja det är jag faktiskt glad för. Vi i skåne (eller jag i alla fall) hittar jämt något kul. Iofs säger det mesta något om hur lite hoyor jag har. Men seriöst, det finns rätt många affärer som har hoyor. Vilket "Linda- fönstertittare med ser i förnsterna" Såg en super fin australis som nådde flera varv runt fönstert hemma hos någon i karlshamn..  Inte i den här stan  Jag brukar alltid gå runt i blomsteraffärerna när jag är nere på stan. Det mest exotiska jag hittat på många år var en retusa. För några år sedan var det en handelsträdgård som tog in ett par elliptica och deykei. Jag köpte båda (förstås) och några andra växter. Köldskadade allihop så de dog inom ett par veckor *grymt* och inte fick jag någon ersättning från butiken heller *hrmf* I Göteborg finns det nog en hel del, men det är ju tyvärr inte där jag bor. Jag åkte iväg till utställningen i Lockryd i våras (höggravid med ett par veckor kvar till beräknad förlossning tog jag bussen den halvtimmesresa det innebär *klokt?*) men inte ens där hittade jag något ovanligt. Eller, jag tyckte inte de var så ovanliga. Det var massor av polyneura, gracilis, linearisar på rader och compacta... Nej, när jag tänker efter hade de bara de sorter som brukar finnas hos de flesta som samlat hoyor mer än ett år
Linda_A
10-11-2005, 20:45
CITAT (maimiti @ 10-11-2005, 22:32) Inte i den här stan  Jag brukar alltid gå runt i blomsteraffärerna när jag är nere på stan. Det mest exotiska jag hittat på många år var en retusa. För några år sedan var det en handelsträdgård som tog in ett par elliptica och deykei. Jag köpte båda (förstås) och några andra växter. Köldskadade allihop så de dog inom ett par veckor *grymt* och inte fick jag någon ersättning från butiken heller *hrmf* I Göteborg finns det nog en hel del, men det är ju tyvärr inte där jag bor. Jag åkte iväg till utställningen i Lockryd i våras (höggravid med ett par veckor kvar till beräknad förlossning tog jag bussen den halvtimmesresa det innebär *klokt?*) men inte ens där hittade jag något ovanligt. Eller, jag tyckte inte de var så ovanliga. Det var massor av polyneura, gracilis, linearisar på rader och compacta... Nej, när jag tänker efter hade de bara de sorter som brukar finnas hos de flesta som samlat hoyor mer än ett år  Nä det kan vara sant med. Men jag har bara samlat i 3.5 månad och har bara 52 stycken men jag kan tom hålla med att i utöver mina tre favoriter så börjar man inte hitta så mycket i längre. Vad trist med de dåliga hoyorna. :/ Hehe du måste vara galnast av oss alla.(att åka runt så högravid). Jag tyckte att de hade mycket i hässleholm. Och Ylva som har över 200 sorter hittade lite. Fast allt beror ju på med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|