|
Jag vet inte om min nya livskamrat och jag är de första som har funnit varandra på det här forumet - faktum är nämligen att Amors pilar har härjat ett tag här på Odla! Sedan cirka två månader har jag en ny kärlek och nu har vi hunnit träffas tillräckligt mycket för att våga ta steget ut och göra det hela officiellt. Men, som en liten hälsning till alla vänner här har vi valt att göra det i form av en gissningslek... Så, varsågoda - sätt i gång! Vem har jag gängat mig med???? Mulle PS Ja, jag är redan gift men jag undanber mig alla moralkakor!
Omöjligt att gissa.... Hur som helst - grattis till kärleken!!!! Skulle aldrig drömma om att moralpredika!!! /Stina
mamamaggan
13-11-2005, 19:34
Grattis! Vem det nu kan vara som amors pilar har träffat.
Gissning? Nej, det har inte jag heller någon.
Men hualigen.... kan det kanske vara en Reserv du har skaffat (du säger ju att du är gift  ) Inga moraliska aspekter överhuvudtaget!!!
Tror inte heller jag våga gissa, lätt att trampa lite fel.. Men jag tänker med nöje följa tråden, för nyfiken är jag!
Moralpanik ligger inte för mig.
*Felix matte*
13-11-2005, 19:37
Grattis! Men vad svårt att gissa, det finns ju så många medlemmar här! Jag törs inte ens ge mig på en vild gissning. Att det händer mycket bakom kulisserna här är jag ju bekant med  Kanske fler ger sig till känna snart, man vet ju aldrig! Spännande är det! Grattis till Odlas första kärlekspar!
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-11-2005, 19:48
Är det nån liten kattunge eller en hundvalp du har blivit kär i??  eller en ny ros?? Elisabeth
kerstin z5-6
13-11-2005, 19:54
gammelnalle
13-11-2005, 20:05
En fyrfota varelse var min första tanke också Men det är ju möjligt att det kan vara en ros också Hur som haver, inga moralpredningar härifrån heller Varför kasta sten iglashus? /Gillan
Eva i Skåne
13-11-2005, 20:38
Grattis! Så spännande! Det är klart att du gör oss nyfikna Hmm, du bor på Åland. Ingen mer på forumet vet jag som bor där... men båten till Stockholm tar inte så lång tid Det kan ju vara ett djur som många redan gissat, men OM det är en tvåbent varelse så gratulerar jag Ja, även till en fyrbent förstås
CITAT (gammelnalle @ 13-11-2005, 20:05) En HUND!!! ????  :lol: :) :) Jaaaaaaa!!!!!! Fast Elisabeth hann före.... Pejoris lilla svarta har blivit ålänning....   (Pejoris bilder. Jag har inte lyckats hålla mina kärleksdarrande händer stilla tillräckligt länge ännu för att ta en endaste en lyckad bild - men, jag lovar, bilder kommer!) Pejoris tik valpade precis när mina hundplaner och -drömmar var som störst och då jag såg bilderna och kom underfund med att här fanns en blandning av mina absoluta favoritraser var jag ju såld. Eller, rättare sagt, valpen... Jag lusläste alla Pejoris inlägg och kom fram till att hon måste vara en varm och klok och rolig kvinna full med humor och så slog jag till! De senaste sex-sju veckorna har jag vridit mig av längtan. Till och med vridit mig lite för mycket - för en vecka sedan kvaddades jag i ett ryggskott som höll på att äventyra hela resan efter valpen. Men tre dagar på köksgolvet med starka droger, Tigerbalsamplåster och värmedyna gjorde gudskelov susen.. Och nu ligger jag på golvet igen, fast den här gången med världens ljuuuvligaste lilla silkesboll som är klok och harmonisk och modig och snäll och busig och bara sååå god! Coffee, heter hon Igår flög hon tufft och snällt hem med mig till Åland. Och, jag lovar, hon var flygens och flygfältens stora stjärna och fick alla från flygvärdinnor till affärsmän och japanska turister att prata babyspråk! Och Pejori - ja, hon är ännu underbarare än jag räknade ut att hon skulle vara. Och ni skulle se alla hennes fina djur! För att inte tala om samlingen med hoyor och orkidéer som fullständigt fick mig att tappa hakan... Och min man... tja, vad kan han annat än finna sig i situationen men allt håller på att utvecklas till en lyckad trekant! Mycket lycklig MulleMatte
Fialotta
13-11-2005, 20:46
Men himmel vad spännande...Grattis .....såg att du hann svara innan jag skicka...en valp alltså....sååååå söt
lilla mamma
13-11-2005, 20:50
Grattis. Sicken liten söt rackare
Stackars Reserv, han blir då anklagad för allt
Nämeeeen vad du luras! Jag trodde det var en man du hade träffat, det är ju inte helt ovanligt att man träffar såna på nätet!  Men det där var ju ännu bättre...vilken sötnos!
*Felix matte*
13-11-2005, 20:51
Grattis igen  så ljuvlig liten tös  Önskar er all lycka Minns hur vi väntade och väntade på samtal från uppfödaren... glädjen var såååå stor när han en dag ringde och sa att vår lille kille var född
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-11-2005, 20:50) Nämeeeen vad du luras! Jag trodde det var en man du hade träffat, det är ju inte helt ovanligt att man träffar såna på nätet! :P Men det där var ju ännu bättre...vilken sötnos! :wub: Det var ju meningen att ni skulle tro att det var en man  Jag ville retas lite... Men det var ju många som anade ugglor i mossen. Och dessutom, skulle ni känna min man skulle ni inse att en sådan byter ingen någonsin bort! Mulle
Anki på Öland
13-11-2005, 21:02
Grattis till sötnosen! Frågade i en annan tråd vem Coffee var. Nu vet jag då!! Anki
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-11-2005, 21:04
Grattis !
Jag gissade direkt på ett djur. Kände det på mig bara.
För jag tror inte att du hade efter 2 månader gått ut och talat om för hela världen att du blivit kär om det hade varit en man när du redan är gift.
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-11-2005, 21:04) För jag tror inte att du hade efter 2 månader gått ut och talat om för hela världen att du blivit kär om det hade varit en man när du redan är gift. Helt korrekt tolkning av mig! Mulle
Hannele
13-11-2005, 21:13
CITAT (stina @ 13-11-2005, 19:31) Omöjligt att gissa.... :huh: Vissa byter ju kön och identitet.. Grattis!
*Felix matte*
13-11-2005, 22:23
CITAT (pejori @ 13-11-2005, 22:19) vad snabba ni var!!!!  :lol: :lol: men visst är hon fin? min lilla?  :wub: Visst är hon  och hon förtjänade också matte som mulle jag tjyvkikade i mulles album och trodde det var en liten kissemiss
Snöflinga
13-11-2005, 22:29
Lycka till i tre-enigheten  Hon är jättefin.....
Grattis! va kul!  jag han inte med att jissa... för jag kom just hem från jobbet... men bara efter nått inlägg fundera jag på om det kunde vara nån av pejoris valpar.
Reserv får ursäkta, inget ont om honom. Men nu får jag gratulera, ingenting går upp mot en hundvalp  Dom och ont i ryggen är det enda som får mig att krypa i stoftet, ja det ska va kattungar i så fall....
kerstin z5-6
13-11-2005, 23:15
Den hunden och Du Mulle, ni passar så fint ihop  Grattis från K
Grattis och ha det riktigt gott ihop Eva St
CITAT (mulle @ 13-11-2005, 20:55) Och dessutom, skulle ni känna min man skulle ni inse att en sådan byter ingen någonsin bort! Mulle Nämen Mulle vad du skräms  . Skönt att kunna få säga ett stort och varmt GRATTIS av hela mitt hjärta! Underbar söt valp! Vilken LYCKA! Och så roligt att höra dig berätta om Pejori! Det du säger misstänkte jag ju...
Grattis och lycka till Mulle, jättego valp
Jag kan bara hålla med yenny. Det var min första tanke. Vem har valpar/kattungar som det skrivits mycket om på sistonde? pejori var den första som slog mig Och dessutom, om man tänker på sättet mulles man blir omnämnd i hennes inlägg, så var det, i alla fall för mig, uteslutet att det skulle vara en ny man /Gillan Ps. Grattis till underverket naturligtvis
stort grattis från en som redan också fallit genom odla o knutit bekantskaper som varar o som också fått mej att kräla på golvet hihi va underbart att du funnit din kärlek kan bara tala om att den alldeles säkert kommer att växa för var dag som går,det vet jag. o de ska bli kul o höra dina rapporter om den lilla fantastska coffe erik hälsar också  aaa måste tillägga att man KAN älska fler än en de vet jag för jag älskar alla mina gosiga gossar
Ewa smålänska höglandet
14-11-2005, 09:46
Va´kul
Biggan_
14-11-2005, 09:54
Rolig tråd, jag var övertygad om att det var ett menagé a trois tills jag såg bilden på voffen  LOL Kul kul  Och mycket söt valp måste jag säga
Vicken liten sötis, Grattis!
netaave
14-11-2005, 10:59
Grattis till nya kärleken.
Grattis till den nya goa kärleken  Sådana kärlekar får jag aldrig nog av;bara jag ser en vovve så börjar mitt hjärta bulta extra och jag blir alldeles varm inom mig
Biggan_
14-11-2005, 13:32
CITAT (pejori @ 14-11-2005, 13:18) Tack Pejori! Det har vi haft glädje av alla, inte bara mulle Och nu får vi chansen att följa lilla Coffee i framtiden också, det ser vi fram emot och även att följa din egen lilla kärleksgåva som du fick av din bäste vän innan han gick bort. Undrar förresten om inte du hade dugt som äktenskapsmäklare också Du kan ju lägga upp lite album med framtida "offer"
Hjälp! Någon har bytt ut Coffee i natt!!!! Till en blandras mellan panter och panter och panter och säkert lite isbjörn också! För vad kan det annat vara som väntar bakom knutar, under bord och stolar och i alla vrår, bara för att rusa fram i vild attack mot mina fötter och ben när jag snällt går förbi???? Coffe gör sig m.a.o. hemmastadd och själv går jag bara omkring med ett fånigt smil i hela ansiktet. Tack för alla era trevliga inlägg! Mulle
Ewa smålänska höglandet
14-11-2005, 14:33
CITAT (mulle @ 14-11-2005, 14:06)  :D :D :wub: :wub: :wub: Coffe gör sig m.a.o. hemmastadd och själv går jag bara omkring med ett fånigt smil i hela ansiktet.  Vänta du snart blir det gapflabb
Ophelia
14-11-2005, 20:38
En sån läckerbit. Förstår precis varför du blev kär. Den lilla rackaren stal en bit av mitt hjärta med
CITAT (mulle @ 14-11-2005, 14:06) Coffe gör sig m.a.o. hemmastadd och själv går jag bara omkring med ett fånigt smil i hela ansiktet.  Ler stort och igenkännande ... "fånigt smilande över hela ansiktet". Det smittar visst
Söööt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|