Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > mobiltelefon.. nokia?, abonnemang?
          humla
          Inlägg 23-11-2005, 13:35
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 2 492

CITAT (labarradepan @ 23-11-2005, 11:45)
          Och sonyericsson, vilka är det som gäller där?

Har införskaffat mig en W550i. Har visseligen inte haft den så länge, men gillar den hittills starkt wink.gif Den funkar även toppenbra som mp3-spelare, om man vill lyssna på musik. Stor och bra display. Dessutom är den "vridbar", vilket gör att den tar lite mindre plats och skyddar dessutom knapparna.

Citera
          fruberglund
          Inlägg 23-11-2005, 14:23
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Betty @ 23-11-2005, 11:00)
          Har aldrig haft annat än Nokia. Varför byta bort nåt som alltid funkat felfritt?! biggrin.gif  Telia Refill kontantkort.

Håller med! Jag var dum och bytte för ett år sen för jag ville ha en telefon med "fliplock". Valet föll på en LG5400. Har lämnat in den en gång eftersom den inte kopplar upp samtal, speciellt till mobiltelefoner. De bytte 3 grejer i den.

Nu strular den igen (samma fel) och garantin har gått ut! Ska köpa en ny och nu blir det definitivt en Nokia igen, har alltid funkat felfritt förut och jag har haft Nokia ända sen den första Ringon jag köpte precis när de kom.

Den här gången lutar det mot en Nokia 5140i

Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          MimE
          Inlägg 23-11-2005, 14:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 426
          Medlem nr: 2 502

CITAT (fruberglund @ 23-11-2005, 14:23)
          ... Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Gör ett besök hos Telia och kolla om du verkligen tjänar på att ha kvar det gamla pottabonnemanget. Vi gjorde det inte!
          Du får dessutom flytta över hela potten till ett kontantkort så den förlorar du inte.

En ändring Telia gjorde för ett tag sedan är att man inte längre behöver sätta in en hundring varje år för att att abonnemangen ska fortsätta att löpa på. Det räcker att numret används minst en gång under året så räknas abonnemanget som aktivt.
          Det är möjligt att detsamma numera gäller även hos de andra operatörerna men det har jag ingen koll på.

Sen ett tips: Halebop kör på Telias nät så om ni kommer över en billig telefon bunden till Halebop så kan ni smacka i ett Telia kort utan problem.

Citera
          labarradepan
          Inlägg 23-11-2005, 16:06
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

CITAT (MimE @ 23-11-2005, 14:58)
          Sen ett tips: Halebop kör på Telias nät så om ni kommer över en billig telefon bunden till Halebop så kan ni smacka i ett Telia kort utan problem.

När jag köpte min motorola för 1,5 år sen, så köpte jag den med telia kontatkort, det funkade med halebop laugh.gif

Jag vill ha en lite mobil med kamera o billig.. biggrin.gif svårt val.

Citera
          fruberglund
          Inlägg 23-11-2005, 20:13
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (MimE @ 23-11-2005, 14:58)
          ... Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Gör ett besök hos Telia och kolla om du verkligen tjänar på att ha kvar det gamla pottabonnemanget. Vi gjorde det inte!
          Du får dessutom flytta över hela potten till ett kontantkort så den förlorar du inte.

Ringer så väldigt lite så vi tjänar inte på att byta även fast minutkostnaden på pottabonnemanget är högt. Min man har också pott och det är samma sak där.

Sen gillar jag inte idén med att betala för ingenting. Alltså betala en månadsavgift bara för sakens skull. Med potten får jag ju ringa upp allt jag betalar in.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Swingtime
          Inlägg 24-11-2005, 12:31
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 737
          Medlem nr: 3 041

Jag bytte rill sony ericsson k750i i somras och är helnöjd

Samtidigt la jag in mina telia pott-pengar i kontantkort.

Jag ville ha en mobil med bra kamera och denna har 2 pix.kamera

Att den också har radio och mp3 gjorde mitt val lättare.

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-11-2005, 15:46
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Ju fler saker en telefon innehåller (mp3, kamera, radio, ficklampa) dessto fler saker finns det som drar energi ur batteriet och fler saker som kan gå sönder.

Viktiga saker att titta på är inte standbytid. En telefon kan ligga orörd i en vecka eller mer, vad gör det för nytta? Det är samtalstiden som är viktig.

Lista på telefoner med taltid 6 timmar eller mer.

I listan till vänster kan du själv lägga till och ta bort funtioner du vill ha, så visar sidan exakt vilka telefoner det finns att välja på med den konfigurationen. Sen sorteras telefonerna efter pris så du kan se exakt vad de kostar och vart du kan köpa telefonen.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Saiai
          Inlägg 24-11-2005, 23:41
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

CITAT (Betty @ 23-11-2005, 11:00)
          Har aldrig haft annat än Nokia. Varför byta bort nåt som alltid funkat felfritt?! biggrin.gif  Telia Refill kontantkort.

Håller med! Jag var dum och bytte för ett år sen för jag ville ha en telefon med "fliplock". Valet föll på en LG5400. Har lämnat in den en gång eftersom den inte kopplar upp samtal, speciellt till mobiltelefoner. De bytte 3 grejer i den.

Nu strular den igen (samma fel) och garantin har gått ut! Ska köpa en ny och nu blir det definitivt en Nokia igen, har alltid funkat felfritt förut och jag har haft Nokia ända sen den första Ringon jag köpte precis när de kom.

Den här gången lutar det mot en Nokia 5140i

Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon! Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.
          Vill ha 1800:- för den, det är billigt! Inget abonnemang alltså.

Citera
          Caprice
          Inlägg 25-11-2005, 01:31
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Tycker det är svårt att säga att just ett märke skulle vara bäst, tekniken går med stormsteg inom samtliga märken...

Har nog haft de flesta, ingen har utmärkt sig på vare sig negativt eller positivt sätt...

Ang abonnemang håller jag mej till Juice, det bästa jag haft!

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          fruberglund
          Inlägg 25-11-2005, 04:42
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Saiai @ 24-11-2005, 23:41)
          Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon! Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.

Finns att köpa på både Telia och Volvo med Telia Refill (ska köpa den med Volvokortet där vi har innestående pengar så slipper jag använda kontanter) för 1600 kr. Den har gått ner i pris nu.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

Citera
          labarradepan
          Inlägg 25-11-2005, 08:39
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

ja, mobilerna rasar i pris hela tiden.. bara o vänta till efter jul o se om det är nått nice price då tongue.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 25-11-2005, 08:44
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag knappar på min Nokia 3310...3110 fick barnbarnen ta för batteriet slutade funka smile.gif

Citera
          Saiai
          Inlägg 27-11-2005, 14:21
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

CITAT (fruberglund @ 25-11-2005, 04:42)
          CITAT (Saiai @ 24-11-2005, 23:41)
          Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon!  Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.

Finns att köpa på både Telia och Volvo med Telia Refill (ska köpa den med Volvokortet där vi har innestående pengar så slipper jag använda kontanter) för 1600 kr. Den har gått ner i pris nu.

Jag tänkte ta 1500:- men skrev 1800:- för folk brukar ju pruta....
          hehe...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 06:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon