CITAT (fruberglund @ 23-11-2005, 14:23)
... Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.
Gör ett besök hos Telia och kolla om du verkligen tjänar på att ha kvar det gamla pottabonnemanget. Vi gjorde det inte!
Du får dessutom flytta över hela potten till ett kontantkort så den förlorar du inte.
En ändring Telia gjorde för ett tag sedan är att man inte längre behöver sätta in en hundring varje år för att att abonnemangen ska fortsätta att löpa på. Det räcker att numret används minst en gång under året så räknas abonnemanget som aktivt.
Det är möjligt att detsamma numera gäller även hos de andra operatörerna men det har jag ingen koll på.
Sen ett tips: Halebop kör på Telias nät så om ni kommer över en billig telefon bunden till Halebop så kan ni smacka i ett Telia kort utan problem.