Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Takodlingar, Snålvarianten
          Louise i Götebor...
          Inlägg 25-04-2003, 16:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 772
          Medlem nr: 35

Menade inte alls den geografiska skillnaden. Man måste ta hela konstruktionen och inte bara delar. Det går alldeles utmärkt att bygga torpargrund om man går hela vägen, men vem vill bo så?
          Jag vill inte att dra denna paralell för långt, det är inget primitivt med nytillverkade gröntak varken i norge eller här.
          Inget är nånsin så självklart som det verkar varken i trädgården eller på bygget.
          Intressant ankdot, jag antar att han var ganska nyutbildad. Proffsen vet hur dom skall fuska utan att det märks - förän efter garantitiden har gått ut.

--------------------
          Lev väl, Louise

Citera
          jureit
          Inlägg 25-04-2003, 19:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 591

Nyutbildad? Nääääää.... knappast.

Men det var många år sedan han var i branchen. Det var väl inte direkt något jobb med garanti på heller eftersom det var i hans eget badrum. rolleyes.gif

Citera
          jureit
          Inlägg 25-06-2003, 13:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 591

Hej,

Jag lyfter upp den här tråden lite igen. Idag var jag förbi en handelsträdgård i jobbet och jag passade på att fråga om de möjligtvis kunde få fram frön till sedumväxter.

Huruvida de kunde det eller ej fick jag inte riktigt utrett, men däremot fick jag mig förstått att jag är en riktig idiot som lever i tron att jag ska kunna så sådana! "Det kan du glömma". Och då hade jag inte ens hunnit berätta att det ska vara på ett tak tongue.gif

Så hur det än var så gick jag därifrån och tänkte att det blir till att fråga i detta käcka forum istället. Det ska tydligen gå att handla frön genom Vegotec (eller vad de nu heter) men jag är lite intresserad av fler alternativ i det fallet. Så finns det någon som vet en handlesträdgård i Sthlmstrakten där man kan gå in och diskutera ämnet, kanske titta lite och så vidare och kanske t o m kunna beställa hem en rejäl påse frön, utan att bli bemött som i exemplet ovan?

Citera
          estet
          Inlägg 25-06-2003, 17:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Det går att köpa sedumväxtfrön!
          I alla fall på impecta.se (postorder).
          Där hade de flera sorter.

--------------------
          Zon 6

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon