Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Änderna behöver mat nu, vad kan jag ge?
          *Felix matte*
          Inlägg 21-11-2005, 11:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Det handlar inte bara om att sluta äta kött... om man vill värna djuren.
          Då ska man inte heller köpa skinnskor, jacka, bälten, handskar, mössa mm mm Inte något som innehåller gelatin mm.mm.mm Inte använda mediciner som innehåller ämnen från djur.

För min del tror jag att vi är skapta som vi är och det är meningen att vi ska äta av både kött och vegetariskt. Människan är inget rovdjur, vi äter för att överleva.
          Om man ska hårdra det så ska vi sitta på en pinne, absolut stilla...hela livet.
          För så fort vi sätter ner foten på marken så riskerar vi att trampa på något litet kryp och vad säger väl att det är mer oskyldigt än äta en köttbit. LIv som liv... om man tänker efter.... Eller? och vad är det som säger att rot - och grönsaker inte skriker då vi rycker upp och skär i dem.... Så kan man fortsätta i det oändliga... fundera och fundera tills man varken vet ut eller in. tongue.gif

Nej jag vill inte bli så fanatisk att jag "suddar ut" människolivet och bara tänker på hur hemska vi är. Bl.a den anledning att i kyrkan läses "jag fattig syndig människa"... så gillar jag inte kyrkan så värst.... eftersom jag varken känner mig fattig eller syndig.
          Jag känner mig enormt rik... inte i pengar men rik av livet. wub.gif
          och så värst mycket syndar jag väl inte heller... inte medvetet iaf tongue.gif

Citera
          silos
          Inlägg 21-11-2005, 11:28
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Tack Felix matte för dina kloka ord wub.gif

Det är så lätt att hamna i alla möjliga onödiga tankar som leder endast till att jag börjar må dåligt!

Jag med är jo ENORMT RIK;fastän inte på pengar och förresten vad är det att "synda"?

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 07:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon