Hej hopp,
Såp fick även jag till mina höstbestyr, sparrisen är numera nedklippt, många 'öppna' bäddar har numera masonit elelr plast på sig som täckelse, krukorna undanstoppade - amaryllislökarna planterade, tulpanerna nedknödda :-) och så skördade jag lite mangold lite persilja lite cikoriasallad och kände mig lycklig! Lite asiater kvar :-) men dem spar jag lite lit etill! Georgia collards ser ut å bli riktigt fina, det är en bladkål ifrån USA som verkar uppskatta våra höstar, milda finfina kålblad å ha i sallad ( ok erkänner, jag ahr GLÖMT å så grönkål!!!) Feldtsalaten (mache mm) växer bra och ser ut att kunna skördas nu :-)
Och så grävde jag intill en av skockorna - en bamsehög sam som blommat lite lit eöverst - döm om min förvåning - även jaaag har skockor! Otroligt fina jämna långa 'handtag' med jämn röd färg, ingen knobblighet :-) heter Dave's Shrine, den sattes förrahösten och ser ut å ha artat sig bra! Fast - nu till en fråga - skockorna ser ju ut å växa fortfarade! Bättre å vänta med att skörda? Och räcker ca 10 cm jord över dem för övervintring? Såg att de liksom 'vandrat' uppåt i pallkragen :-)))
Hälsar Ingrid
|