CITAT (gammelnalle @ 13-11-2005, 20:05)
En HUND!!! ????

:lol: :) :)
Jaaaaaaa!!!!!!
Fast Elisabeth hann före....
Pejoris lilla svarta har blivit ålänning....

(Pejoris bilder. Jag har inte lyckats hålla mina kärleksdarrande händer stilla tillräckligt länge ännu för att ta en endaste en lyckad bild - men, jag lovar, bilder kommer!)
Pejoris tik valpade precis när mina hundplaner och -drömmar var som störst och då jag såg bilderna och kom underfund med att här fanns en blandning av mina absoluta favoritraser var jag ju såld.
Eller, rättare sagt, valpen...
Jag lusläste alla Pejoris inlägg och kom fram till att hon måste vara en varm och klok och rolig kvinna full med humor och så slog jag till!
De senaste sex-sju veckorna har jag vridit mig av längtan. Till och med vridit mig lite för mycket - för en vecka sedan kvaddades jag i ett ryggskott som höll på att äventyra hela resan efter valpen. Men tre dagar på köksgolvet med starka droger, Tigerbalsamplåster och värmedyna gjorde gudskelov susen..
Och nu ligger jag på golvet igen, fast den här gången med världens ljuuuvligaste lilla silkesboll som är klok och harmonisk och modig och snäll och busig och bara sååå god!
Coffee, heter hon
Igår flög hon tufft och snällt hem med mig till Åland. Och, jag lovar, hon var flygens och flygfältens stora stjärna och fick alla från flygvärdinnor till affärsmän och japanska turister att prata babyspråk!
Och Pejori - ja, hon är ännu underbarare än jag räknade ut att hon skulle vara. Och ni skulle se alla hennes fina djur! För att inte tala om samlingen med hoyor och orkidéer som fullständigt fick mig att tappa hakan...
Och min man... tja, vad kan han annat än finna sig i situationen men allt håller på att utvecklas till en lyckad trekant!
Mycket lycklig MulleMatte