CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-12-2005, 17:49)
Jag tycker alltid det är lika tragiskt med självmord, oavsett om personen är känd eller ej. Extra tragiskt tycker jag det är när en person tar livet av sig p.g.a en skilsmässa eller nån annan kris, nåt som gör att man mår dåligt just då men går att ta sig igenom. Ja, jag vet att det är lika tragiskt vad orsaken än är men det känns extra onödigt på nåt sätt. Om han hade valt att fortsatt leva kanske han hade tänkt tillbaka på det om några år och varit glad att han inte gjorde det. Det är ju väldigt många som känner så.
Sen tänker jag mest på barnen jag också, att utsätta dem för det är fruktansvärt och (faktiskt) själviskt
Tänk ett steg längre och fundera på hur en människa kan må när han/hon fattar beslutet som innebär att lämna denna värld. Det är knappast själviskt. Ta och fundera över vad för känslor och tankar som rör sig i en människas huvud som gör att man tar steget fullt ut.
Jag tycker mer att sådana kommentarer som du fäller är faktiskt mer självisk. Eller kanske mer en kommentar som visar på att oförmåga att verkligen sätta sig in i problematiken.