Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Frisörer, på forum?
          pisanggoreng
          Inlägg 21-11-2005, 14:56
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

Klipper gör jag inte längre- jag plockar dock fram rakhyvlen 2-3 gånger i veckan och rakar av allt som tittat upp... sleep.gif

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-11-2005, 15:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har också klippt en del " egna" frisyrer genom åren. Min yngste son har ett otroligt tjockt och härligt hår som genom åren mest varit långt. Han har självfall så håret har sett bra ut. Men en gång , när storebror tog studenten, ville han ha rasta-flätor. Stod till framåt 2 - 3 på natten och flätade och flätade och ................ Mitt tålamod räckte bara till överhåret men han accepterade det. Men det var sista gången jag försökte mig på något sådant. Och numera kan jag inte göra sådant och han har vuxit ifrån det också.

Själv går jag till frissan c:a 2 ggr/år men har den stora förmånen att ha en f d frisör i släkten som fixar det dessemellan.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-11-2005, 21:05
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Sköter också allt friserande själv. Började klippa och permanenta min mamma när jag var 15 och skötte under alla år hennes friserande. Min f.d. man och ungarnas lockar föll också för egen sax. Även mitt eget har jag klippt under många år och även permanentat om ingen kompis gör det åt mig. Sista besöket hos frisör var inför mitt bröllop 1968 och då gick jag raka vägen hem och rev ut och gjorde om alltihopa.......
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 21-11-2005, 22:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Precis så gjorde jag också... pentade min mamma och också mig själv om inte syrran fanns till hands rolleyes.gif Tack o lov så är "pentaperioden" över sedan länge... barnen skrattar när de ser bilder på mamma i pentat hår tongue.gif
          Mitt sista besök hos frissan var någon gång i början på 1999.

Citera
          Carex
          Inlägg 21-11-2005, 23:18
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Jag klippar mig alltid hos frisör, känner ingen kunnig och föräldrarna har alltid klippt sig hos frisör och dragit med mig så länge jag kan minnas. Jag har ganska tjockt hår och det har alltid varit långt, även om det är kortare nu. Mitt hår är min stolthet, så det lägger jag gärna en del pengar på.
          Pojkvännen däremot drömmer mardrömmar om saxar laugh.gif hans hår är så tjockt och långt, men eftersom han aldrig klipper sig ser det tyvärr ganska risigt ut. Fast förra vintern fick jag sätta saxen i det utan någon tidigare erfarenhet och när jag jämnat ut den centimeterlånga längdskillnaden mellan vänster och höger sida var det rejält kortare men såg å andra sidan mycket fräschare ut. Ska se om han kan övertalas till att låta mig klippa honom snart igen.

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 21-11-2005, 23:57
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag kör också med maskin. Nu på vintern så har jag ökat till hela 9 mm där uppe för att få lite extra päls men på sommaren är nästan allt borta.

Resten av familjen går till vår granne som har en frisörsalong i ett gästhus på deras tomt.

--------------------

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 22-11-2005, 00:06
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Då, på det ljuva 60-talet var min älskades hår tjockt och lockigt. Kassan var skral så då började jag klippa honom.... ingen konst alls, ojämnheterna försvann i lockarna biggrin.gif

På den vägen är det fortfarande, det är bara det att håret har tunnats ut och blivit rakare sad.gif Det pågår en ständig tyst kamp, han vägrar gå till frisören och jag vill bara inte mad.gif Till slut vinner han som alltid och jag klipper morrande så kort jag kan och tar bra betalt fast det avskräcker inte ett dugg ..... huh.gif

HJÄLP ge mej tips om hur jag kan få honom till frisören ............

Själv går jag relativt regelbundet, fast visst händer det att det tuggas lite här och där med saxen emellanåt, fast inget som inte min frissa kan rätta till rolleyes.gif

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 22-11-2005, 00:20
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

jag klippte mig själv i våras. var trött på morsans falsket ang mitt långa hår. så jag tog bort ALLT en natt.

om du kollar i den röda cirkeln ser ni att jag hade hunnigt halvvägs när kortet togs. man kan säga att morsan togs på sängen en följande morgonen...

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 22-11-2005, 00:40
          Länk hit: #29

Medlem

Varför har du täckt över ansiktet o öronen? Har du en massa piercingar som du inte vill visa?

--------------------

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 22-11-2005, 00:43
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

jag är ful som stryk, vill inte skrämma ihjäl forum medlämmar, sen har jag komplex för mina öron...

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 22-11-2005, 01:15
          Länk hit: #31

Medlem

Larver.. wink.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 22-11-2005, 08:04
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (wolkenkrabber @ 22-11-2005, 00:20)
          jag klippte mig själv i våras. var trött på morsans falsket ang mitt långa hår. så jag tog bort ALLT en natt.

om du kollar i den röda cirkeln ser ni att jag hade hunnigt halvvägs när kortet togs. man kan säga att morsan togs på sängen en följande morgonen...

CITAT (wolkenkrabber @ 22-11-2005, 00:43)
          jag är ful som stryk, vill inte skrämma ihjäl forum medlämmar, sen har jag komplex för mina öron...

Tycker du liknar Musse Pigg... i alla fall lite grann. rolleyes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          fruberglund
          Inlägg 22-11-2005, 11:26
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Felix matte @ 21-11-2005, 10:08)
          Är det fler än jag...inte utbildad frisör... som klipper håret på familjemedlemmar rolleyes.gif

Har nyss friserat maken, precis som jag gjort i nästan 40 år smile.gif

Klipper maken med sån där maskin. Nu när han börjat bli tunnhårig så är det ingen idé att slösa pengar hos frisör, finns ju inte så mycket att klippa i längre laugh.gif wub.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 22-11-2005, 11:39
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (fruberglund @ 22-11-2005, 11:26)
          CITAT (Felix matte @ 21-11-2005, 10:08)
          Är det fler än jag...inte utbildad frisör... som klipper håret på familjemedlemmar rolleyes.gif

Har nyss friserat maken, precis som jag gjort i nästan 40 år smile.gif

Klipper maken med sån där maskin. Nu när han börjat bli tunnhårig så är det ingen idé att slösa pengar hos frisör, finns ju inte så mycket att klippa i längre laugh.gif wub.gif

Jag klipper bara med sax, men när grabben (40 år) var liten då hade vi en hårklippningsmaskin smile.gif
          Ja 200 - 250 för att klippa några strån , det tycker jag är alldeles för mycket... gubben min är också ganska tunnhårih numera laugh.gif wub.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 18:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon