CITAT (amaira @ 30-01-2006, 23:15)
Wow Inga! Där har du "fått" nåt!
Tror det är en nötkråka du haft på besök. Men här får någon annan hoppa in och bekräfta (eller dementera), jag har aldrig sett en nötkråka på riktigt i hela mitt liv.
Vad jag blir mallig

om det nu kan vara det men jag var ute och sökte och hittade denna och det verkar stämma. Mina bilder är inte riktigt rättvisande när det gäller färgen eftersom det var grått ute och genom fönstret, men när jag ser detta verkar det vara OK.
http://www.bergmanphoto.se/center.php?img_id=164Att den är ringmärkt hade jag inte sett heller, skönt med någon som har bra ögon. Har svårt att se det nu med men anar något på vänster ben, är det rätt?
Har suttit vid köksbordet och spanat under förmiddagen men det gav inget napp mer än de vanliga pilfink,gråsparv,blåmes,talgoxe och 6 fasanhönor tyvärr. Skulle ha blivit lite bättre bild för solen har varit framme en stund, men det är inget att göra åt.
Tack alla för hjälpen med ID, lite roligare att vara sjuk när man läser att den inte är så vanlig och att JAG fångade den på bild p.g.a. att jag var hemma och sjuk.