Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur mycket äter era katter?
          Fenja
          Inlägg 09-12-2005, 13:13
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Evgeni @ 09-12-2005, 09:08)
          När innehållet har passerat hälften, så sitter han där och
          stirrar/skriker/jamar åt mig, för att jag ska fylla på wub.gif

Mmmm, DET känner jag igen!! laugh.gif tongue.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Saiai
          Inlägg 09-12-2005, 16:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

Skogisen Dejvid är mycket utomhus, han vill gärna ha mat när han kommer in men han äter nog inte mer än ett par gånger om dagen.
          Bill är mycket inomhus, och varje gång han varit ute en sväng är han fullständigt vrålhungrig och skriker vid kylskåpet. Ger man en av katterna vill den andre oxå ha, men Bill är med lyhörd för ljudet av kattmatsburkar eller påsar som öppnas och är lika hungrig varje gång. Kommer Dejvid in och Bill ligger och sover står snart Bill i köket och tigger mat eftersom han tror att Dejvid ska ha.
          Dejvid tycker om att vara ute, kan vara ute länge åt gången och går längre bort från huset. Han verkar trivas med livet och sig själv och kan sysselsätta sig.
          Bill har alltid varit matglad, men verkar mer sysslolös nu när brorsan är borta. Han är mycket sällskaplig och vill gärna ligga bredvid en i sängen. Har en känsla av att han saknar nån att leka med, slåss med och sova med, som han gjorde förut. Tröstäter?
          Ingen av katterna är tjock (även om Bill är rätt storväxt och tung), men det blir dyrt när de äter så ofta....
          Min erfarenhet är att det lönar sig att köpa dyrt (läs hög kvalitet) djurfoder, eftersom de blir mättare och äter mindre av det. Hundar vet jag, att de äter tills de fått i sig tillräckligt med kalorier, hur det är med katter vet jag inte, men dyrt djurfoder innehåller mer kött, balanserad fetthalt och innehåller ofta kött av fågel, fisk och lamm som är mer lättsmält .
          Jag har läst att katter inte enbart kan leva på det de jagar, eftersom det går åt mycket energi för varje byte de tar. Mössen i lagårn är kanske mer som en "bonus" och ett nyttigt tillskott.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 09-12-2005, 22:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Våra får Bilanx o Purina One, de mår bra. De äter även Pussi o kattonfisk, samt makrill i tomatsås... Fina, blanka pälsar, verkar nöjda!

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 15-12-2005, 18:36
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Mina tre damer är jättesmå i maten, ger jag torrfoder räcker tio kilo RC Beauty & Fit i tre månader, ger jag burkmat delar de en burk Mjau om dagen (635 gram)
          tongue.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          SaraS
          Inlägg 16-12-2005, 20:00
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

CITAT (ester @ 03-12-2005, 19:48)
          En gång om dagen häller vi upp en rejäl skål med torrfoder (de gillar inte burkmat) och alla tre äter som om de aldrig sett mat tidigare. Hos oss går det åt minst 2 kilo torrfoder i veckan och även om de är tre så tycker jag att det är mycket.

Kan man få dem att inte hetsäta så? Är det för att de är tre som det blir så hysteriskt?

Jag tror att ni ska kika på 1: Är mössen där och nallar? Vår torrfoderskål har varit plundrad åtskilliga gånger i höst. Av möss! Vad ger man... wacko.gif

2. ABSOLUT varsin skål med mycket foder. Att dela skål stressar, och det är inte helt ovnligt med ett hetsbeetende då. Katter som tillsammans tar ett stort byte sliter loss en bit och går iväg från resten och lägger sig och äter. Samma vill tamkatten göra om de är flera som "delar". Ha antingen fritt med foder framme eller fyll på två gånger om dagen.

Testa och se om det inte löser sig.

Citera
          Limeblossom
          Inlägg 16-12-2005, 20:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 586
          Medlem nr: 1 371

"Det är ingen annan som är ute i skjulet o äter? Typ råtta!"

Hittade min övergivna stallsko fullproppad med kattens torrfoder, ca en meter ifrån kattskålen! smile.gif (hon äter i källaren pga småbarn och hund)Lata kattracka som inte plockat den musen...

Citera
          Azeman
          Inlägg 23-12-2005, 22:36
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 5 204

CITAT (ester @ 03-12-2005, 19:48)
          Måste fråga för jag blir snart tokig på mina! Vi har tre katter, en hona och två hanar. Alla tre har varit hos doktorn och opererat sig och alla tre är både inne och ute. Vi bor på en gård så deras uppgift är att hålla det fritt från möss och sork. De är duktiga jägare och det var länge sen vi sist såg en mus i närheten av huset eller stallet.
          MEN...de är fullkomligt galna i mat. All sorts mat och de är tjuvaktiga som få. Allt de får tag på i köket äter de upp. Råa grönsaker, frukt, tuggar sönder kökshanddukar som har lukt eller smak av något ätbart, bröddeg, de gnager sig genom paketet med babygröt och äter upp grötpulvret osv. Riktiga terrorister!!! Och hela dagarna så skriker de efter mat, rusar runt benen på oss och jamar.
          Eftersom vi har hund och för att katterna helst ska vara ute mer än inne så serveras maten i vedskjulet. En gång om dagen häller vi upp en rejäl skål med torrfoder (de gillar inte burkmat) och alla tre äter som om de aldrig sett mat tidigare. Hos oss går det åt minst 2 kilo torrfoder i veckan och även om de är tre så tycker jag att det är mycket.
          Alla tre är självklart avmaskade regelbundet och ingen av katterna är mager. Två av dem är normalhull på och den tredje är något kraftig.

Kan man få dem att inte hetsäta så? Är det för att de är tre som det blir så hysteriskt?

testa royal eller hills, kanske även behövs avmaskas?

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Besök gärna våran hemsida :). Passar bäst för djurvänner! :)

Citera
          cat
          Inlägg 27-12-2005, 07:50
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 6 834

Min katt äter en halv burk Wiskas om dagen, tycker att det är lite men han är inte fullvuxen än.

Citera
          Klematis
          Inlägg 04-01-2006, 11:31
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 822
          Medlem nr: 6 783

Min lilla katt brukar gömma maten ibland. Hon är ju en hittekatt som var nästan utsvulten när jag hittade henne. Därför tror jag att hon gör så ibland. En gång hittade jag en kall kokt potatis i en sko i hallen. hur hon fått ner den från diskbänken och ända ut i hallen är en fråga, utan att det gått sönder. Hon älskar köttbullar som hon gärna tar med sig.
          Annars har hon tillgång till torrfoder och vatten hela dagen. Får burkmat ca 1 gång om dagen. Hon äter väldigt lite. Min stora katt äter som en häst när han kommer in. Både torrfoder och burkmat. Får tills han är mätt. Han är en stor kastrerad ute och inne katt. Båda är lugna och fina när de äter.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          yenny
          Inlägg 04-01-2006, 11:35
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

vilken skillnad det blivit nu sedan Frida blivit själv... hon har gott om tid med maten och kan tillockmed lämna kvar i skålen.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 09:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon