CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2005, 20:59)
Prästmötet bestämmer att homosexuella skall kunna få välsignelse i kyrkan, MEN att ingen präst skall kunna tvingas att utföra detta mot sin övertygelse. Ett antal präster finner detta så viktigt att dom skriver på en lista på internet, ganska rakryggat faktiskt. Dom bryter inte mot prästmötets beslut, inte heller mot svensk lag utan utnyttjar sin grundlagsskyddade rättighet att fritt få yttra sig.
VAD ÄR PROBLEMET?
Varje människa har väl rätt att fatta sina egna beslut i varje fråga och stödja sig på vad man vill, hela eller delar av Bibeln, Toran, Koranen, Das Kapital, Mein Kampf eller vad fan som helst. Eller är det så att en del anser att bara åsikter som stödjs av STATEN eller majoriteten av svenskar skall få finnas?
Vi passerade 1984 utan att boken blev sanning men faran för åsiktspoliser kanske inte är över? Homosexuella får inte förföljas men skall drevet nu ge sig på prästerna? Eller alla andra som inte har heterofobi?

Jag skrev vad jag tycker... vilket är att prästen har en föråldrad syn på exempelvis homosexualitet!
Jag accepterar att dom tycker så, fördömer ingen... men kommentera det? Javisst!
Det får du acceptera, men kommentera naturligtvis! På samma sätt som jag accepeterar din åsikt.
Och ja, jag skrattar åt det mesta. Blondin (som jag själv) skämt, bögskämt, skämt om döden, mm. Det enda jag aldrig skrattar åt är skämt om pedofili...
Men det handlar ofta om timing med skämt. Skämt om döden uppskattar jag kanske inte nära inpå exempelvis Tsunamin.