Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> HAHA...nu är den borta!, Min krånglande kindtand
          Magdis
          Inlägg 21-12-2005, 16:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Efter mycket grubblande och tänkande hit och dit hur jag skulle göra med rotfyllning/utdragning så blev jag idag tvungen att få en akuttid hos tandläkaren igen. Jag hade tid först den 12 januari och tanden med den tillfälliga fyllningen som jag fick på förra akutbesöket hade börjat värka nåt fruktansvärt igen. Att tugga med den sidan av munnen har varit otänkbart ganska länge. Jag sa till tandläkaren att jag ville bli av med tanden och han höll med om att det kunde vara det bästa. En rotbehandling så långt bak i munnen var krånglig och risken finns att man får ont i tanden sen iallafall. Jag har känt på mig att denna tand inte kommer att sluta jävlas med mig förrän den är ute ur munnen!

Jag blev bedövad ända ner i halsen kändes det som och sen åkte tången fram! Det knakade och knastrade rätt ordentligt och tanden ville inte ge sig i första taget, men till slut så! Jag fick med mig tanden hem som en trofé! biggrin.gif Jag funderade på att lägga ut bild på den här men det kanske är lite väl äckligt! tongue.gif

Sen gick jag runt i julruschen i 1½ timma och lät som att jag fått slaganfall...en del såg lite undrande ut. En ganska rejäl krater är det efter tanden förstås men tandläkaren trodde att visdomstanden bakom som inte haft plats att komma upp ordentligt förut, skulle fylla ut lite av gapet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 13:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon